Gå til innhold

Hiprex

ninuska_

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk Hiprex mot UVI idag. Er det noen som har hatt erfaring med dette?

Lyst å høre om det har fungert for jeg føler en uro at det ikke skal fungere. Hva skal jeg gjøre da :sukk: Takk for alle svar!

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk et par uvi etter jeg begynte på hiprex, det som gjorde utsaget for meg var vel å ha resepten på antibiotika liggende klar på apoteket i tilfelle jeg skulle få uvi på tross av hiprex. Jeg kjente selv igjen symptomene og slapp å bruke tid på legetime. Når jeg fikk tatt antibiotika tidlig + hiprex i periodene jeg ikke hadde antibiotika, så ble jeg helt kvitt det. Selv syns jeg ikke hiprex funket med det samme, men det var vel fordi det lå igjen bakterier i blæren.... Vær helt sikker på at alt av rester fra uvi'en er borte. Så skal hiprex funke fint :)

Krysser fingrene for deg!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiprex reddet meg ,slet me UV nesten annen hver mnd for,etter at jeg begynnte aa ta hiprex for jeg la meg slik ar urin ble sur fikk jeg det aldri igjen,

yn at ikke flere leger er klar over dette ,kjenner mange her som har like god erfarin .etter at jeg har tipset de.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et par uvi etter jeg begynte på hiprex, det som gjorde utsaget for meg var vel å ha resepten på antibiotika liggende klar på apoteket i tilfelle jeg skulle få uvi på tross av hiprex. Jeg kjente selv igjen symptomene og slapp å bruke tid på legetime. Når jeg fikk tatt antibiotika tidlig + hiprex i periodene jeg ikke hadde antibiotika, så ble jeg helt kvitt det. Selv syns jeg ikke hiprex funket med det samme, men det var vel fordi det lå igjen bakterier i blæren.... Vær helt sikker på at alt av rester fra uvi'en er borte. Så skal hiprex funke fint :)

Krysser fingrene for deg!

Kan man få UVI selv om man går på Hiprex? :sukk: Det er typisk at alt som kan skje, skjer meg!

Hvordan har det fungert i ettertid? Man går vel ikke på Hiprex i evig tid? Jeg fikk så lite informasjon av legen. Og det er jo fordi jeg kom mellom to pasienter, så jeg forstår han godt! Vi er litt lei av hverandre kan man si :ler:

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan man få UVI selv om man går på Hiprex? :sukk: Det er typisk at alt som kan skje, skjer meg!

Hvordan har det fungert i ettertid? Man går vel ikke på Hiprex i evig tid? Jeg fikk så lite informasjon av legen. Og det er jo fordi jeg kom mellom to pasienter, så jeg forstår han godt! Vi er litt lei av hverandre kan man si :ler:

Hiprex er ingen vidunderkur, så ja du kan få UVI. Men sjansene er mindre.

Noen går på det som en kur, andre må gå på det hele livet. Spørs hva som er årsaken til UVI'ene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at grunnen til at jeg fikk uvi selv om jeg gikk på hiprex er fordi jeg ikke var helt kvitt bakteriene fra forrige uvi. så vær HELT SIKKKER på at du er kvitt din, før du slutter på antibiotika. Det henger gjerne igjen litt "rester" som utvikler seg til en ubehagelig uvi etter noen uker om ikke antibiotikakuren din var lang nok. Tror muligens jeg fikk noen standhaftige jævler som var vanskelig å knekke med antibiotika etter en stund :fnise:

Jeg gikk på hiprenex en god stund, brukte vel 2 pilleglass. Tror det er 100 i hver? skulle ta to om dagen. Så gikk vel på de i 100 dager til sammen, innimellom antibiotikakurene. Nå har jeg ikke brukt noe de siste 4-5 mnd. :) så har tydlivis blitt kvitt den "kroniske" uvien jeg hadde. Tok tid og masse tålmodighet, men jeg kom i mål! Og jeg var typen som hadde 6 uvi på 4 mnd en periode ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må påpeke: ufattelig bitre/sure piller! Jeg slang en i munnen uten vann i nærheten, og måtte løpe på kjøkkenet for å få tak i vann! Suprise! :ler:

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var plaget med noen forjævlige UVI'er, i ett sett, sist gikk jeg på 5 kurer, og nå ble urin sendt til dyrkning. I mellomtiden drakk jeg te av løvetann, slik man får kjøpt på helsekosten til en 25kr pakken, løvetann er veldig surt, det surner urinen skikkelig. Så tok jeg D-mannose eller hva det heter som jeg bestilte på nettet, det funka skikkelig, og så drikker jeg et glass vann med eplecidereddikk i hver dag, og de 3 tingene har faktisk gjort meg FRI for urinveisinfeksjoner, herregud JAAAA!!!!

Men slår dette også feil, er Hiprex nest. Hva er Hiprex, egentlig?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips jeg fikk fra mamma faktisk: Det er verre å ligge når du har uvi enn å stå. Jeg har ALDRI tenkt over det, men skjønte jo for at hun hadde rett. Så med uvi er det greit å være i masse bevegelse :) ikke ligge seg i sengen i hvertfall, da er det bedre å stå eller sitte :) Derfor det er verst om natten...

En varmeflaske mellom beina hjelper mye når du skal sove, trenger ikke å være grusomt varm heller for at det funker ;)

Når uhellet først er ute ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg tror ikke jeg har UVI nå, men det har stukket litt på natten uansett. Spesielt når jeg lå på siden, men på ryggen har vært til å overleve med. Igår var første natten uten smertestillende, med varmeflaske, så jeg håper det fortsetter slik! :hoppe:

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stryk det siste. Full UVI og ny antibiotika her. 

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stryk det siste. Full UVI og ny antibiotika her. Smertene er så intense jeg ligger i fosterstilling og gråter. Jobb i morgen kl syv om morgenen - kryss fingrene for at smertene avtar til da :sukk::) Håper Hiprex hjelper etter dette allikevel. Gir ikke opp håpet... selv om det er utrolig demotiverende nå!

Uff... Virket så veldig som du trenger en god bedrings - :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff! Håper du er bedre i dag etter noe antibiotika! Vær bombesikker på at alt er borte før du slutter på antibiotika, har du fått en lang kur eller bare 3 dagers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid fått 7-10 dagers kur. Aldri en "rask" kur.

Prøvd Selexid, Bactrim og Ciprofloxid. Nå fikk jeg en ny type å prøve, Furadantin. Skal ta i syv dager.

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud! leste et sted at det er mulig å få antibiotika på blå resept om man er plaget med kronisk urinveis infeksjon... det er absolutt noe du bør snakke med legen om! Nå har du vel i det minste frikort hos legen? Er du student? i såfall kan du få tilbakebetalt mye av utgiftene dine før du når frikort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, jeg var så optimist når det gjaldt Hiprex! Lykketopp i en dag var allikevel verdt det :sjenert:

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student ja. Så det svir litt i lommeboka... Men fikk frikort i posten igår!

Han har ikke nevnt noe om dette - så jeg visste ikke at det var mulig! Nå skal vi forhåpentligvis ikke møtes på en stund etter denne kuren! :) Og ja, slik dette går framover er jeg kvalifisert snart. :fnise:

Å, jeg var så optimist når det gjaldt Hiprex! Lykketopp i en dag var allikevel verdt det :sjenert:

Så godt som alle studentorganisasjoner har en ordning hvor du får tilbakebetalt legeutgifter så lenge de går over 350 kr (eller noe i den duren). Eneste du trenger er å fylle ut et skjema, så får du jo 1500 kr igjen :) Hvor går du på skole?

Her er sib sin ordning, du bør finne tilsvarende i din by ;)

Endret av Pialill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...