Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man er uføretrygdet og ikke kan tilby annet enn seg selv? Og når man ikke kan bruke all verdens penger, og ikke er materialistisk oppdatert?

Er det ikke håp da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs om hvorfor du er uføretrygdet: lat slabbedask - veldig liten sjangs(om du ikke finner likesinnede), faktisk ufør - ingen problem. Mitt syn på det hvertfall:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørs om hvorfor du er uføretrygdet: lat slabbedask - veldig liten sjangs(om du ikke finner likesinnede), faktisk ufør - ingen problem. Mitt syn på det hvertfall:)

Jeg er ingen latsabb, det er en grunn til at jeg er trygdet. Og utover det tar jeg noen kurs her og der, og prøver å fungere som best jeg kan. Er ikke kjempesosial, men er glad i mennesker rundt meg.

Kan ikke sett meg ned utenfor NAV å "vente" på den rette heller.. Og på nettdatingsider, så er det ganske "flaut" at man er uføre, om noen spør og man trenger å si det.. Har derfor ikke gjort noen av delene ;) Hvordan kan jeg gå frem?

ts

Skrevet

Ser ikke problemet med å bare si det om det skulle poppe opp, kan du ikke jobbe så kan du ikke jobbe. Mulig det bare er meg da :P

De kommer jo til å finne utav det etter hvert uansett og til mer du prøver å skjule det desto mer skeptisk tror jeg en eventuell date blir når de finner det ut.

AnonymBruker
Skrevet

Når man er uføretrygdet og ikke kan tilby annet enn seg selv? Og når man ikke kan bruke all verdens penger, og ikke er materialistisk oppdatert?

Er det ikke håp da?

Joda, det er håp. Som uføretrygdet har man masse tid til dating. Og masse fritid. Finn en annen som er trygdet. Man kan leve rimelig greit som trygdet i Norge. Det er på mange måter bedre enn å jobbe. Det er en grunn til at det finnes trygdesnyltere ;)

AnonymBruker
Skrevet

Joda, det er håp. Som uføretrygdet har man masse tid til dating. Og masse fritid. Finn en annen som er trygdet. Man kan leve rimelig greit som trygdet i Norge. Det er på mange måter bedre enn å jobbe. Det er en grunn til at det finnes trygdesnyltere ;)

Jeg vil selvsagt ikke finne meg en trygdesnylter, det har jeg rett og slett for mye moral til.

Kan ikke jeg få en "vanlig" mann, eller er jeg ikke god nok? Skal jeg være nødt til å søke på trygdet for å finne kjærligheten?

Nessy: Det høres veldig skummelt ut å si det, nettopp fordi det er negativt å ikke være i jobb, slik jeg tror de fleste ser på det da. Men det er jo bedre å si det selvsagt..

Hm...

ts

AnonymBruker
Skrevet

Det burde være marked for å starte nettsiden uføredating.no.

Skrevet

Det er kun negativt om du gjør det negativt. Hvis du er ærlig og sier at du rett og slett ikke kan jobbe og dermed bruker tiden din på andre fornuftige ting tror jeg ikke noen vil se ned på det. Om du ligger på sofaen hele dagen og ser på Hotel Caesar derimot ville jeg nok ikke brukt så mye tid på deg. Og jeg tror definitivt at du kan finne deg en "vanlig" mann som ikke går på trygd han også.

• Liker 1
Gjest Anna.S
Skrevet

Jeg tror nok at du ikke kan velge og vrake når du forteller at du er uføretrygdet, men jeg er sikker på at det finnes en kvinne der som ikke bryr seg om det og som vil falle for deg uansett. Hvordan du oppfører deg, hva du mener du kan tilby av kjærlighet, omsorg, om du er romantisk osv spiller en stor rolle for mange damer.

Viss du nettdater ville jeg hatt en positiv profil med bilder av deg som tar deg best mulig ut skrytet av dine positive sider og så vært ærlig om at du mest sannsynlig ikke vil kunne jobbe igjen pga helsen/annet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nok at du ikke kan velge og vrake når du forteller at du er uføretrygdet, men jeg er sikker på at det finnes en kvinne der som ikke bryr seg om det og som vil falle for deg uansett. Hvordan du oppfører deg, hva du mener du kan tilby av kjærlighet, omsorg, om du er romantisk osv spiller en stor rolle for mange damer.

Viss du nettdater ville jeg hatt en positiv profil med bilder av deg som tar deg best mulig ut skrytet av dine positive sider og så vært ærlig om at du mest sannsynlig ikke vil kunne jobbe igjen pga helsen/annet.

I og med at jeg, ts, er kvinne, vil dette da gjelde synet for menn også?

Gjest Anna.S
Skrevet

I og med at jeg, ts, er kvinne, vil dette da gjelde synet for menn også?

Enklere for en kvinne, da mange menn er på utkikk etter kvinner som har lyst til å være hjemmeværende. Når du ikke er i jobb er du der allerede.. :)Så lenge du er positiv, sprudlende og støttende vil du ikke ha noe problem med å finne deg en mann. Og med positiv og sprudlende mener jeg ikke at du skal være det alltid, regner med at det tar på psykisk å være uførtrygdet, men hvis du stort sett er i godt humør og gjør det beste ut av ting vil du være attraktiv for mange menn.

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke håp da?

Det er alltid håp.

Gjør det beste med de kortene du har fått utdelt og ikke bruk tid på å tenke på hvordan ting kunne vært. Se fremover.

Lykke til.

:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Totalt unødvendig kommentar og vitner om lite respekt for de som faktisk har en grunn til å bli uføretrygdet. De fleste velger det faktisk ikke selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker gjerne å si hva jeg er utdannet som og at jeg for tiden er syk og ikke jobber. Ja, jeg hever meg ved å bruke utdannelsen min. Vil gjerne fremstå som en som har noe oppe i hodet og ikke bare den som er syk. Jeg vil gjerne bli sett sånn den jeg er.

Jeg skjønner deg veldig godt, TS. Er ikke lett å date som uføretrygdet. Da blir man ofte nedgradert. Jeg er uansett sikker på at det er noen for deg der ute. Som ser lenger en det å være ufør.

Nå er ikke uføre en gjengs masse med mennesker heller. Jeg er høyt utdannet, har nedbetalt bolig og grei nok økonomi. Jeg har bare fått en sykdom som setter sine begrensninger. Jeg klarer hverdagslivet dersom jeg får legge opp til sånn det passer meg.

AnonymBruker
Skrevet

De fleste menn bryr seg ikke, og er du ellers et bra parti så vil jeg si du har nok nesten like gode forutsetninger som alle andre for å finne en partner.

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

De fleste menn bryr seg ikke, og er du ellers et bra parti så vil jeg si du har nok nesten like gode forutsetninger som alle andre for å finne en partner.

Denne er jeg veldig usikker på. På hvilken basis kan du si at menn flest ikke bryr seg om det all den tid sosiologiske studier nettopp viser at man velger partnere som er like en osv? Dette er wishful thinking fra AB. Vil det si at det som står mellom at en uføretrygdet får seg en partner er regelrett utseendet og ikke noe annet? Hva med sosial status som mange sikler etter?

Anonymous poster hash: 1714a...639

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...