AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #1 Skrevet 23. april 2012 Hva koster det å ta brudebilder hos fotograf? vi tenkte å ta bilder KUN av oss to (enten hos fotograf eller kanskje ute foran tinghuset)
CathFoto Skrevet 23. april 2012 #2 Skrevet 23. april 2012 Det kommer an på hvor du bor, hvem du velger og hva dere får med. I et vanlig studio vil man typisk betale fra 0-3000,- for fotograferingen, og en stund etter bryllupsdagen vil man ha en visningstime hvor man får tilbud om å kjøpe bilder. Så da er det hva man velger av bilder/takkekort som avgjør hva totalen blir. Da jeg jobbet i et større studio lå gjennomsnitts bruken for brudepar på 10.000,- En som jobber for seg selv(frilanser)og ikke har avtale med div fotolab vil som regel ønske å selge en cd med bildene i stedet for å fikse fremkalling for kunden. Da koster som regel fotograferingen mer, mellom 3000-7000,- er vanlig og i stedet for visningstime vil man få en cd med bildene på til eget bruk.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #3 Skrevet 23. april 2012 takker for svaret. Det er kun vi to som skal være i vielsen. Og vi vil ikke ha noen gaver heller, så det blir ikke noe takkekort. Vi vil ha kun cd med bildene. For dem kan vi skrive ut selv, hjemme
Evie Skrevet 23. april 2012 #4 Skrevet 23. april 2012 Hvor bør du AB? Kan anbefale taral jansen om du bør på østlandet. Han tar 2100 for to timer, 900 for hver time etter det. Da inngår cd med redigerte bilder i prisen. Kjøring kommer i tillegg. 1
CathFoto Skrevet 23. april 2012 #5 Skrevet 23. april 2012 Så lenge dere ønsker cd er nok en frilanser best, å kjøpe ut en cd hos et studio koster fort 15.000,-. Det virker som en relativt enkel jobb, så jeg ville nok priset en sånn jobb til ca 4000,- inkl cd for en sånn jobb(ikke egenreklame, bare erfaringsmessig). Så vil tro at det er fullt mulig, blir det MYE billigere enn det bør dere kanskje være litt skeptisk, veldig få gode grunner til at en proff vil legge seg LANGT under bransjestandard. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #6 Skrevet 23. april 2012 Hvor bør du AB? Kan anbefale taral jansen om du bør på østlandet. Han tar 2100 for to timer, 900 for hver time etter det. Da inngår cd med redigerte bilder i prisen. Kjøring kommer i tillegg. tusen takk for tipset, skal prøve å finne han på internett vi bor i Sarpsborg er det vanlig å dra på visningstime etterpå slik at fotografen viser hvilke bilder vi får? eller kan ikke vi bare godta disse bildene på forhånd? og om vi blir misfornøyd, tar fotografen noe ekstra?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #7 Skrevet 23. april 2012 Jeg tar mellom 10 000 og 16 000 avhengig av om det er hel dag eller bare vielse + portrettbilder. Da får brudeparet 300-1000 bilder i høyoppløselig format på CD (avhengig av antall timer). Prisen inkluderer da kundemøte og annet forarbeid, planlegging, fotografering, etterbehandling av bilder (20-50 timer), brenning av DVD, innpakning/cover og porto.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #8 Skrevet 23. april 2012 Lurer på hvor fotografer havner etter døden. De driver med svindel. Kan gi et hint: Det er varmt der.
CathFoto Skrevet 23. april 2012 #9 Skrevet 23. april 2012 Jeg tar mellom 10 000 og 16 000 avhengig av om det er hel dag eller bare vielse + portrettbilder. Da får brudeparet 300-1000 bilder i høyoppløselig format på CD (avhengig av antall timer). Prisen inkluderer da kundemøte og annet forarbeid, planlegging, fotografering, etterbehandling av bilder (20-50 timer), brenning av DVD, innpakning/cover og porto. Dette er bare snakk om bryllupsbilder, verken vielse eller heldags. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #10 Skrevet 23. april 2012 Lurer på hvor fotografer havner etter døden. De driver med svindel. Kan gi et hint: Det er varmt der. Hvordan i all verden kommer du frem til at fotografer driver med svindel? 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #11 Skrevet 23. april 2012 Jeg tar mellom 10 000 og 16 000 avhengig av om det er hel dag eller bare vielse + portrettbilder. Da får brudeparet 300-1000 bilder i høyoppløselig format på CD (avhengig av antall timer). Prisen inkluderer da kundemøte og annet forarbeid, planlegging, fotografering, etterbehandling av bilder (20-50 timer), brenning av DVD, innpakning/cover og porto. takker for svaret, men vi vil ha kun portrettbilder (trenger ikke planlegging eller noe forarbeid)..
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #12 Skrevet 23. april 2012 Dette er bare snakk om bryllupsbilder, verken vielse eller heldags. Nettopp!
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #13 Skrevet 23. april 2012 Lurer på hvor fotografer havner etter døden. De driver med svindel. Kan gi et hint: Det er varmt der. akkurat det ønsker jeg ikke å diskitere i min tråd. TS
Wanita Skrevet 23. april 2012 #15 Skrevet 23. april 2012 tusen takk for tipset, skal prøve å finne han på internett vi bor i Sarpsborg er det vanlig å dra på visningstime etterpå slik at fotografen viser hvilke bilder vi får? eller kan ikke vi bare godta disse bildene på forhånd? og om vi blir misfornøyd, tar fotografen noe ekstra? Monsterfoto Om det er snakk om å bare ta bilder av dere to vil jeg nok tro at det ikke blir prisen som bryllupsfotografering. Men det er jo bare å ta kontakt med henne å spørre. Så blir dere sikkert enig om pris eventuelt Syns ho er flink ihvertfall 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #16 Skrevet 23. april 2012 Lurer på hvor fotografer havner etter døden. De driver med svindel. Kan gi et hint: Det er varmt der. Svindel? Ser du AB over her sin presisering av prisen? 16.000:50 arbeidstimer= 320,- i timen før alle utgifter/skatt/mva, langt mindre enn de fleste håndtverkere. Og når du trekker fra 25% i mva og ca 30% skatt og trygdeavgift 12% så sitter vedkommende igjen med 6960,- for 50 timer jobb, altså139,2 kr i timen. Det er ikke akkurat svindel. 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #17 Skrevet 23. april 2012 Jeg ville logget inn på Facebook og søkt opp fotograf Lisbeth Jacobsen. Sinnsykt flink.
Amens Skrevet 23. april 2012 #18 Skrevet 23. april 2012 Herremin så grusomt dyrt det er med fotograf. Er glad min kommende svoger er kunstner og bruker fotografi som ett av sine medier, så han kan mye om lys og komposisjon. Jeg fatter virkelig ikke hvordan man kan ta 15000,- for fotografering og utprint. Tar de 1000,- i timen? 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #19 Skrevet 23. april 2012 Herremin så grusomt dyrt det er med fotograf. Er glad min kommende svoger er kunstner og bruker fotografi som ett av sine medier, så han kan mye om lys og komposisjon. Jeg fatter virkelig ikke hvordan man kan ta 15000,- for fotografering og utprint. Tar de 1000,- i timen? Hvis du tar en titt på brukeren som regnet ut timeprisen over så får du forklaringen: Fotografer skal ha mat i kjøleskapet og tak over hodet, akkurat som andre mennesker. 2
Amens Skrevet 23. april 2012 #20 Skrevet 23. april 2012 Hvis du tar en titt på brukeren som regnet ut timeprisen over så får du forklaringen: Fotografer skal ha mat i kjøleskapet og tak over hodet, akkurat som andre mennesker. De bruker altså 50 arbeidstimer på å fotografere og redigere ett bryllup. Hva bruker de all tiden på? Det er altså nesten 7 arbeidsdager. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå