Gå til innhold

Å drikke buljong

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, når man skal ha buljong i kopp for å drikke den - hva slags buljong bruker man da? Er det kjøttbuljong?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, eller jeg bruker kjøttbuljong.

Nå er det sjelden jeg drikker det fordi det er så salt, men jeg fikk vann i munnen av å tenke på det. NAM :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, eller jeg bruker kjøttbuljong.

Nå er det sjelden jeg drikker det fordi det er så salt, men jeg fikk vann i munnen av å tenke på det. NAM :)

Takk :)

En hel sånn terning oppi koppen?

AnonymBruker
Skrevet

Det sies svel at det er 1 terning pr/halvliter vann, men jeg tar litt 1,5 terning pr halvliter. Smak og behag :)

Gjest Elyssa
Skrevet (endret)

Takk for svar :takke:

Og der gikk den anonymiteten :gjeiper:

Var ikke så farlig, jeg skrev bare noe lignende på Facebook, og ville ikke bli gjenkjent.

Endret av Elyssa
  • Liker 2
Skrevet

Joda, i vinter var det ofte kaldt og en kopp med enten kjøtt eller grønnsaksbuljong var tingen for å få varme i skrotten. Ellers gikk det også med en god del solbærtoddy og urtete.

Men jeg lager aldri sterk buljong, tåler ikke så mye salt. Den beste buljongen kan jeg lage selv av margebein, men det er et annet tema. Husker en jeg var sammen med som kastet kraften og skylte den ned i toalettet. Joda, jeg kjeftet ikke, men ble sjokkert. Men jeg bruker å glemme koke kraft f.eks. etter en rekeaften, men en rekeaften ender som regel i senga etter noen pils og noe vin. Huff...

:)

Skrevet

Jeg bruker som regel grønnsakabuljong (pulver på boks)

Om jeg bare skal lage nok til en kopp eller to så tar jeg bare en en klype oppi vannet. Tar gjerne mindre enn hva som står på pakka fordi den kan bli veldig salt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker grønnsaksbuljong, men kjøttbuljong, hønsebuljong, el. går også glatt ned.

Skrevet

Jeg bruker det som heter drikkebuljong. Tror den er fra Maggi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...