Gå til innhold

Er malingen ødelagt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi malte rekkverkene på terassen i går, og det ble ganske sent og kaldt før vi ble ferdige (var tørt og 15 grader mestemarten av tiden da). Malingen er fortsatt seig nå, og ser bra ut, med unntak av noen steder midt oppå rekkverket, ser ut som det har ligget noen små vanndråper noen steder og prikkene er lysere enn resten av malingen. Vil dette gå bort når malingen tørker helt? Eller er det ødelagt så vi må male et nytt strøk over der det gjelder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjorde desverre det samme i fjor, så må nok til med ny maling i år... :sukk:

Håper dere er heldigere enn meg

Klem

Skrevet

Takk for svar! Uff så kjedelig da, håper det ikke er sånn her også. Har regnet i hele dag, så har ikke fått studert malingen nå, blir spennende å se når vannet tørker. Håper malingen rakk å tørke før det begynte å regne....

Skrevet

Husk at temperatur/vær-kravet på boksen gjelder for hele tørketida, og ikke bare akkurat mens du maler. Utemalinga jeg har gjort har imidlertid tålt litt lett regn etter at hinna på malingen har tørka.

Skrevet

Husk at temperatur/vær-kravet på boksen gjelder for hele tørketida, og ikke bare akkurat mens du maler. Utemalinga jeg har gjort har imidlertid tålt litt lett regn etter at hinna på malingen har tørka.

Hm, det begynte ikke å regne før over 12 timer etter at vi hadde malt, men temperaturen sank nok en del om natten (sikkert derfor det hadde kommet noen vanndråper på, dugg kanskje?). Note to self: begynne tidligere på dagen neste gang. Fikk sjekket malingen i sted, og det så ut til å ha gått bra. Om det skaller fortere av vil tiden vise. Takk for påminnelse om temperatur og værkrav, skal huske det neste gang, ble nok litt overivrige i går for å komme i gang :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...