Gå til innhold

Familiebursdag på hverdag

Anbefalte innlegg

Gjest Henning
Skrevet

Hei!

Vi er bedt i familiebursdag til onkelungen min som blir 4 år. Før har de pleid å feire slike bursdager i helgene. Men nå skal de feire på en hverdag, kl 16... Jeg slutter jo ikke på jobb før 16 og bruker 30 min hjem.

Forventer de seriøst at jeg skal måtte avspasere fra jobben for å gå i bursdag?

Kunne sikkert sagt at jeg kommer 1630 etter jobb, men de skulle spise kl 16..

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Gjest Annaires
Skrevet (endret)

De forventer helt sikkert ikke at du skal avspas.

Kom rett fra jobb. Er da ingen problem det, så spiser du når du kommer.

Endret av Annaires
  • Liker 10
Gjest Okusan
Skrevet

Gitt beskjed om at jeg kom en halvtime senere- og så kommet en halvtime senere.

Det er da ikke verre enn det? :klo:

• Liker 11
Skrevet

Jeg ville sagt at jeg kom etter jobb. Inviterer man så tidlig kan man ikke forvente at det passer for alle.

På den annen side, hvis jeg hadde mye avspasering å ta av, og en fleksibel jobb, hadde jeg lett avspasert en halvtime for å rekke feiringen.

• Liker 7
Skrevet

Jeg får vel prøve å si det ja. Mistenker at søstern min blir sur siden jeg ikke kommer kl 16 da men :(

TS

Skrevet

Jeg ville bare sagt at jeg kom så fort jeg fikk det til. Det er ofte jeg ikke får til å komme i familieselskap pga jobb, men det er aldri noen som forventer at jeg skal ta meg fri..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får vel prøve å si det ja. Mistenker at søstern min blir sur siden jeg ikke kommer kl 16 da men :(

TS

Hvis hun vet at du slutter kl 16 på jobb må hun jo skjønne selv at du ikke rekker det. Hvis hun blir sur da er hun bare barnslig og teit spør du meg. Det hadde jeg alldeles ikke brydd meg om.

Skrevet

Det er da virkelig ikke unormalt å ha selskaper i hverdagen. Når jeg blir bedt i selskaper, sier jeg at jeg kommer rett etter jobb, hvis jeg ikke er ferdig før selskapet starter. Det er virkelig ikke værre enn det. Har de litt sunn fornuft, kan de tenke selv at de venter en halvtime med maten.

• Liker 1
Skrevet

Sur??? Ja, huff. Du jobber å forsørger deg selv :P Nei, blir hun sur for det lille der, da er hun smålig.

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet

TS

da får du gi henne en lekse om at ikke alle kan komme før når de jobber. hun må da skjønne at folk ikke kan slippe alt i hendene og løpe til henne når hun vil.

i vår familie tar vi hensyn når det kommer til sånne ting. da lager vi heller en liten forret og serverer drikke mens vi snakker sammen til den halvtimen har gått. det skjer ofte at folk ikke kan komme nøyaktig på tidspunktet.

• Liker 2
Skrevet

Bare en liten avsporing -- er det vanlig å servere middag i barnebursdager? I vår familie er det kaffe og kaker i alle "vanlige" bursdager, og da er det ikke så farlig om alle ikke kommer samtidig.

Gjest Annaires
Skrevet

Bare en liten avsporing -- er det vanlig å servere middag i barnebursdager? I vår familie er det kaffe og kaker i alle "vanlige" bursdager, og da er det ikke så farlig om alle ikke kommer samtidig.

Vi serverer alltid mat. Tapas e.l .

Skrevet

Hei!

Vi er bedt i familiebursdag til onkelungen min som blir 4 år. Før har de pleid å feire slike bursdager i helgene. Men nå skal de feire på en hverdag, kl 16... Jeg slutter jo ikke på jobb før 16 og bruker 30 min hjem.

Forventer de seriøst at jeg skal måtte avspasere fra jobben for å gå i bursdag?

Kunne sikkert sagt at jeg kommer 1630 etter jobb, men de skulle spise kl 16..

Hva hadde dere gjort?

Sving innom når du er ferdig på jobb. Du får sikkert litt mat og kake selv om du kommer senere enn de andre. Bare gi beskjed at du kommer litt senere og spør om du kanskje kan få litt mat når du kommer.

Skrevet

Syns det er irriterende! Det vil jo gjelde et par stykker til og, ikke bare meg... Skjønner ikke hvorfor de ikke kunne tatt det i helgen slik vi alltid har hatt før :(

TS

Gjest Annaires
Skrevet

Syns det er irriterende! Det vil jo gjelde et par stykker til og, ikke bare meg... Skjønner ikke hvorfor de ikke kunne tatt det i helgen slik vi alltid har hatt før :(

TS

Da får du jo bare bli hjemme. Herre min hatt!

De må jo selv velge hvilken dag de skal ha selskapet. Passer det ikke for deg. Så dropp det.

• Liker 2
Skrevet

TS

Jeg tror den eneste dette er "trøblete" for er deg, virker som du skaper problemer som ikke finnes!

På en hverdag jobber de fleste, og det at man kommer litt senere,-rett fra jobb tror jeg ingen har noen problemer med å forstå. Det får isåfall være vedkommenes problem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror den eneste dette er "trøblete" for er deg, virker som du skaper problemer som ikke finnes!

Det kan godt tenkes at det er et problem at søsteren blir sur for ting som "normale" mennesker ikke blir sure for.

Jeg har en sånn i slekta selv.

• Liker 1
Gjest Spinell
Skrevet

Jeg er ikke kjent for å være verken diplomatisk eller smidig, men er jeg virkelig den eneste utenom flickan som ville avspasert en halvtime (hvis mulig i jobben) og holdt kjeft for familiefredens skyld?

Gjest Annaires
Skrevet

Jeg er ikke kjent for å være verken diplomatisk eller smidig, men er jeg virkelig den eneste utenom flickan som ville avspasert en halvtime (hvis mulig i jobben) og holdt kjeft for familiefredens skyld?

Nå er det dessverre ikke alle som kan avspassere ;)

AnonymBruker
Skrevet

Når noen i familien legger familiebursdag til en ukedag, har i hvert fall familien min pleid å si at man spiser når alle har kommet, nettopp fordi enkelte jo må hjem fra jobb og slikt.

Men jeg har ei venninne som er sånn som TS' søster, og hun har null og ingen forståelse for at ikke alle hopper når hun sier hopp (med tanke på bursdager). Det har ofte ført til at jeg har takket nei til disse bursdagene, for det å komme rett fra jobb og ikke en gang få mat er ikke noe jeg har veldig lyst til.

Etter en lang dag på jobb er jeg både sliten og ikke minst sulten.. da frister det mer å kule'n hjemme.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...