Gå til innhold

hvordan bruke en spinningsykkel!?

Fremhevede innlegg

Gjest bamsemums
Skrevet

hei!

jeg har et spørsmål, riktig nok er det et tåpelig spørsmål...men det er en ting jeg lurer på. Har nettopp kjøpt meg en spinningsykkel på xxl, en b180 sportop spinningsykkel. Men så lurer jeg på en ting, den bråker endel, og så skjønner jeg ikke helt hvordan en regulerer tyngden på spinninghjulet, for den knotten det står jeg skal skru på(altså i bruksanvisningen) er jo selve bremseklossen på sykkelen, så jeg er totalt forvirret. Noen som kan forklare meg, iallefall prøve....så ville jeg blitt utrolig takknemelig! :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske riktig "bremseknotten" du bruker til å regulere tyngden - i alle fall hvis det er samme systemet som den sykkelen vi bruker på spinninga. Du skrur til høyre for å få det tyngre, til venstre for å få det lettere og trykker ned for å "nødstopp". Hva med å finne et treningssenter og høre om du kan få en prøvetime med spinning? Du trenger jo ikke si hvorfor du ønsker en prøvetime.

I spinningtimene både sitter og står vi. Når vi står og sykler, skrur vi opp belastningen, også skrur vi tilbake når vi setter oss igjen. Prøv å finne en sittestilling der du ikke belaster armer og skuldre for mye. Og husk å slappe av i skuldrene. Hvis du er lite vant til å sykle, kan det være en ide å ha styret ganske høyt til å begynne med. Lurer du på mer, så send meg en PM

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...