ZINA Skrevet 23. april 2012 #1 Skrevet 23. april 2012 Hei. Jeg driver (ENK)og opplever ofte at folk ikke betaler innen fristen. Denne gangen var mye verre, kunden bestemmer seg for å slutte hos meg uten å si opp plassen, og uten å betale for oppsigelsestid. Jeg har sendt faktura 2 ganger med purregebyr, men det ser ut som om de ikke bryr seg i det hele tatt. De har skrevet under kontrakten der hvor det står om betaling for oppsigelsestid. Jeg vil ikke gi opp, og lurer derfor på om det er noen der ute som har opplevd sånt før,som kan komme med råd og tips. Tenkte på Inkasso, men vet ikke om det er lønnsomt da det er snakk om ca kr. 5000,- . Håper noen kan hjelpe meg med forslag. Det er så irreterende å møte sånne uansvarlige personer
Brimi Skrevet 23. april 2012 #2 Skrevet 23. april 2012 Hvis du velge inkassobyrå anbefaler jeg Alektum. Der kan man følge med på nett hvor mye man skylder og blir lettere for han å betale! 1
ZINA Skrevet 23. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2012 Hvis du velge inkassobyrå anbefaler jeg Alektum. Der kan man følge med på nett hvor mye man skylder og blir lettere for han å betale! Tusen takk for linken Brimi. Jeg tok kontakt med de pr tlf. De er kjempe hyggelige, og han jeg snakket . beklaget for at de kun tar store saker. Skal forsøke å ringe rundt til noen andre. Han nevnte noe som heter Forliksrådet. Er fortsatt åpen for flere tips!!
Brimi Skrevet 23. april 2012 #4 Skrevet 23. april 2012 Tusen takk for linken Brimi. Jeg tok kontakt med de pr tlf. De er kjempe hyggelige, og han jeg snakket . beklaget for at de kun tar store saker. Skal forsøke å ringe rundt til noen andre. Han nevnte noe som heter Forliksrådet. Er fortsatt åpen for flere tips!! Synes jeg er rart. Hva er store saker? Jeg har hatt under tusenlappen på inkasso der :-S Ellers har du Lindorff(?), men de tar vel bare store saker de og. Hvor stort er beløpet du skal inndrive?
ZINA Skrevet 23. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 23. april 2012 Synes jeg er rart. Hva er store saker? Jeg har hatt under tusenlappen på inkasso der :-S Ellers har du Lindorff(?), men de tar vel bare store saker de og. Hvor stort er beløpet du skal inndrive? Det er snakk om kr. 4660,- Han jeg snakket med på Alektum anbefalte konkurreneten deres: Sopran inkasso. Etter en tlf. samtale med dem istad, fikk jeg beskjed om å sende in inkassovarsel til kunden med betalingsfrist på 14 dager. Skjer ingenting etter det, vil de hjelpe meg. De tar 10% av beløpet + renter.
Brimi Skrevet 24. april 2012 #6 Skrevet 24. april 2012 Det er snakk om kr. 4660,- Han jeg snakket med på Alektum anbefalte konkurreneten deres: Sopran inkasso. Etter en tlf. samtale med dem istad, fikk jeg beskjed om å sende in inkassovarsel til kunden med betalingsfrist på 14 dager. Skjer ingenting etter det, vil de hjelpe meg. De tar 10% av beløpet + renter. Åja, godt det ordner seg da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå