Gå til innhold

Hjelp meg å kutte snopet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Som sagt trenger jeg sårt hjelp til å kutte ned på snop! Jeg har ellers et godt kosthold, men det fordømte snopet.. Ser jeg en sjokolade så spiser jeg den opp, og ender ofte med å ligge kvalm på sofaen etterpå.. Jeg kjøper selv sjelden snop, men bor hjemme, og her er det alltid snop i en skuff. Er det Noen som har tips til meg?

Jeg prøver å trene så mye som mulig, og når jeg er i en "treningsperiode" merker jeg det er enklere å si nei til snop.men jeg har ikke alltid mulighet ti å trene. Enten pga av tid, men oftest fordi jeg alleredehar spist meg kvalm sjokolade..

Noen som kan hjelpe?!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mitt tips er å ikke kjøpe snop eller lete i skapene. Fungerer kjempebra for meg.

Endret av murray
Skrevet

Det er nesten som meg kan føle at det er snop rundt meg, haha.. Neida. Har en skikkelig uvane med å se i kjøleskapet og skuffer, selv om jeg ikke skal ha noe.. Huff. Jeg kan prøve å ikke gjøre det, men da trur jeg snopesuget blir enda sterkere :P

Skrevet

Kast alt snor du har liggende, om du må ha noe søtt tilgjengelig, så kjøp en mørk "sunn" sjokolade som ikke smaker så godt, så når du får søtsug tar du deg en bit, finner ut at det der va jo ikke no godt, og glemmer hele greia :)

Evt lag deg en kopp te med suketter eller littegrann honning :)

AnonymBruker
Skrevet

når jeg er sugen på sjokolade pleier jeg å lage meg en kopp med options kakao... den er laget av belgisk sjokolade og inneholder ca 40 kcal :) etter en kopp med det er søtsuget over :)

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg så igjen det du skriver :O sliter med akuratt det samme, og dette er noe jeg hater med meg selv.. hver gang jeg spiser ting jeg vet jeg ikke burde får jeg sinnsykt dårlig samvittighet og blir bare kvalm..

Noe som kan hjelpe (gjorde dette i fjord og tenkte å prøve det igjen nå) er å ha en godtelov med en venn eller venninne der taperen må betale den andre 1000 kr eller etteller annet som gjør at man ikke vill tape.. ha godteloven i 3 mnd eller 6 mnd eller noe sånt og da frister det ikke lenger, med mindre du slenger deg tilbake i samme gamle vaner med en gang da...

Skrevet

Spør foreldrene dine om det er mulig å gjøre hjemmet til et snopfritt hjem? Det vil jo gjøre godt for både deg og resten av familien din.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde sykt lyst på godteri stad. Det var sekunder før jeg dro på butikken. Tittet igjennom bilder på facebook, og så et bilde av jente som hadde så utrolig fin kropp. Det fikk meg til å droppe butikkturen :jepp:

• Liker 2
Skrevet

Når jeg får veldig lyst på snop, stopper jeg litt opp for å tenke. Tenker f.eks; "Har jeg virkelig lyst til å spise hele denne sjokoladen og få dårlig samvittighet etterpå, eller være sunn og føle meg bra?" I mitt tilfelle er det ofte impuls som gjør at jeg spiser dårlig mat, så det hjelper å tenke gjennom om jeg virkelig har lyst til å spise det. Tenker også over at kroppen min ikke vil ha dette og at det er tomme kalorier som kroppen ikke har bruk for.

Tar meg heller et glass vann, en gulerot eller noe annet sunt for å få metthetsfølelse. Når jeg greier å stå i mot blir jeg også veldig fornøyd med meg selv, og den følelsen er mye bedre enn den jeg får av å stappe i meg dritt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...