AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 Hadde ett års engasjement i en bedrift. På intervjuet ble jeg lovet mange spennende arbeidsoppgaver og gledet meg. Men de fleste av disse arbeidsoppgavene fikk jeg aldri. Jeg maste mye i løpet av hele året, men fikk bare kjedelige oppgaver. Ble både sliten og skuffet over dette. Noen som har opplevd noe lignende eller har tips til hva jeg kan gjøre? Eller er det for sent nå som året er over? De har så vidt jeg vet fremdeles behov for arbeidskraft, så det jeg aller helst vil er å jobbe et år til med mer spennende arbeidsoppgaver. Håper noen kan hjelpe meg
aldribest Skrevet 23. april 2012 #2 Skrevet 23. april 2012 Om de fremdeles trenger arbeidskraft kan du jo bare fortelle sjefen din om at du vil fortsette å jobbe der, men at du vil ha mer givende oppgaver, og at du trenger litt mer spenning for å holde det gående i samme bedriften. Det vil jo trossalt være mye tid og penger spart,istede for at de skulle fått inn en ny som trenger opplæring og rutiner, da en som kjenner arbeidsplassen ikke bare blir gående på tomgang uten å gjøre noe! :-) Ta det opp med arbeidsgiver, og om du ikke får noen bedre oppgaver så finner du deg en annen jobb :-) viktig å ikke misstrives i noe en skal gjøre hver dag, da forsvinner livslysten. :-) Lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #3 Skrevet 23. april 2012 Hadde ett års engasjement i en bedrift. På intervjuet ble jeg lovet mange spennende arbeidsoppgaver og gledet meg. Men de fleste av disse arbeidsoppgavene fikk jeg aldri. Jeg maste mye i løpet av hele året, men fikk bare kjedelige oppgaver. Ble både sliten og skuffet over dette. Noen som har opplevd noe lignende eller har tips til hva jeg kan gjøre? Eller er det for sent nå som året er over? De har så vidt jeg vet fremdeles behov for arbeidskraft, så det jeg aller helst vil er å jobbe et år til med mer spennende arbeidsoppgaver. Håper noen kan hjelpe meg Jeg vet ikke om det er så mye du kan gjøre nå, men sørg for å ha ALT skriftlig. Dvs. hvis sjefen lover deg oppgaver når dere står ved kaffemaskinen, så sørg for å sende ham en epost med en gang du kommer tilbake til plassen din. Bekreft det dere snakket om, f.eks. "Hei! Jeg ser virkelig frem til å jobbe med prosjekt xyz og tror det kan bidra til at vi blablabla." Hvis du likevel ikke får disse oppgavene, så har du et godt grunnlag for å ta det opp. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #4 Skrevet 23. april 2012 Om de fremdeles trenger arbeidskraft kan du jo bare fortelle sjefen din om at du vil fortsette å jobbe der, men at du vil ha mer givende oppgaver, og at du trenger litt mer spenning for å holde det gående i samme bedriften. Det vil jo trossalt være mye tid og penger spart,istede for at de skulle fått inn en ny som trenger opplæring og rutiner, da en som kjenner arbeidsplassen ikke bare blir gående på tomgang uten å gjøre noe! :-) Ta det opp med arbeidsgiver, og om du ikke får noen bedre oppgaver så finner du deg en annen jobb :-) viktig å ikke misstrives i noe en skal gjøre hver dag, da forsvinner livslysten. :-) Lykke til! Tusen takk! Ja, får ta prat med de. Godt poeng at de slipper å gi meg opplæring. Jeg vet ikke om det er så mye du kan gjøre nå, men sørg for å ha ALT skriftlig. Dvs. hvis sjefen lover deg oppgaver når dere står ved kaffemaskinen, så sørg for å sende ham en epost med en gang du kommer tilbake til plassen din. Bekreft det dere snakket om, f.eks. "Hei! Jeg ser virkelig frem til å jobbe med prosjekt xyz og tror det kan bidra til at vi blablabla." Hvis du likevel ikke får disse oppgavene, så har du et godt grunnlag for å ta det opp. Ja, merket nå at det er veldig viktig. Fikk aldri noen ordentlig kontrakt eller stillingsbeskrivelse, selv om jeg maste mange ganger. Men skal mase og kreve enda mer fra nå. -ts
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #5 Skrevet 23. april 2012 Du må rett og slett spørre deg selv om du vil jobbe videre til tross for kjedelige oppgaver. Selv om du spør så er det ikke sikkert at du får. Velger du å jobbe videre så få en kontrakt som frigir deg kjapt i tilfelle andre interessante jobber dukker opp. Noen arbeidsgivere gjør jobben mer interessant en hva som er faktisk tilfelle for å få folk. 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2012 #6 Skrevet 24. april 2012 å du er ikke alene om å bli lovt gull og grønne skoger i ny jobb, det tar bare litt tid, du får det liksom ikke med engang, sier de. Tror jeg har vært i diskusjon mer enn engang uten at det har virket. Jeg har også flere bekjente som har prøvd å ta opp den kampen til ingen nytte. Det har alltid endt opp med jobbskifte.
Naos Skrevet 24. april 2012 #7 Skrevet 24. april 2012 Nei, du er desverre ikke alene! I min forrige jobb ble jeg også lovet konkrete strategiske oppgaver som sjefen plutselig ryddet plass til selv - fordi hun syns det var et veldig morsomt fagområde. Jeg satt igjen med ren saksbehandling. Jeg kunne ikke stille opp med noe. I nåværende jobb opplever jeg noe av det samme, men nå etter halvannet år begynner det faktisk å gå seg litt til. Først nå begynner jeg å komme i nærheten av den jobben jeg faktisk søkte. For ordens skyld trives jeg utrolig godt i min nåværende jobb, så jeg har vært litt avventende på grunn av det.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #8 Skrevet 25. april 2012 Takk for råd og støtte! Det må vel være noen lover som handler om dette? Hvis man blir lovet noen arbeidsoppgaver og får andre? En mulig avtale er også en avtale. Hvertfall når det gjelder leie av leilighet er en muntlig avtale like bindene som en skriftlig. Regner med det gjelder her også. -ts
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #9 Skrevet 26. april 2012 Takk for råd og støtte! Det må vel være noen lover som handler om dette? Hvis man blir lovet noen arbeidsoppgaver og får andre? En mulig avtale er også en avtale. Hvertfall når det gjelder leie av leilighet er en muntlig avtale like bindene som en skriftlig. Regner med det gjelder her også. -ts jeg hadde brukt energien min på å finne en annen jobb, fått et tilbud og prøvd å presse nåværende arbeidsgiver med at jeg forlater bedriften siden jeg ikke fikk jobbe med det som ble sagt. Hvis det ikke fører frem så bytt jobb! Tror ikke du kommer noen vei utenom. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå