Gå til innhold

2 uker etter s.a

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

jeg var gravid i ca uke 7 når jeg spontanaborterte. (var ikke planlagt graviditet men veldig velkommen for det)

er så uendelig lei meg enda.

jeg vil ikke gjøre noenting. jeg vil være hjemme, hele tiden. aller helst vil jeg bare sitte oppå kjæresten min 24/7. jeg har flere gravide venninner og kolleger og det gjør så vondt å møte de. jeg vil ikke møte venninner og hadde jeg hatt valget hadde jeg blitt hjemme fra jobb også.

"alle" spør meg om det går bra. jeg sier at "det går bra, det er jo veldig vanlig" bla bla bla. inni meg gråter jeg og det er så vondt når folk spør meg åssen det går. hva skal jeg svare liksom?? hva forventer folk til svar når de spør i forbifarten åssen det går med en etter spontanabort???

det verste er at jeg vet jo det er vanlig og er glad det skjedde såpass tidlig osv, men jeg klarer ikke å syns det er greit allikevel. nå har jeg vanskeligheter med å i det hele tatt finne noe positivt i hverdagen, noe jeg var veldig flink til før, å glede meg over småting.

alt jeg gjør minner meg om at jeg ikke er gravid lenger. jeg har så dårlig samvittighet ovenfor kjæresten min også. han gleda seg sånn. og nå er jeg redd for at om jeg fortsetter å være i så dårlig humør, at han ikke vil ha meg lenger.

jeg vil komme meg videre, jeg vil ikke ha det sånn som nå. jeg har ikke snakka med noen om det jeg tenker, og utenpå så fremstår jeg som at alt går greit. jeg orker ikke å snakke med noen om det. jeg vet at det ikke blir noe bedre av å sitte hjemme og sture, men akkurat nå så klarer jeg ikke å ta tak meg selv.

er det flere som har hatt det sånn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...