Nøtte Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 Min første dag i siste mens var 31. Mars, og den varte i 7 dager hvis jeg regner med brunt før og etter, noe som har vært normalt for meg. Jeg har en syklys på ca 28 dager. Og nå lurer jeg på hva som skjer med kroppen min, og håper at det er noen her med lignende erfaringer? Helt siden mens var over har jeg hatt litt lys brun utflod, men dette stoppet opp i noen dager, så kom det plutselig brun utflod igjen etter 4-5 dager og den har vært litt brunere. Har fortsatt brun utflod, men i går var det lys rødt blod på papiret, og i dag har jeg igjen brun utflod. Jeg har regnet meg frem til at eggløsning skal ha funnet sted 16-17. April. Så kan det være festeblødning? Og hvorfor har jeg da brun utflod? Må jo nevne at jeg har hatt mensmurringer til og fra i ca 5 dager nå(oftere og oftere). Har vært utrolig pms. Har i tillegg merket en del smerter i korsryggen i dag i tilegg til svakt ømme bryster! Jeg er først og fremst redd for at noe skal være galt, og blir veldig glad hvis det skulle vise seg at jeg er gravid. Skal forøvig ikke ha mens før om en uke, så jeg kan vel ikke teste allerede.. Noen som har opplevd lignende? Håper på svar.
Athene Skrevet 23. april 2012 #2 Skrevet 23. april 2012 Festeblødning er omtrent "ett tørk" med lyserosa utflod. Så det du beskriver høres ikke ut som festeblødning overhodet. Dersom du har spottet gjennom hele syklusen hadde jeg vurdert en telefon til legen for henvisning til gynekolog. Det kan være en cyste eller noe annet i eggstokker/livmor som er skyld i blødningene.
Nøtte Skrevet 23. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2012 Takk for svar Athene. Jeg håper jo selvfølgelig at du tar feil, men har vært innom tanken. Hva skjer hvis det er cyste eller lignende. Er det noe de fjerner? Skal faktisk til legen i morgen, så da håper jeg han finner ut av dette.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #4 Skrevet 23. april 2012 Min festeblødning var brun/rød på farge og varte en hel dag+natt, var akkurat som første dag i mensen for meg, og kom akkurat på dagen jeg skulle hatt mens. Så jeg trodde det var mens, men det sluttet som sagt etter et døgn. Tok test den dagen, men den var negativ. Så hadde jeg kanskje antydning til brun utflod litt i etterkant. En uke etter fikk jeg ømme bryster, og tok en ny test, som var positiv.
Nøtte Skrevet 23. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 23. april 2012 Ja, det virker som alle opplever festeblødning forskjellig. Så det kan jo være, skal som sagt ikke ha mens før om en uke, så er vel litt tidlig å teste. For rett og slett vente å se, og evt. Ta en test hvis mens ikke kommer.
Athene Skrevet 23. april 2012 #6 Skrevet 23. april 2012 Min festeblødning var brun/rød på farge og varte en hel dag+natt, var akkurat som første dag i mensen for meg, og kom akkurat på dagen jeg skulle hatt mens. Så jeg trodde det var mens, men det sluttet som sagt etter et døgn. Tok test den dagen, men den var negativ. Så hadde jeg kanskje antydning til brun utflod litt i etterkant. En uke etter fikk jeg ømme bryster, og tok en ny test, som var positiv. Det var ikke festeblødning, festeblødningen kommer 2-9 dager før ventet mens Men veldig mange opplever å spotte/småblø rundt den tiden de venter mens den syklusen de blir gravide, så det var kun dette du opplevde.
Nøtte Skrevet 24. april 2012 Forfatter #7 Skrevet 24. april 2012 Da har jeg vært hos legen, og fått GU. Her så alt helt normalt og fint ut. Blødningen trengte ikke være tegn på annen enn bakteriell vaginose, så nå skal jeg behandles for dette. Skal på kontroll time om to uker, for å se at alt har stabilisert seg, og eventuelt henvendes til gynekolog for videre utredning. Men, er det noen her som vet om bakteriell vaginose kan forårsake barnløshet? Fikk ikke spurt legen om dette. Men tenker at det kan være grunn til at vi ikke får det til.
Nøtte Skrevet 24. april 2012 Forfatter #8 Skrevet 24. april 2012 Da har jeg vært hos legen, og fått GU. Her så alt helt normalt og fint ut. Blødningen trengte ikke være tegn på annen enn bakteriell vaginose, så nå skal jeg behandles for dette. Skal på kontroll time om to uker, for å se at alt har stabilisert seg, og eventuelt henvendes til gynekolog for videre utredning. Men, er det noen her som vet om bakteriell vaginose kan forårsake barnløshet? Fikk ikke spurt legen om dette. Men tenker at det kan være grunn til at vi ikke får det til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå