AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 Jeg har da fått påvist av hudlege at jeg er allergisk mot min egen svette. Ja, vet dette høres veldig teit ut, men er et stort problem for meg. Jeg vil jo trene! Men får utslett.. Er det noen som har noe tips til hva jeg kan trene? Hvor jeg svetter minst mulig? Føler meg litt lost. Vil så gjerne trene. Trenger å trene for helsa og energien min, men med tidenes teiteste allergi føles det litt håpløst
Gjest Vodka Skrevet 22. april 2012 #3 Skrevet 22. april 2012 kan du ta antihistamin for det? (kanskje teit spørsmål)
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #4 Skrevet 22. april 2012 Svømming blir vanskelig om vinteren- jeg tåler nemlig ikke klor heller. Herregud.. jeg er helt håpløs! Tenkte jeg kunne trene noe hjemme, så jeg får dusjet så fort som mulig etterpå. Da "ligger" jo ikke svetten så lenge på huden, om dere skjønner., Vodka: Mener du allergitabletter? Hmm det vet jeg ikke. Legen sa ikke noe om det da jeg spurte han om det. Han hadde ingen råd å gi når det kom til trening. Mulig jeg kan teste det ut! Takk for tips Er litt deppa for dette med treningen
Gjest Vodka Skrevet 22. april 2012 #5 Skrevet 22. april 2012 Ja, hvis det er allergi, kan jo kanskje allergitabletter funke? Men det må du spørre legen om.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #6 Skrevet 22. april 2012 Jeg måtte google diagnosen din for å forstå litt mer, det står at det er vanlig å behandle med antihistaminer, som da kun tar bort symptomene. Absolutt noe å høre med legen om. Fant denne linken som noen med diagnosen har skrevet, her beskrives det hvordan du kan trene.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #7 Skrevet 22. april 2012 Jeg har forsåvidt det samme problemet! Eller, jeg har noe som heter rosacea i ansiktet i tillegg til at jeg er atopiker. Jeg trener 30, 45 og 55 minutters saltimer på senteret, men jeg har med meg et iskaldt, fuktig/vått håndkle. Så hvert femte minutt eller så klapper jeg bort svetten i ansiktet og kjøler ned huden med en ny, kald del av det våte håndkledet. Rett etter trening skyller jeg det på nytt, og bruker det på vei ut i bilen og i bilen på vei hjem, og så dusjer jeg der. Jeg kunne jo dusjet på senteret også, men det er lettere å begrense ettersvetten når jeg dusjer hjemme og er på det kalde soverommet mitt etterpå så jeg ikke blir varm igjen. Dette funker for meg iallefall! Lykke til
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #8 Skrevet 22. april 2012 Ville forsøkt antihistaminer! Å trene hjemme er jo fullt mulig, hva med å investere i en maskin av noe slag? Eller noen treningsdvd-er dersom du liker slik type trening bedre.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #9 Skrevet 22. april 2012 Tusen takk for gode tips! Fikk aldri noe navn på diagnosen, så veldig glad for linken fra deg AB! Følte egentlig ikke at jeg fikk noe tips av legen min, utenom å bruke bomullsklær når jeg trener. Men antihistaminer, hvis de fjerner symptomer, vil det altså si at jeg ikke får utslett? Høres jo logisk ut egentlig. Hvis jeg da dusjer av svetten med en gang etterpå, så kanskje jeg slipper utslettet. Tusen takk for tips alle sammen. Jeg er egentlig veldig glad i å trene, så var utrolig kjipt å få beskjed om denne teite allergien. Er liksom ikke verdt det for meg når jeg da må slite med utslett over store deler av kroppen!
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #10 Skrevet 22. april 2012 Håper du finner en metode som funker for deg
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #11 Skrevet 22. april 2012 Jeg har forsåvidt det samme problemet! Eller, jeg har noe som heter rosacea i ansiktet i tillegg til at jeg er atopiker. Jeg trener 30, 45 og 55 minutters saltimer på senteret, men jeg har med meg et iskaldt, fuktig/vått håndkle. Så hvert femte minutt eller så klapper jeg bort svetten i ansiktet og kjøler ned huden med en ny, kald del av det våte håndkledet. Rett etter trening skyller jeg det på nytt, og bruker det på vei ut i bilen og i bilen på vei hjem, og så dusjer jeg der. Jeg kunne jo dusjet på senteret også, men det er lettere å begrense ettersvetten når jeg dusjer hjemme og er på det kalde soverommet mitt etterpå så jeg ikke blir varm igjen. Dette funker for meg iallefall! Lykke til Ja jeg er atopiker jeg også! Så er nok derfor jeg er allergisk mot å svette. Dette høres jo veldig oppløftende ut! Jeg tenkte å prøve å trene hjemme først for å se hvordan det går, for så å kanskje prøve meg på treningssenter etterhvert hvis det går greit hjemme. Kaldt håndkle var en god ide! Har også tenkt på Yoga kanskje, men føler ikke det er nok trening for meg. Tusen takk for at det er så mange som gidder å svare meg. Setter veldig stor pris på det!
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #12 Skrevet 22. april 2012 Ja jeg er atopiker jeg også! Så er nok derfor jeg er allergisk mot å svette. Dette høres jo veldig oppløftende ut! Jeg tenkte å prøve å trene hjemme først for å se hvordan det går, for så å kanskje prøve meg på treningssenter etterhvert hvis det går greit hjemme. Kaldt håndkle var en god ide! Har også tenkt på Yoga kanskje, men føler ikke det er nok trening for meg. Tusen takk for at det er så mange som gidder å svare meg. Setter veldig stor pris på det! Ja, hvis du trener hjemme kan du jo bruke det våte håndkledet underveis på større deler av kroppen. Litt klønete det på SATS Men kombinasjonen av å fjerne svetten og kjøle ned huden virker iallefall godt på meg, og resten av kroppen "overlever" til jeg kommer hjem. Men jeg får utslett i armhuler, hodebunn og sånt jeg også hvis jeg ikke får av svetten etter en liten stund. Forresten, å svømme ute nå om sommeren, helst i sjøvann må da være gull for deg
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #13 Skrevet 22. april 2012 Ja, hvis du trener hjemme kan du jo bruke det våte håndkledet underveis på større deler av kroppen. Litt klønete det på SATS Men kombinasjonen av å fjerne svetten og kjøle ned huden virker iallefall godt på meg, og resten av kroppen "overlever" til jeg kommer hjem. Men jeg får utslett i armhuler, hodebunn og sånt jeg også hvis jeg ikke får av svetten etter en liten stund. Forresten, å svømme ute nå om sommeren, helst i sjøvann må da være gull for deg Ja å svømme i saltvann er helt perfekt:) Synd Norge er så kaldt om vinteren :gjeiper: Hehe! Tenkte å gå til innkjøp av noen treningsfilmer. Nå bor jeg i en ganske liten leilighet så har ikke plass til noen apparater. Men håper jeg får plass til dette den dagen jeg flytter. Elipsemaskinen har alltid vært en god venn Savner den! Men det håndkle høres helt strålende ut. Leste i linken til en AB her om sprayflaske med iskaldt vann også. En kombinasjon av disse, pluss allergitabletter: DA må jo dette gå bra 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå