Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når på dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morgen og kveld.

Skrevet

Ikke morgen, da får mange falskt positivt (for konsentrert urin) eller falskt negativt (LH produksjonen starter hos mange først utover dagen).

De fleste får riktig svar på ettermiddagsurin, minst to timer etter sist de var på do. Men din LH kurve er individuell, så om du ikke finner toppen denne syklusen kan det være du må justere tidspunktet neste syklus.

Skrevet

Man trenger jo ikke teste med FMU. Jeg har alltid testet formiddag og ettermiddag. Vinduet er ikke alltid stort for når man får positiv test.

Skrevet

Man trenger jo ikke teste med FMU. Jeg har alltid testet formiddag og ettermiddag. Vinduet er ikke alltid stort for når man får positiv test.

Det kan godt være det virker for deg, men som jeg skriver vil veldig mange oppleve falskt positivt eller negativt svar. De aller fleste vil få det mest nøyaktige svaret på ettermiddagen, så det er det naturlige utgangspunktet, så kan man heller justere testtidspunkt neste syklus dersom man ikke treffer.

Selv får jeg positiv eggløsningstest i 3-4 dager dersom jeg tester på morgenen, tester jeg ettermiddag er det bare en dag med positiv test, så da fanger jeg opp toppen og ikke også stigningen og nedgangen i LH, og vet derfor akkurat når eggløsning er.

Skrevet

Ja, det er godt mulig folk er forskjellige. Jeg får som oftest kun positiv test i 3-4 timer og mellom 11-12 og 17-18. Har riktignok ikke testet mest i verden, men hadde jeg bare gått etter ettermiddagstesting så hadde jeg fått en del nestenpositive fordi toppen var forsvunnet.

Skrevet

Men, starter dere å ta tester på dag 6 i syklusen? Er ikke det litt tidlig? Jeg har veldig kort mens, og veldig lang syklus..(tror jeg)..

Skrevet

Nei, erru gærn. Begynte på dag 11. Da hadde jeg syklus på 27 dager og lutealfase på 10/11.

Skrevet

Hehe takk for svar! Hadde 35 dager jeg nå (nettopp ferdig med pillen)så da drøyer jeg litt før jeg tester.. Er på dag 5 nå :)

Skrevet

Her testet vi fra dag 10, om morgenen (fordi det passet bedre jobbmessig). Da testet vi fram til teststreken begynte å vise (som oftest på dag 12) og da tok vi en El test igjen litt seinere på dagen og den viste som oftest positiv.

Som tidligere allerede er skrevet er det forskjellig fra person til person:)

Skrevet

Her testet vi fra dag 10, om morgenen (fordi det passet bedre jobbmessig). Da testet vi fram til teststreken begynte å vise (som oftest på dag 12) og da tok vi en El test igjen litt seinere på dagen og den viste som oftest positiv.

Som tidligere allerede er skrevet er det forskjellig fra person til person:)

Har du lang syklus du da Marielle171?

Jeg er litt opphengt i akkurat dette siden jeg frykter jeg er borte under eggløsning :kjefte: Men håper jeg har kort lutealfase som det så fint heter.. da kan det hende det går bra...

Skrevet

Men, starter dere å ta tester på dag 6 i syklusen? Er ikke det litt tidlig? Jeg har veldig kort mens, og veldig lang syklus..(tror jeg)..

Hvor lang mens du har, har ingenting å si. Lengden på syklus er bestemmende.

Eggløsning skjer 11-17 dager før ventet mens (lutefase), med ett snitt på 14 dager før. Eggløsningstesten er positiv ca 12-48 timer før eggløsning avhengig av hvordan du treffer på din LH kurve.

Dersom du begynner å teste 19 dager før ventet mens er du helt sikker på å treffe eggløsningen, men da kan det også være at du må teste noen dager.

Skrevet

Har du lang syklus du da Marielle171?

Jeg er litt opphengt i akkurat dette siden jeg frykter jeg er borte under eggløsning :kjefte: Men håper jeg har kort lutealfase som det så fint heter.. da kan det hende det går bra...

Nei, ca 26 dager:) så 12 dager til positiv EL test og så 14 dager til mens:)

Håper du er hjemme under EL da!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...