Gå til innhold

Kyllingbein-varmebehandlet

CathFoto

Anbefalte innlegg

Det som har skjedd er at vi i et øyeblikks ubetenksomhet satte en tallerken med grillede kyllingvinger på kjøkkenbenken. For ti minutter siden hørte jeg knaselyder fra kjøkkenet, og oppdaget lille Pus2 som hadde knasket i seg ca 50% av et kyllingvingebein.

Jeg vet jo hva slags konsekvenser det kan ha med varmebehandlede kyllingbein, det jeg derimot lurer på er om vi bør ringe dyrlegen NÅ eller evt følge med på pus? Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ville ikke ringt dylege nå nei, det går som oftest helt fint, bare at du er ekstra oppmerksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går som regel veldig bra og det er lårbeina (De er vektbærende) som gjerne splintrer på langs. Beina i vingene er mykere selv om de er varmebehandlet. Men det er jo alltid lurt å følge med og se an formen til katten. Hold den gjerne inne i natt og i morgen hvis det er en utekatt og følg med på avføring og evt. oppkast.

Og beina i en halv vanlig kyllingving utgjør jo dessuten en veldig liten mengde.

Endret av Leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Pus2 er innekatt og både han og kassen følges nå med argusøyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han oppfører seg så langt helt normalt, men han synes det er litt rart at matmor løper og sjekker kassen hver gang han har vært der :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går gjerne bra selv om det ikke er en bra ting, beina kan være skarpe og sette seg i tarmen, prøv å dytt i pus litt boksasparges, fibrene der pakker inn skarpe biter.

Eller kan du gi våtfor som også kan hjelpe til. Mindre fare hvis det er annen mat rundt beina når det passerer gjennom systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...