Gå til innhold

Eksem

Gjest Frustrert jente

Fremhevede innlegg

Gjest Frustrert jente
Skrevet

Hei!

Jeg har slitt med atopisk eksem hele livet. Går litt opp og ned, men har som oftest alltid litt eksem ett eller annet sted på kroppen.

Noen andre som har det slik? Tenke jeg kunne lage en tråd for oss som har eksem hvor vi kan tipse hverandre om ulike kremer, metoder, mat osv som fungerer?

Jeg føler jeg har prøvd det meste, men det som har funket best for meg er protopic!

Noen andre som har erfaringer eller tips til meg? Føler eksemen kommer tilbake med en gang jeg slutter på kortison krem, og protopic kan jeg jo ikke bruke i sommermånedene..

Eksemen går kraftig utover selvtilliten min. Er utrolig slitsomt og ikke minst vondt :( Begynner å bli deppa når jeg tenker på at jeg kanskje skal ha det sånn her resten av livet. Er ikke akkurat en oppløftende tanke :(

Videoannonse
Annonse
Gjest enirac
Skrevet

Eg hadde det når eg var liten og fikk det igjen når eg var rundt 20. Eg smører med Elocon når det dukker opp - som heldigvis ikkje er så ofte, men eg merker det kommer oftere når det er kaldt - og det forsvinner på kort tid :)

AnonymBruker
Skrevet

Eg hadde det når eg var liten og fikk det igjen når eg var rundt 20. Eg smører med Elocon når det dukker opp - som heldigvis ikkje er så ofte, men eg merker det kommer oftere når det er kaldt - og det forsvinner på kort tid :)

Er Elocon en kortisonkrem? Eller er den fri for det? Jeg sliter også med eksem, og har problem med at med en gang jeg slutter på kortison, så kommer eksemen tilbake :(

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) Har du prøvd dette merket?

Denne signerer jeg! Aderma er tidenes krem for atopikere :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er både atopiker og har seborreisk eksem, og jeg tror de er litt motsatte.. Altså vil A-derma roe den atopiske men da får jeg gjerne den fete, blemmete eksemen i stedet :sukk:

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere enn meg som sliter med håndsvette OG atopiske hender? ... :sjenert:

Er jo tidenes største selvmotsigelse.

Skrevet

jeg sliter med vintereksem.hender som sprekker opp og blør.

så svir det ofte også.så når jeg har sår på henda mine bruker jeg selulin babysalve.den er kjempegod syns jeg.så er det bare et par minutter så er svia vekk :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste eksen! :fnise:

Sorry!

Skrevet

Jeg pleier å få en blemmete eksem mellom fingrene, som ikke forsvinner fordi jeg naturlig nok vasker hendene mine flere ganger om dagen. Det eneste som virkelig fungerer på meg er en sterk salve jeg får på resept som heter Betnovat, og så smører jeg med Locobase imellom. Da pleier det å gå vekk en stund. Anbefales!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med eksem, som voksen er det spesielt på den ene hånden. For meg hjelper det å spise fettoljer, f.eks Udos Choice, unngå sukker, også sover jeg med hvite bomullshandsker når det er ekstra ille.

Skrevet

Jeg har også atopisk eksem. Fikk det igjen når jeg var 21, det blusset opp på dagen. Jeg bruker Betnovat som er en sterk steroidekrem (resept). Den er veldig effektiv, men jeg er ikke konsekvent nok til å fjerne eksemet helt. Jeg plages på armer og halsen. Iblant resten av kroppen. Bak armhulene og. Jeg har ikke dårlig selvtillit heldigvis, men pent er det jo ikke :)

Skrevet

Den eneste kremen som funker på meg er ibaril. Ellers liker jeg godt physiogel, den er veldig god.. Og dyr.

Skrevet

Noen som har gode råd mot sebboreisk eksem i øyenbryn? Har hatt det i 3 år nå.

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har gode råd mot sebboreisk eksem i øyenbryn? Har hatt det i 3 år nå.

Det blir vel det samme som i hodebunnen, og Selukos shampo funker på meg. Jeg ville prøvd det, samme fremgangsmåte som i håret :)

AnonymBruker
Skrevet

Det blir vel det samme som i hodebunnen, og Selukos shampo funker på meg. Jeg ville prøvd det, samme fremgangsmåte som i håret :)

Jeg mente Selsun! Mulig Selukos er det samme, men jeg siktet til Selsun. La den virke noen minutter, skyll og gjenta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...