Gjest Frustrert jente Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 Hei! Jeg har slitt med atopisk eksem hele livet. Går litt opp og ned, men har som oftest alltid litt eksem ett eller annet sted på kroppen. Noen andre som har det slik? Tenke jeg kunne lage en tråd for oss som har eksem hvor vi kan tipse hverandre om ulike kremer, metoder, mat osv som fungerer? Jeg føler jeg har prøvd det meste, men det som har funket best for meg er protopic! Noen andre som har erfaringer eller tips til meg? Føler eksemen kommer tilbake med en gang jeg slutter på kortison krem, og protopic kan jeg jo ikke bruke i sommermånedene.. Eksemen går kraftig utover selvtilliten min. Er utrolig slitsomt og ikke minst vondt Begynner å bli deppa når jeg tenker på at jeg kanskje skal ha det sånn her resten av livet. Er ikke akkurat en oppløftende tanke
Gjest enirac Skrevet 22. april 2012 #2 Skrevet 22. april 2012 Eg hadde det når eg var liten og fikk det igjen når eg var rundt 20. Eg smører med Elocon når det dukker opp - som heldigvis ikkje er så ofte, men eg merker det kommer oftere når det er kaldt - og det forsvinner på kort tid
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #3 Skrevet 22. april 2012 Eg hadde det når eg var liten og fikk det igjen når eg var rundt 20. Eg smører med Elocon når det dukker opp - som heldigvis ikkje er så ofte, men eg merker det kommer oftere når det er kaldt - og det forsvinner på kort tid Er Elocon en kortisonkrem? Eller er den fri for det? Jeg sliter også med eksem, og har problem med at med en gang jeg slutter på kortison, så kommer eksemen tilbake
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #5 Skrevet 22. april 2012 Hei Har du prøvd dette merket? Denne signerer jeg! Aderma er tidenes krem for atopikere
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #6 Skrevet 22. april 2012 Jeg er både atopiker og har seborreisk eksem, og jeg tror de er litt motsatte.. Altså vil A-derma roe den atopiske men da får jeg gjerne den fete, blemmete eksemen i stedet
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #7 Skrevet 23. april 2012 Er det flere enn meg som sliter med håndsvette OG atopiske hender? ... Er jo tidenes største selvmotsigelse.
starligt Skrevet 23. april 2012 #8 Skrevet 23. april 2012 jeg sliter med vintereksem.hender som sprekker opp og blør. så svir det ofte også.så når jeg har sår på henda mine bruker jeg selulin babysalve.den er kjempegod syns jeg.så er det bare et par minutter så er svia vekk
Surriball Skrevet 23. april 2012 #10 Skrevet 23. april 2012 Jeg pleier å få en blemmete eksem mellom fingrene, som ikke forsvinner fordi jeg naturlig nok vasker hendene mine flere ganger om dagen. Det eneste som virkelig fungerer på meg er en sterk salve jeg får på resept som heter Betnovat, og så smører jeg med Locobase imellom. Da pleier det å gå vekk en stund. Anbefales!
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #11 Skrevet 23. april 2012 Jeg sliter med eksem, som voksen er det spesielt på den ene hånden. For meg hjelper det å spise fettoljer, f.eks Udos Choice, unngå sukker, også sover jeg med hvite bomullshandsker når det er ekstra ille.
Skylines Skrevet 23. april 2012 #12 Skrevet 23. april 2012 Jeg har også atopisk eksem. Fikk det igjen når jeg var 21, det blusset opp på dagen. Jeg bruker Betnovat som er en sterk steroidekrem (resept). Den er veldig effektiv, men jeg er ikke konsekvent nok til å fjerne eksemet helt. Jeg plages på armer og halsen. Iblant resten av kroppen. Bak armhulene og. Jeg har ikke dårlig selvtillit heldigvis, men pent er det jo ikke
Mamma1 Skrevet 23. april 2012 #13 Skrevet 23. april 2012 Den eneste kremen som funker på meg er ibaril. Ellers liker jeg godt physiogel, den er veldig god.. Og dyr.
Gjest Anno Skrevet 25. april 2012 #14 Skrevet 25. april 2012 Noen som har gode råd mot sebboreisk eksem i øyenbryn? Har hatt det i 3 år nå.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #15 Skrevet 25. april 2012 Noen som har gode råd mot sebboreisk eksem i øyenbryn? Har hatt det i 3 år nå. Det blir vel det samme som i hodebunnen, og Selukos shampo funker på meg. Jeg ville prøvd det, samme fremgangsmåte som i håret
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #16 Skrevet 25. april 2012 Det blir vel det samme som i hodebunnen, og Selukos shampo funker på meg. Jeg ville prøvd det, samme fremgangsmåte som i håret Jeg mente Selsun! Mulig Selukos er det samme, men jeg siktet til Selsun. La den virke noen minutter, skyll og gjenta.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå