Gå til innhold

Savner vennene mine, men de har valgt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg savner vennene mine. Jeg savner det livet vi hadde før. Da alle var single.

Den gangen da alle var single fant vi på mye sammen. Vi reiste på turer både i inn og utland, vi hadde jentekvelder, vi dro på fester, vi shoppet, vi kunne gå turer sammen en høstkveld eller en sommerdag. Vi dro på skitur og overnattet i skogen midt på vinteren. Vi dro på fjelltur om sommeren eller høsten og nøt den vakre naturen og koslige grillkvelder.

Mens vi studerte fikk en etter en seg kjæreste og ble veldig opptatt.

Til slutt var det bare meg igjen, og få søren så ensomt det var!

Men jeg har vennet meg til ensomheten nå, og drar heller på turer med familien min.

Nå som vi har tatt steget inn i 30-årene, har et par fått seg baby.

Hvorfor vil dere være sammen med noen? Det er vel ikke så gøy??

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har det gøy med tacoen og sofakroken sin... Ikke dvel ved dem, skaff deg nye venner isteden!

En dag angrer de kanskje (og må slanke av seg 10 kg taco), men du må uansett leve ditt liv

• Liker 3
Gjest Vazquez
Skrevet

Kjærester kommer og går, (ekte) venner består.

Jeg har selv et par i omgangskretsen min som kun er sammen med sin bedre halvdel, og sånn har det pågått i ett år nå. Mon tro hvem som er der for dem når forholdene eventuelt skulle ta slutt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg skjønner ikke hvorfor man må velge mellom: 1) Singellivet og venninner, eller 2) et parforhold og ingen venninner. Man kan faktisk få begge deler. Det krever bare litt egeninnsats, planlegging og prioritering. Hvis venninnene dine ikke har tid til deg, er det nok fordi de ikke ønsker å ta seg tid til deg. Da kan du likegodt få deg nye venner som prioriterer deg selv om at de er i et parforhold.

Endret av À la Sophie
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff, jeg syns det er veldig trist ... skulle ønske vi hadde tid til hverandre, og at de hadde lyst til å finne på noe med meg iblant.

Men etter alle disse årene de har vært i sine forhold, og vi møtes sjelden. Burde jeg ta det som et hint, altså?

AnonymBruker
Skrevet

Vit at ikke alle venner er sånn!

Jeg har mange venner og vi holder sammen fremdeles, til tross for giftermål og babylaging.

• Liker 2
Skrevet

Uff, jeg syns det er veldig trist ... skulle ønske vi hadde tid til hverandre, og at de hadde lyst til å finne på noe med meg iblant.

Men etter alle disse årene de har vært i sine forhold, og vi møtes sjelden. Burde jeg ta det som et hint, altså?

Jeg kjenner ikke venninnene dine, jeg kan ikke fortelle deg om du bør ta det som et hint. Kanskje er det bare dårlige prioriteringer fra venninnenes side. Jeg ønsker bare å belyse det faktum at det er fult mulig å være i et parforhold, men fortsatt opprettholde gode, aktive vennskap.

Skrevet

Sånn er det å bli voksen.

Skrevet

De som er i et forhold refererer ofte til andre som "vennepar". Fy faen så teit.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat sånn er det med min venner og. Bortsett fra at jeg har mange single venner også. Løsningen? Å finne kule single folk eller de som ikke bare er opptatt av melkespreng og taco på freddan. Må jo gå an å finne på ting med venner og ikke bare med husbonden/barna.

Skrevet (endret)

Har per i dag ingen single venner, men har noen særs gode venner som er i forhold. Er veldig glad i disse og strekker meg langt for dem, og vice versa :jepp: Har også "lært" meg å reise alene på ting, om det er på ferie eller på et dansekurs. Man må ta kontroll over det man ønsker å endre og just do it! Det har tatt litt tid og læring, men du verden hvor mye man vinner på det!

Så TS, kom deg ut og finn din arena. Nyt livet på egenhånd!

Sender med en liten :klemmer: også.

Endret av engel med sorte vinger
AnonymBruker
Skrevet

Mesteparten av mine venner er i forhold, men jeg føler ikke det er noe problem. Nå har jeg vel også vært flink til å pleie vennskap selv om jeg selv har vært i forhold, for slik jeg ser det, menn kommer og går, mens vennene mine er mer stabile eller hva man skal kalle det.

Nå er ingen av dem småbarnsforeldre lengre, og jeg har ikke noe problem med å sitte hjemme hos dem og spise taco en helg. Man MÅ vel ikke løpe på byen fordi man er singel? Og har de barnefri, fester vi gjerne sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Alle mine venner er i et parforhold, og kun en av dem tar kontakt uten at jeg må ta kontakt først hver gang. Det er et par til som blir med på sosiale ting, mens resten omtrent aldri er med, og er utrolig dårlig på å svare på meldinger og diverse. Og vi er studenter i tyveårene. Må si jeg føler meg ganske ensom til tider. Tror jeg må forsøke å skaffe meg noen flere venner, bare synd det er vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...