Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, det har seg sånn at jeg farget håret mitt svart med lilla striper. Nå har min gyldenblonde (ganske lys) ettervekst begynt å synes og jeg må ta meg en tur til frisør.

Hvordan kan jeg bli "blond" igjen uten å ødelegge håret eller klippe det kort?

Kan jeg få frisøren til å stripe deler av håret blondt, og gå og få flere striper igjen etter noen uker før det til slutt er helt blondt igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte stripemetoden når jeg gjorde det, og jeg hadde blåsvart hår og stripet det mange mange ganger før jeg kunne ta en heldekkende farge i det igjen.

Skrevet (endret)

Noen som vet om noen gode frisører i Oslo-området? =3

^ Blir jeg nødt til å ta veldig mange striper da? o3o

Endret av hyrdoxid
Skrevet

Jeg hadde langt hår, vet ikke hva du har.

Men tok mye striper ja. Men må se an håret litt og :)

Oslofrisør kan jeg desvere ikke hjelpe deg med.

Gjest Armule
Skrevet

Å gå fra svart til blondt kan ta langt tid. Når jeg gjorde det fikk jeg to avfarginger, en helfarging og lyse striper på første behandlingen. Gikk tilbake regelmessig for å stripe og klippe tupper (jeg hadde farget håret mørkt i noen år, så nederste halvdel av håret var mørkere enn toppen).

Skrevet

Dette er en lang prosess som sliter Max påhåret ditt. Gå til en erfaren frisør som Adam&Eva, Inch, LaBionda , Studio Alf osv... Og det kommer til å koste gaaanske så mye!

Hold deg unna Nikita, sett mye ødelagt hårr som kommer fra dem!

Skrevet

Hva med helbleiking eller evt. avfarging? Er ikke så redd for slitasje på håret, er mer fargen jeg er ute etter.

Vil jeg kunne få blondt/gultoppblondt hår på dagen?

AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst ha tålmodighet, deretter forbered deg på å få ødelagt hår.

Jeg har gjort dette to ganger når jeg ung og dum. Første gangen ble håret blondt, men det var så ødelagt at jeg valgte å klippe meg kortkort. Maskinkort. Det var etter måneder meg farging, skulle bare ha klippa det av med en gang :P

Den andre gangen endte jeg med grønngråttblondt hår og klarte ikke å få det normalt blondt på noen som helst måte og endte derfor med å farge det rødt for å i det minste se normal ut.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med helbleiking eller evt. avfarging? Er ikke så redd for slitasje på håret, er mer fargen jeg er ute etter.

Vil jeg kunne få blondt/gultoppblondt hår på dagen?

Nei, det tror jeg ikke. Da kommer isåfall bleikinga til å "spise" opp håret ditt så du får sånn gummihår. Da ville jeg heller beholdt hårfarge jeg hadde fra før.

AnonymBruker
Skrevet

For det første, drit i den sene prosessen med å stripe håret... Er virkelig bare bortkastet tid og penger... Avfarging er ikke effektivt som mange tror.

Begyn med helbleking med en gang og kjøp blåsjampo asap. Joico sin er kjempe bra!

Gjør det hos frisør så slipper etterveksten å bli platina mens resten er mørkt. Be om korrigering av farge om du blir orange. Spørs hvor fort fargen slipper og om du har brukt semi eller permanente farger.

Blåsjampoen reduserer intensiteten av orange og gule pigmenter, om man bruker det for mye når man har blitt blond, så kan man få gråtoner i håret.. Men det er finere i min mening enn det gule

Gjest Armule
Skrevet

Det er da ingen her som har sagt at avfarging er effektivt sammenlignet med bleiking.

Skrevet

Får konsultere frisør, men det er mest ønskelig å helbleike alt sammen. Gulskjær kan jeg tåle, bedre enn å farge etterveksten gang på gang. x]

Har bare farget håret svart èn gang, om det har noe å si.

Skrevet

Vel, da har jeg vært og fått det gjort. Helbleika det og så tok de en kald farge i det. Er fortsatt gulskjær i det, men de skal ta striper i det etter at jeg har gitt håret en kur. Resultatet ble dog ikke så aller verst. Bedre det enn den lyse etterveksten jeg hadde. :)

Håret ble selvfølgelig gruelig tørt. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...