cc6 Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 Hei! Jeg dater en fyr, men begynner å bli usikker på hva jeg skal gjøre. Vi har møttes mange ganger, det er veldig bra kjemi og stemning, men nå lurer jeg på om jeg ser kvaliteter som ikke er bra.. Vi skulle møtes en tirsdag. Jeg dro hjem tidligere fra jobb, trente, dusjet, fikset meg, sminke, hårkrølling osv.. Vi hadde ikke helt avtalt når vi skulle ses. Jeg satt og ventet en stund, men etter hvert snakket vi sammen og han hadde så mye å gjøre på jobb at han ikke rakk det. Jeg ble ikke sur, men sa det var kjedelig. Han skulle det "gjøre det godt igjen".. Denne lørdagen sendte han sms tidlig om jeg ville være med han ut å spise (for å gjøre det godt fra sist).. Jeg takket Ja! Dro hjem, fikset meg veldig til å dra ut (når en jente vil imponere tar ting lang tid, alt fra barbering, hårkur, innsmøring ++ )... Jeg sa på tlf at jeg helst ikke ville spise etter kl 20, og han sa at han trodde det gikk greit, men måtte se det an.. Kl 1940 sender han sms om at han straks er klar på jobb og skal hjem og skifte og håper jeg ikke for er sulten. Jeg er ferdig og venter, og sier at det går bra... Kl 2030 har jeg ikke hørt noe og sender en sms. Får ikke svar og ringer kl 21...(mobilsvar). Kl 2130 sier jeg at nå er jeg temmelig lei av å vente og håper han ringer meg. Ringer flere ganger (mobilsvar)... Kl 2150 ringer han og sier han nå kom hjem fra jobb og mobil var uten strøm. Han er sur i telefonen (irritert for mye på jobb), men BEKLAGER SEG IKKE OVENFOR MEG SOM HAR SITTET I FINTØY I 3 TIMER PÅ EN LØRDAGKVELD OG VENTET!!!! Jeg var ikke sur i tlf (vinner ikke noe på det), men sa at med reisevei, venting på buss, finne en restaurant osv gadd jeg ikke å dra ut nå, å spise kl 2315 er litt sent på en måte.. Kort tlf. Han sender etterpå sms med at det er dumt av meg å bli sur og han synes det er så kjipt å måtte jobbe osv!! Når en fyr ikke rekker daten for andre gang på rad, og ikke engang sier unnskyld synes jeg det blir for dumt. Sier ikke dette mye om en person??? HAn kunne brukt jobbtlf eller facebook e.l og sagt at det blir sent så jeg slapp å vente... HVa forventer han egentlig!! hva hadde du gjort i min stuasjon??
Marionette Skrevet 22. april 2012 #2 Skrevet 22. april 2012 (endret) Droppa han! Det hadde ikke kostet han mer en ett minutt å gi deg beskjed om at han ikke rakk det! Slik oppførsel er sløsing av din tid og helt uakseptabelt! Noe av det værste jeg vet er folk som er sent ute og samtidig tar det som en selfølge at jeg blir sittende å vente til de dukker opp! Edit: Om du ikke dropper han kan du i allefall fortelle han hvordan du oppfattet de siste avtalene deres. Si at du ønsker beskjed dersom han ikke kommer. Deretter kan du jo gi han en sjangs og se om han blir bedre ..for hvis han er sååå bra på andre områder så er det jo dumt å avfeie han med en gang! Endret 22. april 2012 av EtraM 1
Gjest Maruwan Skrevet 22. april 2012 #3 Skrevet 22. april 2012 Vanskelig å svare på spørsmålet uten å vite om de tingene han sa som gikk inn det ene øret ditt og rett ut det andre igjen.
Pene sko... Skrevet 23. april 2012 #4 Skrevet 23. april 2012 (endret) Hei! Jeg datet en fyr, men han var en respektløs type som ikke gadd å sende meg melding om at han ikke kommer på avtalt date, slik at jeg stadig blir sittende for meg selv ferdig stelt og pyntet for han hele kvelden. Derfor er jeg ikke lenger usikker på hva jeg skal gjøre. Fixed. DUMP HAN!!! Endret 23. april 2012 av Pene sko... 7
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #5 Skrevet 23. april 2012 Sånne ting blir antagelig verre utover i et forhold, i hvert fall er det min erfaring. Eksen er en bra fyr han, men han eier ikke respekt for andres tid, noe som kunne gi meg magesår omtrent. Skulle møte ham utenfor en butikk en gang, han var på vei fra jobb - tror du ikke han ble tre kvarter forsinket fordi han måtte prate med noen kolleger... hadde han sendt en melding og bedt meg handle hadde det faktisk vært ok, men når jeg ikke vet om han kommer om et minutt eller om en time blir jeg litt frustrert. 1
makkapakka Skrevet 23. april 2012 #6 Skrevet 23. april 2012 det er jo sånn forholdet deres blir, du må du finne deg i å bruke masse tid til vente. Jeg hadde vel ikke giddet, siden jeg har ventet så mye før, så anser jeg meg ferdig med vente forholdene. 2
Gjest Anna.S Skrevet 23. april 2012 #7 Skrevet 23. april 2012 Hadde det vært meg så hadde jeg ikke giddet prøvd å få tak i han en gang jeg. Jeg hadde funnet en annen å gått ut med og når han tok kontakt hadde jeg informert han om at jeg ikke er ei jente som sitter å venter uten å få beskjed om forsinkelse osv og har derfor gått ut å spist med en annen. Hyggelig å bli kjent med deg men nei takk. Enkelte menn og damer tror de er såååå bra at de kan styre på, men det bør de ikke få lov til. Har de noe bra får de for pokker ta vare på det.
Edvarda Skrevet 23. april 2012 #8 Skrevet 23. april 2012 Hvis han ikke prøver å være okei mot deg NÅ, hvordan er han om et par-tre år tror du?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #9 Skrevet 23. april 2012 For to ganger så ville jeg ha vært litt tålmodig. Det er mange som har tøffe jobber og som jobber døgnet rundt i lange perioder. Kanskje hadde han et prosjekt som skulle ferdigstilles. Men enig i at han burde gitt beskjed. Eller så syntes jeg ikke to ganger er grunnlag nok til å kutte av hvis dere før det har hatt det veldig bra. 1
Gjest made4u Skrevet 23. april 2012 #10 Skrevet 23. april 2012 Jeg er selv i en arbeidssituasjon der det å planlegge dager kan være vanskelig, mennesker har derfor måtte vente på meg ved flere anledninger, dette har bl.a. rammet en kamerat av meg og ikke minst min bror da de besøkte meg. Dog påvirker min arbeidssituasjon ikke bare andre, mest av alt er det meg selv situasjonen påvirker. Jeg vet at jeg ikke alltid vil nå alle avtaler jeg lager, eller kan gjennomføre alle planer jeg selv har laget, det kommer dager der jeg må jobbe mens planene for tidsbruk for min del var ganske andre. Det ligger således ingen automatikk i at det å ikke holde avtaler man inngår er en del av noens personlighet, om det er jobben som holder enn igjen så er jo som kjent det en ytre faktor personen i seg selv ikke nødvendigvis kan påvirke. Å droppe han for dette blir bare tåpelig og korttenkt, rett og slett fordi han hadde nok ikke laget en avtale i utgangspunktet om det ikke var fordi han ville møte deg og spise middag sammen med deg. Personlig lager jeg i alle fall ikke avtaler for noe jeg ikke ønsker å ta del i, du avviser således en som kan være interessert om du dropper han. Dog burde han kanskje sagt det hele annerledes samt beklaget det hele, det ville gjort det enklere for deg å forstå han.
Prettythings Skrevet 23. april 2012 #11 Skrevet 23. april 2012 Synes han har dritt seg litt ut ja;) Hadde jeg vært deg ville jeg tatt ham med en klype salt...men fortalt han at du ikke synes det er greit. Du trenger jo ikke være sur, men fortelle det på en måte som får han til å føle seg litt dum. Ikke ta initiativ selv nå, det får han gjøre. Vær litt opptatt! 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #12 Skrevet 23. april 2012 Jeg er selv i en arbeidssituasjon der det å planlegge dager kan være vanskelig, mennesker har derfor måtte vente på meg ved flere anledninger, dette har bl.a. rammet en kamerat av meg og ikke minst min bror da de besøkte meg. Dog påvirker min arbeidssituasjon ikke bare andre, mest av alt er det meg selv situasjonen påvirker. Jeg vet at jeg ikke alltid vil nå alle avtaler jeg lager, eller kan gjennomføre alle planer jeg selv har laget, det kommer dager der jeg må jobbe mens planene for tidsbruk for min del var ganske andre. Det ligger således ingen automatikk i at det å ikke holde avtaler man inngår er en del av noens personlighet, om det er jobben som holder enn igjen så er jo som kjent det en ytre faktor personen i seg selv ikke nødvendigvis kan påvirke. Å droppe han for dette blir bare tåpelig og korttenkt, rett og slett fordi han hadde nok ikke laget en avtale i utgangspunktet om det ikke var fordi han ville møte deg og spise middag sammen med deg. Personlig lager jeg i alle fall ikke avtaler for noe jeg ikke ønsker å ta del i, du avviser således en som kan være interessert om du dropper han. Dog burde han kanskje sagt det hele annerledes samt beklaget det hele, det ville gjort det enklere for deg å forstå han. Det er jo forståelig at en ikke alltid kan prioritere private avtaler, og at det kan være vanskelig å gi beskjed mens en er på jobb. Men hvis en vet på forhånd at dette kan skje, så bør en heller ikke gjøre presise avtaler bare den andre parten kan holde. Da bør en si fra, og løse det på andre måter. Er man så travel bør man kanskje heller foreslå å dra hjem til daten når man har tid, eller invitere etter at en faktisk er hjemme. Uansett kan det bli et problem utover i et forhold at andre ting alltid/ofte kommer først. 2
Edvarda Skrevet 23. april 2012 #14 Skrevet 23. april 2012 Jeg er selv i en arbeidssituasjon der det å planlegge dager kan være vanskelig, mennesker har derfor måtte vente på meg ved flere anledninger, dette har bl.a. rammet en kamerat av meg og ikke minst min bror da de besøkte meg. Dog påvirker min arbeidssituasjon ikke bare andre, mest av alt er det meg selv situasjonen påvirker. Jeg vet at jeg ikke alltid vil nå alle avtaler jeg lager, eller kan gjennomføre alle planer jeg selv har laget, det kommer dager der jeg må jobbe mens planene for tidsbruk for min del var ganske andre. Det ligger således ingen automatikk i at det å ikke holde avtaler man inngår er en del av noens personlighet, om det er jobben som holder enn igjen så er jo som kjent det en ytre faktor personen i seg selv ikke nødvendigvis kan påvirke. Å droppe han for dette blir bare tåpelig og korttenkt, rett og slett fordi han hadde nok ikke laget en avtale i utgangspunktet om det ikke var fordi han ville møte deg og spise middag sammen med deg. Personlig lager jeg i alle fall ikke avtaler for noe jeg ikke ønsker å ta del i, du avviser således en som kan være interessert om du dropper han. Dog burde han kanskje sagt det hele annerledes samt beklaget det hele, det ville gjort det enklere for deg å forstå han. Det er mer tåpelig og korttenkt å avtale dater du vet du kanskje ikke kommer til å møte opp til. Når det gjelder årsaken, så virker han fullstendig ute av stand til å styre eget liv og egen tid. Uavhengig av jobb, han trodde han var ferdig klokka åtte på en lørdagskveld, og så måtte han plutselig, ut av det blå jobbe et par timer til, akkurat da? Ingen mulighet til å ta det etter daten, eller søndagsmorgenen? Ingen mulighet til å ha begynt før på lørdag for å rekke det? Tror ikke på, sorry. 2
Gjest made4u Skrevet 23. april 2012 #15 Skrevet 23. april 2012 Jeg vil ikke betegne meg selv som korttenkt og tåpelig fordi jeg for ca 1,5 mnd. siden avtalte noe jeg grunnet arbeidssituasjonen ikke kunne holde, dette resulterte i at en kamerat jeg skulle hente på Gardemoen når flyet hans landet måtte vente på meg i flere timer. I stedet for at jeg hentet han på Gardemoen så måtte han ta flybussen til Oslo før han måtte sette seg på en ny buss ut til her jeg bor. Det var en risiko jeg valgte å ta, alt jeg kunne var å planlegge ut fra den tidsbruken jeg pleier å ha, dog hadde det oppstått noe så jeg måtte jobbe mer enn vanlig (noe jeg ikke kunne forutse på forhånd selv om jeg vet at slikt kan skje). Det er mye man må unnvære dersom man skal leve etter en slik filosofi, at man dropper å lage avtaler fordi noe kan oppstå. Selv velger jeg heller å gå for det, så får jeg heller forklare dersom noen må vente eller at jeg må avlyse noe, fremfor å melde meg ut av mye... Dessuten er det jo bagatellmessig i den store sammenhengen, det å måtte utsette og/eller avlyse avtaler en og annen gang. Vil betegne det om man skal inngå en relasjon eller ikke som et mye større og viktigere spørsmål.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #16 Skrevet 23. april 2012 Jeg vil ikke betegne meg selv som korttenkt og tåpelig fordi jeg for ca 1,5 mnd. siden avtalte noe jeg grunnet arbeidssituasjonen ikke kunne holde, dette resulterte i at en kamerat jeg skulle hente på Gardemoen når flyet hans landet måtte vente på meg i flere timer. I stedet for at jeg hentet han på Gardemoen så måtte han ta flybussen til Oslo før han måtte sette seg på en ny buss ut til her jeg bor. Det var en risiko jeg valgte å ta, alt jeg kunne var å planlegge ut fra den tidsbruken jeg pleier å ha, dog hadde det oppstått noe så jeg måtte jobbe mer enn vanlig (noe jeg ikke kunne forutse på forhånd selv om jeg vet at slikt kan skje). Det er mye man må unnvære dersom man skal leve etter en slik filosofi, at man dropper å lage avtaler fordi noe kan oppstå. Selv velger jeg heller å gå for det, så får jeg heller forklare dersom noen må vente eller at jeg må avlyse noe, fremfor å melde meg ut av mye... Dessuten er det jo bagatellmessig i den store sammenhengen, det å måtte utsette og/eller avlyse avtaler en og annen gang. Vil betegne det om man skal inngå en relasjon eller ikke som et mye større og viktigere spørsmål. Hvordan har dette noe som helst med denne saken å gjøre? 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #17 Skrevet 23. april 2012 Made4you: Jeg tror ikke du skjønner helt problemstillingen i tråden, du bare forsvarer din egen situasjon som kanskje ikke er helt sammenliknbar. At timeplanen kan forandre seg eller fylles opp i løpet av en lengre periode kan jo skje. Noen ganger vil det hjelpe at man har gjort en avtale med en venn eller kjæreste tidlig, fordi en da kan si fra på jobb at det ikke passer DEN dagen, men at du tar det dagen før eller etter. Andre ganger vil du måtte priortere jobben/den nye avtalen framfor den gamle. Greit nok og du velger selvsagt som du vil. Men å gjøre avtaler på kortere sikt, slik som en date klokka xx en lørdagskveld, og så kanskje gjentatte ganger bryte dem - det kan fort være et tegn på at man ikke tar hensyn til andres tid. Jobben er eller føles viktigere, etter hvert føles det kanskje viktigere å få så og så mye tid til sin egen somling og fritid før en gjør noe en avtalte med kjæresten sin. Kanskje pleier en å komme for seint til middagsavtaler hos venner osv. Kanskje ikke. To ganger er ikke så mye, men det blir lagt merke til når det er i starten av et bekjentskap eller forhold! Jeg har selv ei venninne som nesten aldri holder avtaler med oss vennene - hun er ofte dobbeltbooket med familie og jobb, og holder ikke oversikt. Etter hvert har jeg faset henne helt ut, dessverre. Eksen min er sånn som synes det er greit å komme for seint til familieselskaper, begravelser og om vi hadde avtalt å dra et eller annet sted en helgedag, endte vi stort sett opp med å være framme en time før stengetid. Jeg synes respekt for andres tid er en del av det å ha respekt for andre mennesker. 1
Steinar40 Skrevet 23. april 2012 #18 Skrevet 23. april 2012 Jeg synes respekt for andres tid er en del av det å ha respekt for andre mennesker. Helt riktig. Det er mangel på oppdragelse, omtanke og respekt. Verdiløs oppførsel. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå