Gå til innhold

Svarthyll

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest gjest..

jeg har prøvd svarthyll i dag, og guri så forferdelig! Dette BØR virke!

Men jeg lurer på, skal flasken stå i romtemperatur eller i kjøleskap? Tror kanskje jeg skal prøve å drikke den kald i steden. Kanksje det smaker bedre da..?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svenskene blander den med sprit! Smaker like j""""", men det blir mye morsommere... (De kaller det "fläder" og det er faktisk helt sant!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fläder
Svenskene blander den med sprit! Smaker like j"""""' date=' men det blir mye morsommere... (De kaller det "fläder" og det er faktisk helt sant!)[/quote']

Mmmmmm.. fläder er godt faktisk... den svenske.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Leonard og jeg drakk masse svarthyllsaft i sommer/høst og ingen av oss har vært i nærheten av å være forkjølet så langt i vinter... (Med et par unntak drakk vi den varianten uten sprit da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er svarthyllsaft du har kjøpt så tror jeg du skal blande den ut med vann..

Har drukket hjemmelaget svarthyllsaft og det var fantastisk godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på om saften er lagd på bærene eller blomstene... Saft laget på bærene smaker bedre enn den som er laget på blomstene, men skal etter sigende være mindre effektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg drakk var laget av blomster og smakte som sagt himmelsk. Men ingen saft er god om du ikke blander den ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det smaker særlig godt med mindre saften er tilsatt en god del sukker. Vi hadde imidlertid hyllebærsorbet som en del av desserten da vi giftet oss og DET smakte fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Svensk fläder-saft er noe av det aller beste som finns!!! :hoppe: Saften er laget på blomstene til hyllebær-treet, smaker nyyyydelig! SELVFØLGELIG tilsatt sukker, så den er søtlig, syrlig, smaker sommer!!

Den beste safen lager man selv!! :D Eller gjør som meg; handler Önos sin Fläder- og sitronsaft når man er på sommerferie i Sverige (evt på harrytur, for dere som bor litt nærmere... :ler: ). Saften selges også på IKEA! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå sman skal ta den for å forhindre influensa etc., er det vel den konsentrerte varianten man skal ta. Jeg har en liten flaske som jeg tar 1 spiseskje av to-tre ganger om dagen når jeg merker symptomer på influensa/forkjølelse, og det har funket bra for meg. Husker ikke helt hva den heter, men jeg kjøpte den på helsekostbutikk engang. Også oppbevarer jeg den i kjøleskapet, forresten.

Enig at den ikke smaker så himla godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...