Gå til innhold

Ofte vaksinerer du hunden og katten din?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Holder det hvert 2. år?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bobler
Skrevet

Nei.

Jeg vaksinerer en gang i året.

• Liker 1
Skrevet

Katten min vaksineres hvert år i forbindelse med årlig helsesjekk, etter anbefaling fra veterinær.

Skrevet

En gang i året. Samme med ormekur.

AnonymBruker
Skrevet

Skal være hvert år, jeg får inkalling, samt at jeg har et vaksinasjonskort som det står hva og når siste vaksine ble tatt.

Skrevet

En gang i året. Samme med ormekur.

Ormekur en gang i året? Har du innekatt, da?

Skrevet

Har to katter, og de vaksineres én gang i året i forbindelse med generell helsesjekk.

AnonymBruker
Skrevet

Obligatorisk helsesjekk og vaksinering én gang i året for katt.

Noen vaksiner har lengre varighet, men influensavaksinen må tas hvert år.

(Med helsesjekk utenom dersom det er nødvendig, så klart).

http://www.smadyrakutten.no/Informasjon_Katt.html

http://www.vennesla.dyreklinikk.no/index.php?m=sider&m_action=vis&id=6

http://www.dyrehospital.no/behandlingstilbud/poliklinikk/arlig-helsesjekk-vaksinering

Skrevet

Vaksinerte hunden min når hun var valp og når hun var litt over 1 år. Aldri etter det (hun er 7 år nå)

Samme med alle andre hunder jeg har hatt.

Skrevet

Vaksinerte hunden min når hun var valp og når hun var litt over 1 år. Aldri etter det (hun er 7 år nå)

Samme med alle andre hunder jeg har hatt.

Egoisme, egoisme, egoisme.

Du setter din egen hunds helse og liv i fare, samt alle andre hundene hunden din møter på.

Skrevet

Du setter din egen hunds helse og liv i fare, samt alle andre hundene hunden din møter på.

Nja, hunder min møter andre hunder jeg kjenner til og ingen av dem har blitt syke, ingen av mine har blitt syke heller.

Har jobbet på dyreklinikker og de fleste veterinærer sier at det ikke er en voldsom nødvendighet å vaksinere en voksen, frisk hund

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nja, hunder min møter andre hunder jeg kjenner til og ingen av dem har blitt syke, ingen av mine har blitt syke heller.

Har jobbet på dyreklinikker og de fleste veterinærer sier at det ikke er en voldsom nødvendighet å vaksinere en voksen, frisk hund

Etter min mening er det en dårlig unnskyldning. Risikoen for at din hund skal bli smittet av noe er der likevel, og det kan smittes videre til andres hunder. Jeg syns bare det er egoistisk å ta sjansen.

Endret av La Femme
  • Liker 3
Gjest Cessie
Skrevet

Veterinæren skriver på vaksinasjonskortet når bikkja skal ha neste vaksine. H*n skriver to år. Men pga reglene til hundepensjonatet vi bruker, har bikkja fått vaksine hvert år (pensjonatet krever at det skal være maks et år siden forrige vaksine, ellers tar de ikke imot hunden).

Skrevet

1 gang i året ,ved den årlige helsesjekken

Gjest Lille-pus
Skrevet

Hver år ja.

Innekatter, og med de nye ormekur rutinene så får de ikke lenger ormekur 14 dager før vaksine.

Ormekur skal de få når/dersom det blir bruk for det.

Skrevet

En gang i året, dyrlegen kommer hjem til oss.

Skrevet (endret)

Hvis man leser seg litt opp - ikke bare i Norge, men også utenlandske nettsider, så ser man at det er store diskusjoner om hvor ofte hunder trengs å vaksineres. Noen mener hvert år, noen hvert andre år og noen enda mer sjelden. Det er også forskjell på hvor lenge vaksinene holder. I flere av vaksinene holder jo virkestoffene i 3 år, så jeg forstår ikke helt hvorfor veterinærer da anbefaler å gjøre det unødvendig ofte?

Det jeg hører stadig mer av er at veterinærer også mener det er unødvendig ofte å gjøre det hvert år. Her i huset vaksineres de hvert 3. år og kennelhoste årlig.

NKK mener det holder med hvert 3. år. Det er derfor ikke spesielt egoistisk å ikke gjøre det hvert år som enkelte mener...Kennelhoste er hvert år og mener å huske at med alderen kan man senere ta den hvert andre år.

http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=2799

Endret av Portvinpiken
  • Liker 1
Skrevet

Vet ikke hva slags veterinær du bruker, men hvis han/hun mener man må vaksineres for alt hvert år så er han/hun ikke helt på nett med veldig mange andre veterinærer, eller NKK for den saks skyld.

Skrevet

Holder det hvert 2. år?

Flerkomponentvaksinen (DHPPI) holder i 3 år, og kennelhoste hvert år (den mister effekten etter ca 10 md). Så 2 år for DHPPI holder i massevis. Kan vente et år ekstra. Jeg for min del synes ikke det er nødvendig å pøse på med unødvendige virus (vaksiner).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...