Grønt blad Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 (endret) Skal i konfirmasjon i vår, og lurer på hvor mye vi bør gi for. Hva er vanlig? Tar gjerne imot tips om gave (gutt) til konfirmanten, annet enn penger. Endret 22. april 2012 av Grønt blad
ini Skrevet 22. april 2012 #2 Skrevet 22. april 2012 Det avhenger helt av økonomi og hva slags forhold dere har
Gjest Surrehodet Skrevet 22. april 2012 #3 Skrevet 22. april 2012 Datteren min som ble konfirmert i fjor fikk gaver fra fjerne og nære. Fra 200 kr og oppover. Gjestene som var med å feiret dagen ga vel fra 500 og opp. Om gutten konfirmerer seg i kirke- gi ham en bibel Ellers så er mansjettknapper kjedelige for en guttunge på 15, men akk så han vil verdsette det når han blir eldre. Fiskeutsyr, en god kniv, eller en opplevelse er ok greit å gi.
fruBeist Skrevet 22. april 2012 #4 Skrevet 22. april 2012 Jeg stemmer og for Bibel 2011-oversettelsen er kommet med mange stilige omslag. Her kan du og få preget Bibelen med navnet på konfirmanten, og kanskje konfirmasjonsdatoen. Om du vil gi noe mindre religiøst, så hva med en stilig klokke?
Gjest brød Skrevet 22. april 2012 #5 Skrevet 22. april 2012 Datteren min skal i to konfirmasjon til venninner i år, og jeg aner ikke hvor mye hun skal gi i pengegave til dem. Så jeg håper på tips her.
skruf Skrevet 22. april 2012 #6 Skrevet 22. april 2012 Datteren min skal i to konfirmasjon til venninner i år, og jeg aner ikke hvor mye hun skal gi i pengegave til dem. Så jeg håper på tips her. Datteren min skal i konfirmasjon til ei venninne iår, vi gir 200kr. Hun har og ei anna bestevenninne, men skal ikke i konf til henne, men gir 200kr til henne og.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #7 Skrevet 22. april 2012 Ting jeg har gitt til gutter i konf (lillebrødre) Skikkelig god kniv, pluss Bergans tursekk Klokke Penger (2000) til han som overhodet ikke ville ha gave Ellers så er jeg egentlig usikker på hva som er vanlig å gi, har bare vært i konfirmasjon i nær familie. Vi har konfirmant selv i år, og det jeg vet hun får er; Bibel+penger fra svigers (ja, hun konformerer seg i kirken, etter eget valg, for hun ser på seg selv som kristen) Mac air fra oss 5000 fra hver av mine foreldre (de er skilt) Klokke fra oldemoren sin, og 1000kr fra den andre oldemoren
Meg88 Skrevet 22. april 2012 #8 Skrevet 22. april 2012 Vi skal i konfirmasjon til min samboers niese snart. i bursdagsgave pleier han å gi 500kr. nå til konfirmasjon mente han at 1000kr ville være en passende pengegave siden det er en såpass spesiell dag. hun har sagt hun ønsker seg penger...
Grønt blad Skrevet 22. april 2012 Forfatter #9 Skrevet 22. april 2012 Så mange som har svart! Konfirmanten har allerede den nye bibeloversettelsen, og jeg vet han får en ordentlig skinnbibel med navnet på fra noen andre, men det var uansett du godt tips. Har vurdert kniv, men blir dette egentlig brukt, eller blir det bare liggende i en skuff? Erfaringer? Har ikke lyst til å gi noe som ikke kommer til å bli brukt... Er klær noe man kan gi, f.eks. genser fra Moods of Norway, eller passer ikke det til konfirmasjon. Vi er i familie, men er ikke nære og vi har ganske lite kontakt. Er 500-700 en ok sum?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #10 Skrevet 22. april 2012 Så mange som har svart! Konfirmanten har allerede den nye bibeloversettelsen, og jeg vet han får en ordentlig skinnbibel med navnet på fra noen andre, men det var uansett du godt tips. Har vurdert kniv, men blir dette egentlig brukt, eller blir det bare liggende i en skuff? Erfaringer? Har ikke lyst til å gi noe som ikke kommer til å bli brukt... Er klær noe man kan gi, f.eks. genser fra Moods of Norway, eller passer ikke det til konfirmasjon. Vi er i familie, men er ikke nære og vi har ganske lite kontakt. Er 500-700 en ok sum? Det var jeg som skrev kniv og tursekk fra Bergans; Nå har jeg en friluftsglad lillebror, så hos han blir kniven flittig brukt:D Hvis du tenker på kniv så anbefaler jeg en skikkelig kniv, ikke sånn "pynte"foldekniv med inngravering av navn på. Helle er et merke som har mye bra kniver, og Buck er en skikkelig bra kniv (mannen min bl.a). Har mannen min her nå som sier at skal du ha noe kult og ekstraordinært så kjøp Buck foldekniv:D Moods of Norway genser fikk han fra broren vår, den har han og brukt mye, men jeg vet ikke helt...litt risky å kjøpe klær til en gutt på 15, da de ofte har en vekstspurt i den alderen der. Dessuten blir en genser slitt og etterhvert kastet..... 500-700 er en helt ok sum! Men hva med ei enkel, klassisk klokke? Det er tidløst, og så og si evigvarende.
Grønt blad Skrevet 22. april 2012 Forfatter #11 Skrevet 22. april 2012 Klokke kunne absolutt vært noe, men jeg tenker på pris. Et ordentlig ur med god kvalitet koster vel mer enn 700, minst det dobbelte?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #12 Skrevet 22. april 2012 Min lillebror fikk et lommeur, det satte han veldig pris på og setter fortsatt pris på. Og mansjettknappene. Ellers fikk han penger. Eller han fikk TV av mamma
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #13 Skrevet 23. april 2012 Klokke kunne absolutt vært noe, men jeg tenker på pris. Et ordentlig ur med god kvalitet koster vel mer enn 700, minst det dobbelte? Bjørklund har ganske rimelige klokker, som er fine! Jeg kjøpte ei klokke fra Mango til faren min der, i 60årsgave (han er litt wannabe-ungdommelig av seg..), tror den kostet 599.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå