Gå til innhold

Fra 4. til 5.klasse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stor overgang opplever dere at det er fra fjerde til femte klasse, både for eleven selv og i oppfølging fra foreldrene? Kan vi vente oss lengre tid til oppfølging?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lengre tid til oppfølging? Hva mener du?

Jeg har nå ikke merket noen store forskjeller.

Skrevet

Om det krever mer oppfølging i femte klasse enn i fjerde klasse og dermed at det krever mer tid.

Skrevet

Oppfølging? Hva er oppfølging? Mener du lekser?

Skrevet

Om det krever mer oppfølging i femte klasse enn i fjerde klasse og dermed at det krever mer tid.

Det spørs hvor mye du stoler på at barnet ditt gjør lekser selv og er samvittighetsfull og åpen ifht å fortelle dere hva som skjer på skolen. Det er derimot mange skoler/lærere som reduserer tiden med leksebøker betraktelig når de vipper over fra småtrinnet til mellomtrinnet. Det er vel det eneste jeg kan svare i første omgang.

Skrevet

Ja, lekser og andre skoleoppgaver. Selvsagt. Barnet gjør ikke alle lekser på egenhånd, men må f.eks lese for en voksen eller vi må se over leksene. Det er vanlig oppfølging.

Hva tenker du på? Trodde det var opplagt hva jeg mener og ikke kunne misforstås, men når du ber om presisering begynner jeg å lure på om du tenker på ting jeg ikke vet om..

Det er vel ikke noe annet en mengden leksearbeid foreldre merker forskjell på en som går i fjerde eller femte klasse?

Skrevet

Nei, gud vet hva folk mener med oppfølging, jeg syns unger trenger både ditt og datt og alt mulig. Jeg har vel aldri hørt ordet oppfølging bli brukt om unger som gjør lekser. Her i huset gjorde de lekser på egenhånd og kom og sa fra om de måtte lese for en voksen. Jeg vil liksom ikke kalle det oppfølging, ungene fikser biffen fint selv.

Skrevet

Vel, noen av oss vil ha en slags kvalitetssikring på leksene og sier oss ikke fornøyd bare den er gjort. Leksene skal gjøres ordentlig.

Skrevet

Og noen av oss har smarte barn. :)

Skrevet

Og noen av oss har smarte barn. :)

Smarte barn trenger også oppfølging, eller foreldrenes engasjement og interesse. Uten det mister mange barn motivasjonen. Jeg tror foreldres forventning styrer mye av det ungene gjør og på hvilken måte det gjøres på. Uten opplevde forventninger minker poenget med å forsøke å gjøre en god innsats.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...