AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 En dag kan jeg spise frokost, for så å glemme lunsj og middag, så det ender opp med "middag" i 19-tiden.. Så kan jeg en dag spise både frokost, lunsj, middag og mellommåltider som frukt.. Fredag spiste jeg to skiver, til frokost. Fikk besøk og glemte å spise. Igår spiste jeg 2 skiver rundt middagstider, og 2 skiver til kvelds... Det er ingenting usunt med kostholdet mitt (bortsett fra denne klare feilen med når og hvor mye som blir spist) Spiser masse grønt, og grønnsaker, egg, kyllingfilet, fiber, melk, frukt, ja i det hele tatt alle næringskilder. Fisk er jeg ikke så veldig flink til å spise, men det blir spist det også. Tips til hvordan jeg skal gjøre dette her? Jeg setter opp middagsplan hver uke, men klarer oftest ikke holde meg til den... Det er heller ikke heldig for vekten å holde på sånn. For selvsagt, spiser jeg lite to dager, for så å spise "normalt" en annen dag, så regulerer jo vekten i hytt og pine... Noen som kan hjelpe meg til å skjerpe meg?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #2 Skrevet 22. april 2012 Fredag spiste jeg to skiver, til frokost. Fikk besøk og glemte å spise merden dagen skulle det stå. *Ts
Gjest Nigiria Skrevet 22. april 2012 #3 Skrevet 22. april 2012 Hva med å spise etter klokka? Ha på alarm hver 3. time feks, som minner deg på at "nå må du få i deg noe".
KristinL Skrevet 22. april 2012 #4 Skrevet 22. april 2012 Du er vertfall ikke alene om dette, jeg sliter også med å spise regelmessig. Problemet mitt er at jeg ikke har ordentlige rutiner i hverdagen, fordi jeg jobber dag, så kveld og så 3 dager fri feks. For min del hadde det hjulpet å hatt rutiner, og spise til faste tidspunkt. Kanskje det funker for deg også? At du MÅ spise da og da, og ikke sluntre unna.
Geparden Skrevet 22. april 2012 #5 Skrevet 22. april 2012 Noen ganger er nøkkelen å finne ut hvor problemet egentlig ligger. Det høres sånn ut i hvert fall. Du kan litt om mat og spiser riktig mat, så det er ikke det. Har du noen ide om hva dette kommer av? Litt generelt misfornøyd og bruker mat til å regulere stemning? Noe annet? Gjelder dette bare mat? Eller er det andre rutiner som heller ikke fungerer?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #6 Skrevet 22. april 2012 Hva med å spise etter klokka? Ha på alarm hver 3. time feks, som minner deg på at "nå må du få i deg noe". Hvem sier at NÅ MÅ vedkommende ha i seg. Kan folk vennligst slutte med dette tullet med å spise hver 3-4 time, det er bare tull. Man skal spise når man er sulten, noe annet er strengt tatt ikke nødvendig. Ugh, når skal folk begynne å legge seg av disse mytene fra gamledager? 2
Gjest Snorkebolla Skrevet 22. april 2012 #7 Skrevet 22. april 2012 De eksempel måltidene der er jo ingenting... du får i deg 500 kcal på en dag liksom. Ha som vane å lage middag hver dag på ettermiddagen. Etter jobb/skole... Der skal du ha kjøtt/fisk, grønnsaker og gjerne en liten porsjon fullkornspasta, villris eller noe. Spis frokost hver dag. Havregryn og gjerne en frukt og et glass melk. Lunsj kan være frukt. Mot kvelden kan du ta havregryn/frukt/enda et lite kjøttmåltid... Men spis i hvertfall mer enn 4-500 kcal.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #8 Skrevet 22. april 2012 Hvem sier at NÅ MÅ vedkommende ha i seg. Kan folk vennligst slutte med dette tullet med å spise hver 3-4 time, det er bare tull. Man skal spise når man er sulten, noe annet er strengt tatt ikke nødvendig. Ugh, når skal folk begynne å legge seg av disse mytene fra gamledager? Det er sant det. Men noen mennesker trenger den strukturen for å spise ordentlig. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #9 Skrevet 22. april 2012 Hva med å spise etter klokka? Ha på alarm hver 3. time feks, som minner deg på at "nå må du få i deg noe". Jeg støtter dette forslaget. Det er en måte å bevisstgjøre det at man må spise. Jeg bruker det selv i perioder hvor matlysten er dårlig. Kan som TS gå lenge uten mat. Jeg spiser ikke mye, kanskje bare et knekkebrød eller en youghurt, men jeg spiser iallfall noe og det jevnlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå