AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 Har en gutt som skal stå til konfirmasjon, de fleste vet at dette er en dyr kostnad for en fam. Nå har det seg slik at faren er arrestert i et annet land, men han er norsk statsborger. Han har ikke betalt bidrag på mange år. Jeg har for høy inntekt til å få bidragsforskudd, derfor får jeg ingen støtte til barna mine. Noen som vet om jeg kan søke om bidrag av Nav til konfirmasjonen, eller er det bare å droppe det hele og stå med alt selv? Og ja, selv om jeg har så høy inntekt at jeg ikke har krav på bidrags forskudd, så hadde jeg virkelig trengt litt støtte, iallefall slik at jeg kunne fått deket noen utgifter.
Gjest odisi73 Skrevet 22. april 2012 #2 Skrevet 22. april 2012 Du må gå på NAV og skrive søknad så kan det hende du får støtte
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2012 #3 Skrevet 22. april 2012 Har en gutt som skal stå til konfirmasjon, de fleste vet at dette er en dyr kostnad for en fam. Nå har det seg slik at faren er arrestert i et annet land, men han er norsk statsborger. Han har ikke betalt bidrag på mange år. Jeg har for høy inntekt til å få bidragsforskudd, derfor får jeg ingen støtte til barna mine. Noen som vet om jeg kan søke om bidrag av Nav til konfirmasjonen, eller er det bare å droppe det hele og stå med alt selv? Og ja, selv om jeg har så høy inntekt at jeg ikke har krav på bidrags forskudd, så hadde jeg virkelig trengt litt støtte, iallefall slik at jeg kunne fått deket noen utgifter. http://www.nav.no/Familie/Barnebidrag/Bidragsforskudd/Bidragsforskudd/Barnebidrag+bidragsforskot+-+vedlegg+til+s%C3%B8knad.229448.cms http://lovdata.no/for/sf/bl/xl-20030115-0121.html
Gjest Far Skrevet 22. april 2012 #4 Skrevet 22. april 2012 Hva om den ene forelderen er død, gir det rett til støtte?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #5 Skrevet 22. april 2012 Tror jeg ville sendt en søknad. Du får enten ja eller nei på den. Du får vel uansett ikke svar før i etterkant, å det kan gi deg mindre forutsigbarhet til hvor mye du kan gjøre utav konfirmasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå