Gå til innhold

Hjelp! Plumbo-propp i vasken :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har tydeligvis gjort noe utrolig dumt. Kjøkkenvasken våres ble nesten tett så vi kjøpte plumbo(ja, jeg vet, styr unna men nå er det for sent). Det fikk stå og virke så lenge som det står på flaska men når vi skulle skylle med varmt vann så stoppet det opp. Vasken er nå helt tett! Det later som vi har fått en plumbo-propp. Er det noen som vet om det går an å løse opp den stivnede plumboen med mer plumbo eller gjør det bare vondt verre?

Det er pulver plumbo vi har brukt.

Nå har vi lært! Aldri mer plumbo!

Jeg trenger ikke noe noen leksjon i "ikke bruk plumbo", jeg trenger hjelp til å løse det opp igjen, forhåpentligvis ikke ved hjelp av en dyr rørlegger.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal man bruke da? Hvis det er mange som sier at plumbo er fyfy?

AnonymBruker
Skrevet

TS her

Jeg har lest litt rundt nå(litt sent nå) og har sett at mr. muscle også skal virke. Flytende plumbo var visst bedre enn pulver.

Men nå er jo skaden skjedd her, desverre.

Skrevet

Litt salmiakk - og mye kokende vann (pappa er rørlegger)

AnonymBruker
Skrevet

Flytende plumbo eller annen flytende løsemiddel som kan kjøpes hos rørleggere.

Har du prøvd kokende vann?

AnonymBruker
Skrevet

Skal du bruke plumbo må du skylle med 80 liter vann!

Det skal være en vannlås du skal kunne skru opp og dra dritten ut. Ha for gods skyld en bøtte under, før du åpner denne;)

Skrevet

TS her

Jeg har lest litt rundt nå(litt sent nå) og har sett at mr. muscle også skal virke. Flytende plumbo var visst bedre enn pulver.

Men nå er jo skaden skjedd her, desverre.

Prøv med kokende vann. Ikke bare varmt vann, men veldig varmt vann. Men vær forsiktig når dere heller vannet i "plumboproppen". Hold god avstand.

AnonymBruker
Skrevet

Litt salmiakk - og mye kokende vann (pappa er rørlegger)

Plumbo-proppen er ikke i vannlåsen, den var helt fin og klar. Det er i røret etterpå, vi har prøvd å fylle på med kokende vann men det stoppet etterhvert så vi sluttet med det.

Vet du hvor mye salmiakk? Det er visst ikke HELT dønn pottetett, heldigvis, så kanskje dette kan gå. Tusen tusen takk for svar!

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke blandet salmiakk ned i det der, det kan fort bli en bombe ut av det. Har du noe langt du kunne staket i røret med?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Plumbo-proppen er ikke i vannlåsen, den var helt fin og klar. Det er i røret etterpå, vi har prøvd å fylle på med kokende vann men det stoppet etterhvert så vi sluttet med det.

Vet du hvor mye salmiakk? Det er visst ikke HELT dønn pottetett, heldigvis, så kanskje dette kan gå. Tusen tusen takk for svar!

TS her igjen

Så nå at jeg leste litt feil. Var kanskje litt for ivrig. Vi får smøre oss med tålmodighet og helle kokende vann nedi. Kanskje vi er heldig og det løser seg opp i løpet av natten...

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke blandet salmiakk ned i det der, det kan fort bli en bombe ut av det. Har du noe langt du kunne staket i røret med?

Vi har prøvd å stikke nedi med en blomsterpinne men det hjalp ikke noe.

Gjest Blondie65
Skrevet

Det blir ikke bombe av å hive salmiakk i. Hell først på litt salmiakk (1/4 flaske) og varmt vann. La det stå lenge. Skyll med masse varmt vann. Gjenta til alt har løst seg opp.

Det er noe som heter Muldon som kun selges hos rørleggere. Denne er den beste avløpsåpneren.

AnonymBruker
Skrevet

Har dere noe som ikke kan knekke som dere kan bruke? stålwire eller lign?

AnonymBruker
Skrevet

Har dere noe som ikke kan knekke som dere kan bruke? stålwire eller lign?

Nei, desverre så har vi ikke det. Røret svinger så vi kommer ikke ned til der proppen er.

AnonymBruker
Skrevet

Det blir ikke bombe av å hive salmiakk i. Hell først på litt salmiakk (1/4 flaske) og varmt vann. La det stå lenge. Skyll med masse varmt vann. Gjenta til alt har løst seg opp.

Det er noe som heter Muldon som kun selges hos rørleggere. Denne er den beste avløpsåpneren.

Vi får gå til innkjøp av Muldon en dag til neste gang vasken går tett.

Vi får prøve med salmiakk og varmt vann. Varmtvannstanken får kjørt seg i dag.

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd sånn sugekopp som man bruker når doen er tett?

Gjest Blondie65
Skrevet

Vi får gå til innkjøp av Muldon en dag til neste gang vasken går tett.

Vi får prøve med salmiakk og varmt vann. Varmtvannstanken får kjørt seg i dag.

Hvis du har vannkoker ville jeg supplert med den. Hell gjerne vann i en bøtte så du har litt kontroll på hvor mye du har i. Det er varmt vann sammen med salmiakk som er det effektive. Mr Muscle ser jeg på som ren bløff, mens salmiakk i rikelige mengder løser det meste.

AnonymBruker
Skrevet

Vi helte kokende vann direkte ned i det svarte røret(det som er etter vannlåsen). Det ser ut til å hjelpe, heldigvis. Har fire gryter på komfyren som koker vann for full.

Prøver å montere opp igjen vannlåsen nå og fortsetter med å helle nedi kokende vann.

Fra nå av er det salmiakk vi kommer til å bruke, ikke mer plumbo! Resten av flaska skal i hvert fall ikke ned i noe avløp hos oss.

Gjest Blondie65
Skrevet

Salmiakk er et vidundermiddel. Det eneste er lukten, det er virkelig plagsomt.

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha helt i ørten liten med kokende vann(blir en kjekk strømregning) helte vi nå i salmiakk og varmt vann. Nå bør rørene være frie for alt som er snart!

Håper virkelig at problemet våres er vekke nå. Søndagen ble ikke helt som vi hadde håpet kan man si :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...