Gå til innhold

Tror du jeg kan ha blitt pensjonist over natten?

Anbefalte innlegg

Gjest Koala Lompa
Skrevet

Jeg vet det er mange symptomer på at man har blitt pensjonist og jeg har googlet det. Men jeg er så redd nå og tør ikke si det til samboeren. Kanskje jeg bare må ta en pensjonistest men den gir vel ikke noe sikkert utslag før jeg føler for å betale kun med 1-kroners mynter på butikken, og den følelsen har jeg ikke fått enda. Men jeg har en del andre symptomer...

Jeg har våknet veldig tidlig de to siste dagene. Sånn før kl 06. Og jeg fikk en skikkelig trang til å stå opp så jeg gjorde det. I går gjorde jeg noe jeg aldri har gjort før. Jeg dro til Obs! stormarked og passet på å stå klar ved inngangen med handlevogn kl 0855, altså 5 minutter før de åpnet. Da jeg kom ut hadde jeg bl.a. handlet 5kg kamferdrops..

Og idag, helt ut av det blå fikk jeg lyst på Petra kjeks. Så jeg tok på meg tøflene og gikk på butikken. Nå sitter jeg her med masse smuler på blusen min og er ikke stolt over meg selv for å si det mildt.

Kan dette bare være hormoner eller er jeg i ferd med å bli pensjonist? Og jeg som nettopp har begynt på skole for å få en utdanning. Jeg har jo planer om å bli pensjonist engang men ikke nå, ikke så tidlig..

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal være litt forsiktig med å uttale meg, siden jeg ikke er lege, men jeg tror det du nevner kan være symptomer på forskjellige ting. Det er ikke sikkert at "pensjonist" er den rette diagnosen.

Når det er sagt, skal man ikke bagatellisere slike symptomer. "Førtidspensjon" er ikke noe uvanlig fenomen.

Har du opplevd andre symptomer, som disse:

• Bretter du bæreposene pent sammen og oppbevarer dem i en kjøkkenskuff for gjenbruk?
  • Bruker du trillevogn med håndtak for transport av varer fra butikken?
  • Innleder du en samtale med butikkbetjening, bussjåfører e.l. når de kommer med høflighetsfraser?
  • Bruker du klesklyper for å holde emballasjen på pålegget lukket i kjøleskapet?
  • Lytter du på NRK P1?
  • Er du oppbrakt over ungdommens manglende respekt for de voksne?
  • Kjøper du kaffe og napoleonskake på kafé?
  • Har du behov for å holde venner og bekjente oppdatert om bagatellmessige fysiske plager du måtte ha?
  • Synes du statsministeren er en "kjekk, ung mann"?
  • Føler du deg litt snurt over at familiemedlemmer ikke kommer oftere på besøk?
  • Synes du alt var bedre før?

Dette er ikke en komplett liste, og noen av disse symptomene kan være harmløse i seg selv. For en skikkelig vurdering bør du kontakte fastlegen, som kan henvise deg til en spesialist i geriatri.

Lykke til!

• Liker 8
Gjest Koala Lompa
Skrevet

Jeg skal være litt forsiktig med å uttale meg, siden jeg ikke er lege, men jeg tror det du nevner kan være symptomer på forskjellige ting. Det er ikke sikkert at "pensjonist" er den rette diagnosen.

Når det er sagt, skal man ikke bagatellisere slike symptomer. "Førtidspensjon" er ikke noe uvanlig fenomen.

Har du opplevd andre symptomer, som disse:

• Bretter du bæreposene pent sammen og oppbevarer dem i en kjøkkenskuff for gjenbruk?
  • Bruker du trillevogn med håndtak for transport av varer fra butikken?
  • Innleder du en samtale med butikkbetjening, bussjåfører e.l. når de kommer med høflighetsfraser?
  • Bruker du klesklyper for å holde emballasjen på pålegget lukket i kjøleskapet?
  • Lytter du på NRK P1?
  • Er du oppbrakt over ungdommens manglende respekt for de voksne?
  • Kjøper du kaffe og napoleonskake på kafé?
  • Har du behov for å holde venner og bekjente oppdatert om bagatellmessige fysiske plager du måtte ha?
  • Synes du statsministeren er en "kjekk, ung mann"?
  • Føler du deg litt snurt over at familiemedlemmer ikke kommer oftere på besøk?
  • Synes du alt var bedre før?

Dette er ikke en komplett liste, og noen av disse symptomene kan være harmløse i seg selv. For en skikkelig vurdering bør du kontakte fastlegen, som kan henvise deg til en spesialist i geriatri.

Lykke til!

Jeg nevnte det faktisk senest i dag for min mor at han Jens,ja han er en kjekk,stram og ung mann...

Huff samboeren min kommer til å få hetta..tror ikke han er klar for at jeg skal bli pensjonist enda. Vet ikke om jeg er klar for det selv enda. Det er jo så mye som endrer seg i livet! Ikke vet jeg om vi har økonomi til det heller.

Jeg får ta en test ut i uka og se hva den sier før jeg forteller det til samboeren min. Vil ikke uroe han for mye.

Takk for svar, Heart!

Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg får ta en test ut i uka og se hva den sier før jeg forteller det til samboeren min. Vil ikke uroe han for mye.

Finnes det sånn tissetest for å sjekke om man har blitt pensjonist?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...