AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 Jeg meldte meg inn på treningssenter for ca. 2 mnd siden, og ønsker å få en kropp jeg er mer fornøyd med. Veier ca. 73-74 kg nå, og det er noenlunde det samme som jeg veide da jeg begynte. Har satt opp to treningsprogrammer med treningsveileder, men føler det er mer fokus på styrke. Jeg skjønner jo det må til for å stramme opp og at det er penere med definerte muskler enn bare slapphet og dvaskhet. Hun la også opp til én kondisjonsøkt i uka. Det jeg ser nå, er at jeg føler null fremgang, og det begynner å bli mer og mer kjipt å gå på trening. Får å komme meg avgårde har jeg begynt mer og mer å kjøre et eget løp mtp. programm, og i stor grad vært på tredemøllen, etter fulgt av et par apparater etterpå. Sist gang var jeg 30 min på tredemøllen. Jeg startet med en kondis som var sjokkerende dårlig, og jobber meg sakte men sikkert fremover. Så det jeg gjorde sist gang var: 10 min hvor jeg begynte med 6-6.5 i fart, og gikk ca. 2 min med null stigning, så fra 2-7. minutt jobbet jeg meg oppover, og deretter nedover igjen. Fra 10. minutt jogget jeg ett minutt, gikk to, og sånn fortsatte det. Fra 22-24 og 27-29 jogget jeg også. Altså 8 av 30 min jogging. Da kjente jeg at jeg hadde tatt meg ut og var godt andpusten og svett. Jeg tenkte da kanskje å fortsette med 3-4 slike økter i uken, og jobbe meg oppover mtp. å jogge mer og mer av den halvtimen. Pluss kanskje gjennomføring av noen styrkeøvelser ca. 2 ganger i uken, kombinert med kondisjonstreningen. Men hovedmålet mitt, er jo å gå ned i vekt. Er supert for ferdigheter og helse ellers, men vekten er det jeg i første omgang vil klare noe med. Spesielt mage og hofter. Men er det da best for meg å fortsette med kondisjonstrening for å trimme fett og vekt? Man kan jo ikke punktslanke ved å trene magemuskler o.l., og man forbrenner vel ikke like mye om man driver styrketrening?
Gjest Wolfmoon Skrevet 22. april 2012 #2 Skrevet 22. april 2012 For å gå ned i vekt, altså fett, bør du fokusere mye mer på kostholdet ditt enn på trening. For det er i grunn kalorier inn vs. kalorier ut som bestemmer hvor mye du går ned, og trening i seg selv forbrenner ufattelig lite kalorier (synes jeg da ) Men for å få en sprek, sunn og frisk kropp må trening til, og da er en god balanse mellom styrke og utholdenhet veldig bra
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #3 Skrevet 22. april 2012 Ville lagt inn hvertfall 2 kondisjonsøkter, så kan du øke til 3 når du føler formen er klar for det. Hva med spinning?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #4 Skrevet 22. april 2012 TS Spinning har jeg prøvd en gang for noen år siden, og da synes jeg det var pyton. Vondt i baken og vanskelig å henge med i når man er dårlig trent. Når det kommer til kostholdet mitt, har jeg nylig gjort noen grep. Jeg bytter i stor grad ut fine melprodukter med grove, har byttet ut brus med vann (type Olden eple og sitron, vet det er litt mer enn bare vann og kullsyre i, men regner med det er mye bedre enn brus), og spiser mer knekkebrød, frukt med kesam, cottage cheese osv. Jeg spiser forøvrig lite brødprodukter, og hjemmer er det for det meste rundstykker når jeg skal kose meg i ny og ne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå