Gjest NozMonster Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 har du noen erfaringer med bjeffehalsbånd eller liknene? jeg har en puddel som så og si aldri bjeffer, men når hun er i lek med andre hunder, så tar hun helt av med bjeffinga. det virker som at hun gjør det for å pirre dem opp til lek. men selvom hundene hun leker med er nesten like ivrige som henne, så bjeffer hun for det. ukontrollert bjeffing virker det som... nå er jeg så møkk lei, så jeg vil virkelig gjøre noe med det! har tatt en titt på¨e-bay, men det er jo så mange forskjellige greier til å få hunden til å stoppe å bjeffe på.. har du noen tips å komme med?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #2 Skrevet 22. april 2012 har du noen erfaringer med bjeffehalsbånd eller liknene? jeg har en puddel som så og si aldri bjeffer, men når hun er i lek med andre hunder, så tar hun helt av med bjeffinga. det virker som at hun gjør det for å pirre dem opp til lek. men selvom hundene hun leker med er nesten like ivrige som henne, så bjeffer hun for det. ukontrollert bjeffing virker det som... nå er jeg så møkk lei, så jeg vil virkelig gjøre noe med det! har tatt en titt på¨e-bay, men det er jo så mange forskjellige greier til å få hunden til å stoppe å bjeffe på.. har du noen tips å komme med? Hei! Har hatt det samme problemet som du, og har prøvd alt for å stoppe hunden i å bjeffe, uten hell. Så vi kjøpte en "petcorrect" og det funket ! Det er altså en flaske som lager en litt høy lyd når du trykker på den, en "SHH" lyd, ganske lik den lyden hundeviskeren bruker, bare den er noe forsterket. Den skal du trykke på når hunden bjeffer, men du skal ikke bruke den i ansiktet på hunden, hold den heller litt unna Hunden vår skjønte greia veldig fort, så vi slapp og bruke den så mye. Etterhvert så trykket vi bare forsiktig på flasken, slik at lyden ikke ble så høy. Det som er viktig med denne, er at den IKKE skal misbrukes, en skal ikke trykke på den i tide og utide. Viss du bruker den skikkelig så burde dette funke. Det er mange som er veldig i mot å bruke slike ting og bjeffehalsbånd, men som sagt bruker du den riktig, så skal det ikke være et problem!
Gjest NozMonster Skrevet 22. april 2012 #3 Skrevet 22. april 2012 Hei! Har hatt det samme problemet som du, og har prøvd alt for å stoppe hunden i å bjeffe, uten hell. Så vi kjøpte en "petcorrect" og det funket ! Det er altså en flaske som lager en litt høy lyd når du trykker på den, en "SHH" lyd, ganske lik den lyden hundeviskeren bruker, bare den er noe forsterket. Den skal du trykke på når hunden bjeffer, men du skal ikke bruke den i ansiktet på hunden, hold den heller litt unna Hunden vår skjønte greia veldig fort, så vi slapp og bruke den så mye. Etterhvert så trykket vi bare forsiktig på flasken, slik at lyden ikke ble så høy. Det som er viktig med denne, er at den IKKE skal misbrukes, en skal ikke trykke på den i tide og utide. Viss du bruker den skikkelig så burde dette funke. Det er mange som er veldig i mot å bruke slike ting og bjeffehalsbånd, men som sagt bruker du den riktig, så skal det ikke være et problem! tusen takk for svar jeg har tittet litt på en slik flaske, men jeg tenkte at siden jeg ofte går tur sammen med en venninne og hennes hund (som aldri bjeffer), så må vel hennes hund også bli "plaga" av denne SHHH-lyden?
Gjest Cupcakes Skrevet 22. april 2012 #4 Skrevet 22. april 2012 Jeg vet om en som hadde slik bjeffe hund, det de gjorde var at bjeffet hun på tur måtte hun rett bak og gå bakerst en liten stund og stille før hun fikk gå frem med de andre igjen, dette er arbeid som tar tid, men er man konsekvent vil det hjelpe, det er jo gørr kjedelig å måtte gå helt bakerst på tur når de andre svinser forran. Og under lek, hent inn bikkja de hver gang den bjeffer, ikke la hun leke igjen før hun har vært stille og rolig en liten stund. Vær konsekvent! 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #5 Skrevet 22. april 2012 tusen takk for svar jeg har tittet litt på en slik flaske, men jeg tenkte at siden jeg ofte går tur sammen med en venninne og hennes hund (som aldri bjeffer), så må vel hennes hund også bli "plaga" av denne SHHH-lyden? ja, den kommer sikkert til å reagere på denne lyden ja, noe som blir litt dumt viss hunden til venninnen din ikke har gjort noe, men da kan det fungere kanskje med et litt forsiktig trykk
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #6 Skrevet 22. april 2012 Jeg vet om en som hadde slik bjeffe hund, det de gjorde var at bjeffet hun på tur måtte hun rett bak og gå bakerst en liten stund og stille før hun fikk gå frem med de andre igjen, dette er arbeid som tar tid, men er man konsekvent vil det hjelpe, det er jo gørr kjedelig å måtte gå helt bakerst på tur når de andre svinser forran. Og under lek, hent inn bikkja de hver gang den bjeffer, ikke la hun leke igjen før hun har vært stille og rolig en liten stund. Vær konsekvent! Denne metoden prøvde vi på våres hund, og vi prøvde lenge, men den funket ikke. På broren min sin hund derimot, så funket dette glimrende! Vi har en ganske stor hund, mens broren min har en liten hund, så om det har noe å si det vet jeg ikke -Fra Ab'en som har svart i sted
Gjest Cupcakes Skrevet 22. april 2012 #7 Skrevet 22. april 2012 (endret) Den hunden jeg vet om er en mellomstor hund, og av spisshundrase, altså har litt tendenser til å bjeffe. Edit: jeg ville hvertfall prøvd slike metoder før jeg man vurderte andre metoder. Endret 22. april 2012 av Cupcakes 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #8 Skrevet 22. april 2012 Den hunden jeg vet om er en mellomstor hund, og av spisshundrase, altså har litt tendenser til å bjeffe. Edit: jeg ville hvertfall prøvd slike metoder før jeg man vurderte andre metoder. Det er jeg enig i, vi prøvde som sagt alt, leste og leste på internett og i bøker, men som det sta-beistet hunde våres er, så funket det ikke Så vi måtte ty til Petcorrect
Sinner Skrevet 22. april 2012 #9 Skrevet 22. april 2012 Beste tipset jeg har å komme med er å trene det bort. Når hun starter den ukontrollerte bjeffinga tar du henne ut av leken, hver gang. Til slutt forstår hun tegninga selv om det kan ta tid. Bjeffehalsbånd og lignende er oppskrytt. Fjern henne fra godene hver eneste gang selv om det er slitsomt for deg. Det er tydeligvis så morsomt for henne med lek at det vipper over til stressing. 2
Gjest NozMonster Skrevet 22. april 2012 #10 Skrevet 22. april 2012 Jeg vet om en som hadde slik bjeffe hund, det de gjorde var at bjeffet hun på tur måtte hun rett bak og gå bakerst en liten stund og stille før hun fikk gå frem med de andre igjen, dette er arbeid som tar tid, men er man konsekvent vil det hjelpe, det er jo gørr kjedelig å måtte gå helt bakerst på tur når de andre svinser forran. Og under lek, hent inn bikkja de hver gang den bjeffer, ikke la hun leke igjen før hun har vært stille og rolig en liten stund. Vær konsekvent! saken er at hun snart er 4 år, og i alle disse årene hvor jeg har hatt henne, har jeg førsøkt så og si alle metoder jeg kan komme på for å stoppe dette (disse metodene som er nevnt her også ) hun veit godt at jeg har nulltoleranse for slikt bjeffing, fordi når hun bjeffer så kaller jeg på henne litt strengt, og hun kommer bokstavligtalt krypende til meg (hun er utrolig lydig!), som at hun vet hva hun har gjort galt. jeg setter på henne båndet og etter litt tid slipper jeg henne igjen. men alikevell tar det ikke mer enn 10 sek før bjeffinga starter igjen! hun bjeffer jo aldri aldri ellers! aaahhh tolmodigheten min er over og ut ferdig og bortevekk!
Sinner Skrevet 22. april 2012 #11 Skrevet 22. april 2012 saken er at hun snart er 4 år, og i alle disse årene hvor jeg har hatt henne, har jeg førsøkt så og si alle metoder jeg kan komme på for å stoppe dette (disse metodene som er nevnt her også ) hun veit godt at jeg har nulltoleranse for slikt bjeffing, fordi når hun bjeffer så kaller jeg på henne litt strengt, og hun kommer bokstavligtalt krypende til meg (hun er utrolig lydig!), som at hun vet hva hun har gjort galt. jeg setter på henne båndet og etter litt tid slipper jeg henne igjen. men alikevell tar det ikke mer enn 10 sek før bjeffinga starter igjen! hun bjeffer jo aldri aldri ellers! aaahhh tolmodigheten min er over og ut ferdig og bortevekk! Du sier du har brukt alle metoder og da har du skifta metode for ofte kanskje? Prøv en metode, hold deg til den og vit at det kan ta laaang tid før du ser resultater. Så lenge du er konsekvent går det som oftest bra til slutt. 1
Gjest NozMonster Skrevet 22. april 2012 #12 Skrevet 22. april 2012 Du sier du har brukt alle metoder og da har du skifta metode for ofte kanskje? Prøv en metode, hold deg til den og vit at det kan ta laaang tid før du ser resultater. Så lenge du er konsekvent går det som oftest bra til slutt. jaaa, får vel gi det et forsøk da hadde vel egentlig bare håpa på at noen stop-barking greier hadde vært løsningen men.. det er vel kanskje å ty til for enkle metoder.. ikke vet jeg.. er bare så oppgitt!
Sinner Skrevet 22. april 2012 #13 Skrevet 22. april 2012 jaaa, får vel gi det et forsøk da hadde vel egentlig bare håpa på at noen stop-barking greier hadde vært løsningen men.. det er vel kanskje å ty til for enkle metoder.. ikke vet jeg.. er bare så oppgitt! Man blir slik når man er sliten og lei, bjeffing er noe av det værste å trene bort men det går. Bare vær tålmodig og tenk på alle de som har hunder som bjeffer til alt, absolutt alt- de har det ille de. Du er ihvertfall så "heldig" at det bare er i en gitt situasjon Lykke til.
Gjest NozMonster Skrevet 22. april 2012 #14 Skrevet 22. april 2012 Man blir slik når man er sliten og lei, bjeffing er noe av det værste å trene bort men det går. Bare vær tålmodig og tenk på alle de som har hunder som bjeffer til alt, absolutt alt- de har det ille de. Du er ihvertfall så "heldig" at det bare er i en gitt situasjon Lykke til. huff ja, jeg som vanligvis ikke eier snurten av tolmodighet, har faktisk hatt tolmodighet nok til å prøve å lære henne til å slutte når det kommer til denne bjeffingen.. utrolig nok! jeg husker jeg møtte en annen puddel-eier på tur, og hans hund bjeffa også, men kun i lek. han sa at det er pudlenes måte å leke på, og at de bare er sånn. men jeg vet ikke om det stemmer- men da virker det ekstra vanskelig å få gjort noe med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå