Gå til innhold

Var forlovet, fikk en fin, bred, gullring. SELGE!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ryddet litt i smykkeskrinet mitt, og fant noen smykker jeg har fått fra en og annen, nostalgisk. Fant også forlovelsesringen min som også skulle være gifteringen min. Veldig bred, buet ring i gull.

Nå lurer jeg på om jeg rett og slett skal selge den, eller beholde. Hva hadde dere gjort?

AnonymBruker
Skrevet

Kan du finne ut hvor mye den veier?

Skrevet

Må jo se an hvor mye du får for den kontra hvor mye den betyr for deg. Prisen på gull ligger på ca 130 kroner for grammet, så vei den og se hvor mye du kan få, så får du se om den summen er verdt det den betyr

AnonymBruker
Skrevet

Hm, har ikke noe sånn vekt eller kjøkkenvekt jeg kan veie den på.. Men jeg lurer litt på hva den veier selv. Hvordan da, tenker du? Er litt redd for å sende den inn til GullAdam eller Gullvekten eller noe annet på nettet, har hørt så mye lureri om dem.

AnonymBruker
Skrevet

Den betyr egentlig ikke all verden, det var et kort forhold som resulterte i forlovelse i et forsøk på å gjøre ting bedre, men det gikk ikke mange månedene før det også gikk i do.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger ikke nødvendigvis pengene, men nå har jeg lyst til å finne ut hvor mye den er verdt :)

Skrevet

Kan du ikke gå til gullsmeden å veie den? Hvos det stemmer at det er 130kr grammet så er det jo bare å regne på det selv?

Evt smelte den om til noe du kunne brukt?

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke gå til gullsmeden å veie den? Hvos det stemmer at det er 130kr grammet så er det jo bare å regne på det selv?

Evt smelte den om til noe du kunne brukt?

Jo, skal se om jeg får det til neste uke.

Vil helst ikke smelte den om, for meg blir det som å ha ringen på meg, bare på en annen måte. Men jeg ser nå hva de sier.

130kr grammet, det hørtes ut som en del, ringen veier egentlig ganske tungt..

Gjest Nuppdupp
Skrevet

Jeg trenger ikke nødvendigvis pengene, men nå har jeg lyst til å finne ut hvor mye den er verdt :)

gå til nærmeste gullsmed og spør om de kan sende den inn for å sjekke verdien :) det har jeg gjort :) de gjør det selv om de ikke nødvendigvis kjøper gullet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

gå til nærmeste gullsmed og spør om de kan sende den inn for å sjekke verdien :) det har jeg gjort :) de gjør det selv om de ikke nødvendigvis kjøper gullet.

Tar det lang tid før jeg får den igjen?

Gjest Nuppdupp
Skrevet

Tar det lang tid før jeg får den igjen?

1-2 uker der jeg gjorde det hvertfall. er lenge siden, så husker ikke nøyaktig

• Liker 1
Gjest Sobril
Skrevet

Disse kjøkkenvektene... Hvor gode er de? Har en helt ok en hjemme (elektronisk), men da jeg slang på to relativt tunge gullringer og et armbånd veide det rundt ti gram liksom...

Skrevet

I Oslo er det en gullkjøper på Bryn senter. De veier, sjekker og tilbyr deg pris, alt på ca en halvtime.

Jeg har også vært innom gullsmedbutikker og sjekket verdi, er blant annet en liten butikk rett ved 7/11 ved youngstorget som kjøper gull.

Jeg har alltid fått svar med èn gang.

AnonymBruker
Skrevet

Bor nok for langt unna Oslo, men skal sjekke tilbudet her i byen i Morgen :)

Skrevet

Jeg ville solgt den. Når skal du bruke den liksom?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, når skal jeg bruke den.. Ca aldri igjen :)

Skrevet

Jeg solgte min på GullAdam ... og kjøpte champagne for pengene :fnise:

Skrevet

Du kan også forsøke å selge den på f.eks Finn, jeg har hørt flere påstå at det ofte lønner seg å selge hele smykker enn å selge bare gullet i dem. Verdt et forsøk? :)

AnonymBruker
Skrevet

Hm, tror ikke noen på Finn.no vil ha den, med mindre de hete det samme som min eks :fnise: det står nemlig "din xxxxxx xx.xx.xx." i ringen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...