Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en del møbler, noe fra Skeidar, bord og sofa. Kostet en "del".

Men skal selge dette pga flytting og pga det ikke passer inn i ny leilighet.

Kan jeg tjene noe på dette eller er det snakk om å selge billigst mulig?

Folk som er på Finn, gidder vel ikke betale mye? Eller gjelder fortsatt "halv pris regelen"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du kan tjene på det.. Alternativet er vel å kaste?

Søk litt rundt på Finn etter lignende møbler.. Så legger du prisen etter det :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du mener at du skal få betalt mer enn det du gav, så glem det!

Det spørs hvor du bor. Brukte møbler selges mye billigere i de store byene ( og gis bort) enn på landet.

Uansett er det helt uhørt å ta mer enn halv pris av ny pris. Alder på møblene har mye å si.

Skrevet

jeg har slitt som faen med å selge møbler, folk forventer i de fleste tilfeller å få til gi-bort pris. du tjener ikke mye på det, men du får i alle fall penger for det, slipper kjøre det vekk selv - ergo bedre enn å kaste.

Skrevet

Det kommer også veldig an på hva det er snakk om. Moderne møbler kan nok selges til halv pris, men luta furuting må man nærmest gi bort for å bli kvitt.

Har inntrykket av at folk er mindre villige til å betale halv pris for sofaer, forresten. Det er møbler som slites mer enn feks kommoder.

Tips: ta gode bilder, gjerne fra flere vinkler og for all del husk å skriv målene på møblene. Alder og nypris er også must.

• Liker 1
Gjest Spinell
Skrevet

Enig med de andre i at du ikke må forvente særlig til priser, men at prisene kan være litt avhengig av hvor du bor.

Hva slags møbler det er kan ha mye å si. Jeg har fulgt med på sofaer på finn en stund, og det er mange som står ute til salgs veldig lenge. Synes det særlig gjelder svarte treseters sjeselongsofaer i blankt skinn. Sofaer der ryggputene har masse nedsig er heller ingen stor slager. Det skal godt gjøres å få til pene bilder av dem.

Furumøbler fra tidlig 90-tall blir man trolig lettere kvitt ved å gi dem til loppemarked.

• Liker 1
Gjest Imsdal
Skrevet

Jeg og samboeren min solgte en hjørnesofa på finn til halv pris av ny pris når vi flyttet, den ble solgt i løpet av noen få dager. Du taper i hvert fall ikke noe på å prøve, vi fikk 4000 kr for vår, som kom veldig godt med når vi skulle kjøpe ny.

Skrevet

Jeg og samboeren min solgte en hjørnesofa på finn til halv pris av ny pris når vi flyttet, den ble solgt i løpet av noen få dager. Du taper i hvert fall ikke noe på å prøve, vi fikk 4000 kr for vår, som kom veldig godt med når vi skulle kjøpe ny.

Når jeg skrev at folk ikke er villige til å betale halv pris på sofaer, tenkte jeg mer på sofaer som har kostet 15-30 000 i innkjøp i utgangspunktet. Tror folk flest har en mental grense på 5-6 lapper når det gjelder sofa som kjøpes brukt, altså at det er begrenset hva man er villig til å gi for en brukt sofa, uansett type. I hvert fall så lenge det er mulig å få kjøpt nye sofaer for under 10 000.

Men generelt lønner det seg nok å se hva andre har lagt ut sofaer for og hvor lenge de har ligget ute. Så er det bare å prøve seg frem, prisen kan alltids senkes senere.

(Forøvrig må jeg innrømme at jeg ELSKER å tråle på Finn, og sjekker alltid der før jeg kjøper noe, i tilfelle noen har noe sånt til salgs som jeg egentlig trenger :jepp: )

AnonymBruker
Skrevet

Halv pris er greit synes jeg, (kommer jo litt an på alder og tilstand også),

jeg har solgt møbler flere ganger og har da tatt halv pris av ny pris for møbler

som har vært 2-4 år gamle.

Om du har kjøpt et dyrt spisebord på Skeidar til 10.000 kr er det nok svært få som er villige til å kjøpe det brukt for f.eks 8.000, men om du prøver med 6.000,- kan det jo hende at noen slår til.

Se etter lignende møbler og sjekk hva prisen på dem er :)

Gjest Imsdal
Skrevet

Når jeg skrev at folk ikke er villige til å betale halv pris på sofaer, tenkte jeg mer på sofaer som har kostet 15-30 000 i innkjøp i utgangspunktet. Tror folk flest har en mental grense på 5-6 lapper når det gjelder sofa som kjøpes brukt, altså at det er begrenset hva man er villig til å gi for en brukt sofa, uansett type. I hvert fall så lenge det er mulig å få kjøpt nye sofaer for under 10 000.

Men generelt lønner det seg nok å se hva andre har lagt ut sofaer for og hvor lenge de har ligget ute. Så er det bare å prøve seg frem, prisen kan alltids senkes senere.

(Forøvrig må jeg innrømme at jeg ELSKER å tråle på Finn, og sjekker alltid der før jeg kjøper noe, i tilfelle noen har noe sånt til salgs som jeg egentlig trenger :jepp: )

Enig med deg der, det er begrenset hva man kan ta for et møbel som er brukt. Jeg og elsker å se på finn, det er utrolig hva folk legger ut og hva de mener det er verdt. Ser det ligger sofaer fra 90-tallet ute med jevne mellomrom, type solbleket og furudetaljer til halve prisen som de ga for den for 20 år siden :klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...