Gå til innhold

Bulgaria,din erfaring?

TheSgirl

Anbefalte innlegg

Tenker meg til Nessebar i September men er litt usikker. Er ute etter en litt rolig plass,men som allikevel har barer og slikt så man kan feste skikkelig en kveld eller to.

Noen som har vært i Nessebar og vet hvordan det er der? Hotell og anbefale og kanskje noe man bare mååå se/gjøre der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nessebar ligger helt ved kystlinjen,ikke langt unna Sunny Beach.

Ustabilt vær,hmmm...liker ikke :/ Får håpe det holder seg noen lunde når jeg er der iallefall. Lei av å dra bort å få møkkavær :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips på hotell blir iallefall tatt godt imot.

Vil helst prøve å unngå de største familievennlige hotellene,da jeg regner med det er en del småbarnsfamilier og slikt der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle Nessebar er et UNESCO World Heritage-sted, men det er også en by hvor folk bor og jobber, og det er hoteller og restauranter og barer der. Det er folksomt og enormt turistifisert, men lite partyfaktor. Michael's Eco Bar er verdt et besøk eller fem, om den er der ennå (det er lenge siden jeg var i Bulgaria sist). Det er ikke spesielt mye av sånt som pleier å regnes som familievennlig der, jeg har inntrykk av at de som velger å bo i Gamle Nessebar er par på tur. Jeg har bodd på hotell i Gamle Nessebar, som var rent og trivelig, men kan ikke huske hva det het, dessverre.

Nye Nessebar er en moderne by, med hoteller og alt annet man kan forvente av en by. Jeg har ikke bodd der, bare vært innom, så jeg vet ikke noe om strendene eller hotellene der. Jeg vil tippe at det er hyggeligere der enn i Gamle Nessebar, faktisk, fordi det er så vanvittig mange turister som skal innom gamlebyen på utflukt, og det betyr haugevis av gateselgere og suvenirsjapper.

Den nærmeste sandstranda til gamle Nessebar er faktisk Sunny Beach, den sydligste snippen av stranda. Det er en del støy og folk der, med litt masete strandbarer og denslags, men det er ingenting i forhold til turisthelvetet mer sentralt på Sunny Beach, med strandbarer hver tredje meter med musikken på fullt og masete selgere som pusher "Sug og svelg, trivelig helg"-t-skjorter :frustrert: Der har jeg heller ikke bodd, bare vært innom, og takk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle Nessebar er et UNESCO World Heritage-sted, men det er også en by hvor folk bor og jobber, og det er hoteller og restauranter og barer der. Det er folksomt og enormt turistifisert, men lite partyfaktor. Michael's Eco Bar er verdt et besøk eller fem, om den er der ennå (det er lenge siden jeg var i Bulgaria sist). Det er ikke spesielt mye av sånt som pleier å regnes som familievennlig der, jeg har inntrykk av at de som velger å bo i Gamle Nessebar er par på tur. Jeg har bodd på hotell i Gamle Nessebar, som var rent og trivelig, men kan ikke huske hva det het, dessverre.

Nye Nessebar er en moderne by, med hoteller og alt annet man kan forvente av en by. Jeg har ikke bodd der, bare vært innom, så jeg vet ikke noe om strendene eller hotellene der. Jeg vil tippe at det er hyggeligere der enn i Gamle Nessebar, faktisk, fordi det er så vanvittig mange turister som skal innom gamlebyen på utflukt, og det betyr haugevis av gateselgere og suvenirsjapper.

Den nærmeste sandstranda til gamle Nessebar er faktisk Sunny Beach, den sydligste snippen av stranda. Det er en del støy og folk der, med litt masete strandbarer og denslags, men det er ingenting i forhold til turisthelvetet mer sentralt på Sunny Beach, med strandbarer hver tredje meter med musikken på fullt og masete selgere som pusher "Sug og svelg, trivelig helg"-t-skjorter :frustrert: Der har jeg heller ikke bodd, bare vært innom, og takk for det.

Takk for utfyllende svar! :)

Det blir nok vi havner i den nye delen av Nessebar vil jeg tro,iallefall om det er slik at det er flere turister i gamle byen.

Er glad du nevner dette med stranden og slikt,for er veldig opptatt av at vi slipper unna type Sunny Beach-party all night and day stand. Greit med noe støy og folk og slikt,men vil slippe og havne helt inn i Sunny Beach.

Tar gjerne imot flere tips og gjerne om andre steder enn Nessebar også,er sikkert mange fine steder der nede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i Nessebar for 2 år siden. Vi reiste uspesifisert og dermed var det tilfeldig at vi havnet der. Men vi var storfornøyd. Vi bodde på et lite hotell ved siden av et stort et som het Aphrodite. Kan ikke huske navnet på hotellet nå.

Jeg kan absolutt anbefale stranda i Nessebar forann stranda i Sunny Beach. Det er god plass, ikke noe partyfolk og mange koselige restauranter langs hele promenaden. Det eneste jeg kan påpeke er at det ikke var typisk finfin sand. Den var litt grovere.

Men turen til Sunny Beach er bare 7 min unna med taxi, en halvtime å gå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Nessebar for 2 år siden. Vi reiste uspesifisert og dermed var det tilfeldig at vi havnet der. Men vi var storfornøyd. Vi bodde på et lite hotell ved siden av et stort et som het Aphrodite. Kan ikke huske navnet på hotellet nå.

Jeg kan absolutt anbefale stranda i Nessebar forann stranda i Sunny Beach. Det er god plass, ikke noe partyfolk og mange koselige restauranter langs hele promenaden. Det eneste jeg kan påpeke er at det ikke var typisk finfin sand. Den var litt grovere.

Men turen til Sunny Beach er bare 7 min unna med taxi, en halvtime å gå..

Flott å høre at du har en positiv opplevelse derifra :) Det blir nok å sjekke ut både stranden i Nessebar og Sunny Beach,og tror nok jeg allerede vet hvilke en som trekker mest.. Er litt ferdig med den harde festinga,og kaoset irundt sånne plasser som Sunny beach :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så jeg har nevnt det, vi var på stranda helt syd på Sunny Beach flere ganger i løpet av en uke i gamle Nessebar, og da vi tilfeldigvis fikk rotet oss inn på "selve" Sunny Beach på slutten av uka fikk vi sjokk. Den biten som er nærmest Nessebarene er mye roligere enn hardcore-feste-Sunny Beach. Jeg mener jeg har hørt at lengst nord på Sunny Beach er det også mye roligere. Sånn helt fredelig er det ikke, det er noen strandbarer og noen selgere og godt med folk, men det gikk greit selv for sånne som oss som ideelt sett vil være alene på en øde øy... Men som Linvei beskriver det høres stranda i nye Nessebar bra ut. Hvis vi vil tilbake til den delen av Bulgaria tror jeg vi må prøve der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg egentlig bare frem til å dra dit. Og håper været enda er "sydenvarmt" i September! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært endel i Sunny Beach og i fjor sommer dro vi også inn til Nessebar. Ble kjørt dit med hest og vogn- kjempe koselig. Likte Nessebar kjempe godt jeg. Tok oss en liten bar til bar runde der og det var mange som reklamerte med øl for 1 leva. BILLIG :) Ellers var det mye roligere der enn i selve sunny og ellers husker jeg at jeg syntes det var mange fiske restauranter der (jeg liker ikke fisk :gjeiper: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært endel i Sunny Beach og i fjor sommer dro vi også inn til Nessebar. Ble kjørt dit med hest og vogn- kjempe koselig. Likte Nessebar kjempe godt jeg. Tok oss en liten bar til bar runde der og det var mange som reklamerte med øl for 1 leva. BILLIG :) Ellers var det mye roligere der enn i selve sunny og ellers husker jeg at jeg syntes det var mange fiske restauranter der (jeg liker ikke fisk :gjeiper: ).

Åååhh,så koselig da :)

Ja det var billig,og det liker vi! ;)

Ja det er nok en del fiskerestauranter der,for det er vel kalt for en havneby..Men skal nok finne en plass de serverer meg en kjøttbit også:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...