AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 Er det naturlig å be mine venner til kafen, eller ber man bar fam?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #2 Skrevet 22. april 2012 Kaffegjester er en uting samme hva. Be de dere vil, men da til middag. Det er vanlig å be utover familien i konfirmasjon.
Strange Doll Skrevet 22. april 2012 #3 Skrevet 22. april 2012 Jeg inviterte nærmeste familie, ut til oldeforeldre, også inviterte jeg noen nære venner av familien og noen av mine egne venner.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #4 Skrevet 22. april 2012 Søsken, tanter/onkler, besteforeldre til konfirmanten. Søskenbarn om det faller seg naturlig. Kanskje noen venner/andre som står nære uten å være direkte i slekt.
ashera Skrevet 22. april 2012 #5 Skrevet 22. april 2012 Vi inviterer mest familie, de nærmeste vennene, samt konfirmantens bestevenner (som ikke konfirmeres samme dag).
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #6 Skrevet 22. april 2012 I min konfirmasjon hadde jeg mine foreldre, søsken, besteforeldre, onkler, tanter, søskenbarn, faddere og noen venner av familien. Hadde invitert mine nærmeste venner om de ikke hadde vært konfirmanter på samme dag som meg.
KristinL Skrevet 22. april 2012 #7 Skrevet 22. april 2012 I min konfirmasjon var det foreldre, søsken, besteforeldre, oldeforeldre, onkler, tanker og søskenbarn, for min del hadde det ikke vært naturlig å be andre enn de. Mens i mine søskens konfirmasjon var det både kjærester til meg og den andre søstra og venner av konfirmanten. Syns nesten det bør være opp til konfirmanten hvem man vil be..
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #8 Skrevet 22. april 2012 Her var det søsken, stesøsken, onkler og tanter og besteforeldre.
Rosalie Skrevet 22. april 2012 #9 Skrevet 22. april 2012 Foruten familie og et par barndomsvenner av meg, som alle var til middag, var enkelte familievenner som også jeg hadde et forhold til og gammelonkler og -tanter invitert til kaffe.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #10 Skrevet 22. april 2012 Dere kan igrunnen be de dere vil, de dere føler naturlig å be. Vi skal ha konfirmasjonen på et lokale, å har dermed større "frihet" til hvor mange vi kan be. Hadde vi hatt konfirmasjonen hjemme hadde vi måtte sette begrensninger. Stort sett er det familie, men også ei venninne av meg m/ barn. Har du lyst til å be venner til kaffe, synes jeg det er helt ok.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #11 Skrevet 22. april 2012 I min konfirmasjon var vi: MegLillebrorStorebrødre (2 stk)StoresøsterMammaMormor & morfarOnkel (mammas bror)Tante (fars søster)Vennefamilie/nabo (2 voksne + 2 barn) Faren min, onkel(fars bror) og tante(kona til onkel) var invitert, men de kom ikke, derfor ble vennefamilien invitert. Vi hadde festen hjemme, så var begrenset hvor mange vi kunne invitere. Far bidro ikke til festen økonomisk.
skruf Skrevet 23. april 2012 #13 Skrevet 23. april 2012 VI har konfirmant nå og har invitert søsken, tanter/onkler+søskenbarn, oldeforeldre, stemor sin mor og søsken med ektefelle, stefar sine foreldre og søsken med ektefelle (selvfølgelig stefar og stemor og!), pluss faddere med partner, pluss bestevenninne til konfirmanten. Ang kaffegjester i komfirmasjon så tror jeg det er litt avhengig av hvor en har bor/har vokst opp. Jeg vokste opp på bygda, og der var det skikk at en leide grendahuset, familie og faddere var til middag, og noen nabokoner hjalp til på kjøkkenet. Til kaffen var det "åpent hus" og så og si resten av bygda kom på kaffe og kaker.... Var mengder av kaker, da mange bakte og tok med seg. Dagen etter var det gjerne masse kaker igjen, og det ble invitert til "etterlag". Har hele mitt voksne liv bodd i by, så her er skikken litt annen.
kopperlis123 Skrevet 23. april 2012 #14 Skrevet 23. april 2012 Dere kan igrunnen be de dere vil, de dere føler naturlig å be.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #15 Skrevet 23. april 2012 Til middagen i min konfirmasjon var det foreldre, søsken, besteforeldre, tanter og onkler, fettere og kusiner og tre gode og gamle venner av meg. Jeg konfirmerte meg humanistisk, og dermed en dag før alle andre. Til kaffen kom flere venner av meg, venner av familien/foreldrene mine, kolleger av foreldrene mine, mer perifer familie (mamma og pappas tanter og onkler og søskenbarn, mine tremenninger, osv.). Hadde jeg hatt levende oldeforeldre hadde de selvsagt blitt invitert til middagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå