Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heihei.

Når kan mn begynne og kjenne kynnere??

Hvor tidlig er det normalt at dette kan merkes?

Skrevet

Heihei.

Når kan mn begynne og kjenne kynnere??

Hvor tidlig er det normalt at dette kan merkes?

Jeg er 33+5 i dag, og har fremdeles til gode å merke noe særlig til kynnere. Merker av og til at magen er hardere enn vanlig, men da må jeg kjenne på magen :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk i uke 10, men det var i forbindelse med UVI. Livmoren var da fremdeles så liten at jeg kunne ikke kjenne at den ble hard, men det var likevel dette svangerskapslegen min konkluderte med da jeg kom inn pga sterke smerter i magen. Men tror ikke det er vanlig å oppleve det så tidlig. Har heller ikke kjent det noe mer etter jeg tok penicillin mot UVIen. Er nå 13+1..

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

jeg er i uke 13+3 og jeg har de siste dagene "vridd meg i smerte" om jeg kan høres så dramatisk ut.

jeg kjenner at det kommer, og da blir det sterkere og sterkere smerter i ca 10 sekunder som jeg må puste meg gjennom. Helt sinnsykt vondt.

Hva kan dette være???

Burde jeg kontakte legen min om dette vedvarer??

Skrevet

Jeg har hatt mye kynnere fra tidlig av i begge svangerskap. Fra ca 3 mnd på vei.

Skrevet

Ville hørt med lege tror jeg. Mine kynnere var ubehagelig, måtte stoppe opp. Men ikke så vondt som du beskriver så tidlig i graviditeten.

AnonymBruker
Skrevet

Ville hørt med lege tror jeg. Mine kynnere var ubehagelig, måtte stoppe opp. Men ikke så vondt som du beskriver så tidlig i graviditeten.

Nei det jeg tenker at de skal ikke være så sterke. Men det variere vel fra person til person tenker jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kynnere fra ca. uke 13. Men de gjorde ikke vondt, det var mer ubehagelig pga strammingen.

AnonymBruker
Skrevet

Har kun fått kynnere noen sekunder etter orgasme. Merker bare at livmoren blir helt hard, men ingen smerte knyttet til det. Jeg ville tatt det opp med legen dersom jeg hadde hatt smertefulle kynnere allerede i 1.tri. Jeg er nå i uke 31.

Gjest Annaires
Skrevet

TS her.

jeg er i uke 13+3 og jeg har de siste dagene "vridd meg i smerte" om jeg kan høres så dramatisk ut.

jeg kjenner at det kommer, og da blir det sterkere og sterkere smerter i ca 10 sekunder som jeg må puste meg gjennom. Helt sinnsykt vondt.

Hva kan dette være???

Er du sikker på at det ikke er luftsmerter?

Kynnere skal da ikke være så vondt, og hvertfall ikke så tidlig.

Selv har jeg hatt kynnere siden uke 11-12 ca. De er ubehagelige, men ikke vonde.

Jeg hadde nok kontaktet lege.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at det ikke er luftsmerter?

Kynnere skal da ikke være så vondt, og hvertfall ikke så tidlig.

Selv har jeg hatt kynnere siden uke 11-12 ca. De er ubehagelige, men ikke vonde.

Jeg hadde nok kontaktet lege.

ja jeg tenkte det selv først. men det viker ikke slik.

Formen er på topp egentlig etter mange uker med kvalme og diverse så nå er egentlig alt bedre enn før.

hm ja jeg får gjøre det..

TS

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Hva kan dette være???

Anonym med UVI fra over her (kl.12:38). Jeg og hadde så vondt at jeg lå og vred meg i smerter og sleit meg i håret, men mine lengste varte i 3 timer!!! =O Det varte en hel natt (var helt grusomt!) og jeg dro til legen dagen etter. Legen mente som sagt at dette var tidlige kynnere pga UVI, så jeg ville tisset på glass og tatt meg en tur, for sikkerhets skyld. Be dem dyrke urinprøven, for jeg hadde ikke utslag på stixen, men etter 2,5 uker fikk jeg svar på dyrkingen og måtte på pencillin. Hadde overhode ingen andre sympt på UVI..

Ta en tlf/tur til legen for sikkerhets skyld du :)

Lykke til!

Skrevet

Kynnere skal ikke gjøre vondt ,så det er viktig å få sjekket det ut :klemmer:

Mine kynnere kom kjempe tidlig, men husker ikke hvilken uke :tristbla:

Skrevet

TS her.

Hva kan dette være???

Forstoppelse?!

AnonymBruker
Skrevet

Forstoppelse?!

neei det er ikke det heller :P magen virker fin til tross fro disse smertene da, om man kan si det sånn :P

Annonse
Skrevet

Jeg har merket kynnere mer eller mindre daglig fra rundt uke 12. De har vært varierende i styrke, men de har aldri vært ubehagelige eller vonde. Det er heller det at det er en merkelig følelse å plutselig kjenne at magen er steinhard i noen minutter.

Skrevet

Har hatt kynnere fra ca uke 10-12 i begge mine svangerskap.

Nå får jeg det særlig når jeg tisser(!) og etter orgasme - men det er ikke vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...