Gå til innhold

'Slitasjeskader' på Macbook - kjøpslov/forsikring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Macbooken min er litt over to år gammel. Den har blitt behandlet pent, men jeg studerer i ulike land og den har vært mye på reise og flittig brukt til oppgaver.

Den fungerer helt greit rent teknisk, men det er noen småproblemer som gjerne skulle vært fikset, men jeg har en følelse av at det kan bli svinedyrt? Og jeg hører jo rykter om at Apple dekker ca. ingenting. Dette er uansett ikke ulykkesskader, jeg har ikke gjort noe som helst med maskinen.

Det viktigste er at det er en 'luftboble'/bulk under maskinen som gjør at den er litt ujevn. Jeg leste noen som sa at Apple tok sånn 6-7000 kr for å skifte deksel. I tillegg sier batteriet at det må på service (?), den medfølgende laderen funker ikke lenger og bokstavene på tastene er slitt bort. Det siste er litt rart, jeg sverger på at jeg ikke har spesielt svette fingre :D Men jeg skriver m y e.

Er det noe som kan gjøres enten via forsikring (jeg er overforsikret grunnet en ivrig mamma) eller først og fremst forbrukerkjøpsloven? Den vanlige garantien har vel gått ut. Jeg synes bare det blir litt unødvendig å betale masse penger for noe totalt uforskyldt. Jeg har en såpass god deal for kjøp av Mac at da kjøper jeg heller en ny Macbook, men det frister veldig lite etter to år!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ut som slitasje og ikke noe mangel ved varen. For at fkjl. skal være aktuelt må det være snakk om en kjøpsrettslig mangel, som er noe annet enn en feil. Så nei, dette kommer du nok ingen vei med.

Skrevet (endret)

Lufboble/bulk på gummien under maskinen ble skiftet gratis på min sønns maskin. Maskinen var da nærmere to år gammel, det var den hvite varianten. Dette var på Eplehuset.

Den andre tror jeg må regnes som slitasje.

Endret av ashera

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...