Naos Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 Jeg skal ta en erfaringsbasert master i jobben, med oppstart til høsten. Er det noen som har erfaring med denne typen mastergrad? Den skiller seg jo litt fra en mer faglig rettet akademisk mastergrad, men jeg kjenner selv ingen som har tatt en erfaringsbasert grad.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #2 Skrevet 22. april 2012 Inntakskravet er ulikt, men formkrave til masteren er nesten det samme. Dvs du må gjennom samme fag og oppgaveskriving som de andre du går med. Forskjellene er at du ikke kan gå videre på doktorgrad med en erfaringsbasert master.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #3 Skrevet 22. april 2012 Inntakskravet er ulikt, men formkrave til masteren er nesten det samme. Dvs du må gjennom samme fag og oppgaveskriving som de andre du går med. Forskjellene er at du ikke kan gå videre på doktorgrad med en erfaringsbasert master. Syntes dette hørtes litt rart ut, så etter et kjapt søk på google så fant jeg ut at man kan gå videre til doktorgradsnivå med denne type master. Kanskje ikke alle, men hvertfall de jeg så vidt kikket på nå.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #4 Skrevet 22. april 2012 Syntes dette hørtes litt rart ut, så etter et kjapt søk på google så fant jeg ut at man kan gå videre til doktorgradsnivå med denne type master. Kanskje ikke alle, men hvertfall de jeg så vidt kikket på nå. Jeg går erfaringsbasert master nå, og man kan ikke gå videre til doktorgrad. Grunnene er at det er lettere å komme inn på erfaringsbasert enn "vanlig" master, det krever ikke samme teoretiske/akademiske tyngde. Dermed er man ikke kvalifisert til doktorgrad. (man vil ikke få den godkjent rett og slett, men jobben kan sikkert sponse litt forskning i etterkant av masteren for det)
Naos Skrevet 24. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2012 Hva tar du mastergrad innenfor? Er det tett koblet mot din arbeidshverdag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå