Gå til innhold

Jeg fikk kjæresten hennes sendt ut av landet.. angrer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Saken er som følger, han jeg var sammen med for en stund tilbake hadde verdens mest irriterende eks som gjorde alt hun kunne for å ødelegge for oss. Det ble nesten brudd mellom oss. Etterhvert fikk hun seg en kjæreste, en utlending fra Latvia eller noe som var her på arbeidskontrakt. Det begynte å gå rykter om at han var her på overtid, så jeg meldte ifra til politimyndigheter, NAV og sånt også, bare for å ta igjen på henne. Det er ganske lenge siden, og jeg har glemt hele greia. For en ukes tid siden ble det slutt mellom meg og typen, og jeg sørger over det enda. I dag fant jeg ut at han fyren jeg meldte fra om er blitt kastet ut av landet, og at eksen til min eks, har tilta helt..

Vet ikke helt hva jeg skal si, tror jeg angrer litt, når jeg vet hvordan det føles å savne og elske, og ikke få. Hun har en unge med en her i Norge, og kan ikke lett reise til Latvia for å treffe han andre, så regner med det er over nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er spørsmålet?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet... Ja, jeg vet ikke helt. Var det dårlig gjort? :sukk:

Gjest Mildrid
Skrevet (endret)

Ja, det var dårlig gjort. Du virker som en fæl og egoistisk person, rett og slett.

Endret av Mildrid
  • Liker 14
Skrevet

Alle handlinger har konsekvenser. Prøv å sett deg inn i den andre sin situasjon i fremtiden.

At personen ble utvist kunne ha hendt uansett..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det var ihvertfall riktig gjort. Han hadde ikke rett til å være her lenger.

Det var vel ikke moralsk riktig overfor venninna di.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Men det er jeg ikke, egoistisk altså. Kanskje fæl for dette, men ikke ellers. Den gang synes jeg hun fortjente det, slik hun holdt på..

• Liker 1
Skrevet

Spørsmålet... Ja, jeg vet ikke helt. Var det dårlig gjort? :sukk:

Du gjorde det kun for å forsure din daværende kjærestes eks, og om det er dårlig gjort eller ikke legger jeg meg ikke oppi, men det sier en del om hvor bitter du kan være.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det var ihvertfall riktig gjort. Han hadde ikke rett til å være her lenger.

Det var vel ikke moralsk riktig overfor venninna di.

VENNINNA mi var hun ikke, hun prøvde å ødelegge forholdet mellom meg og fyren fordi hun ville ha ham tilbake selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det var dårliggjort med tanke som hevn, men allikevel rikktig gjort, de har jo ikke lov åvære her på overtid.

• Liker 4
Skrevet

Hva er egentlig spørsmålet ditt?

Om du er så hevngjerrig og uempatisk at du glatt kan legge andres liv i grus og påfører mennesker store konsekvenser bare for å tilfredsstille egoet ditt?

Svaret på det har du jo allerede fått, og det er; det har du ingen problemer med å gjøre.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hun prøvde å ta fra meg kjæresten min. I kampens hete, og blindt raseri, tok jeg igjen. Men tiden gikk, og jeg glemte hele greia.

Skrevet

Oppholdt han seg ulovlig i Norge så gjorde du rett i det du gjorde :)

• Liker 9
Skrevet

Hva er det egentlig du vil ha svar på? Du vet selv hva du gjorde og når det blir påpekt at det var dårlig gjort, så unnskylder du deg. Hva lurer du på?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oppholdt han seg ulovlig i Norge så gjorde du rett i det du gjorde :)

Ja, han gjemte seg her ulovlig, jobbet svart etter at papirene hadde gått ut på dato....

• Liker 1
Gjest Mildrid
Skrevet

Hun prøvde å ta fra meg kjæresten min. I kampens hete, og blindt raseri, tok jeg igjen. Men tiden gikk, og jeg glemte hele greia.

Og det sier mye mer om deg enn om henne.

Først nå når du har det vondt vil du lette din dårlige samvittighet for å ha meldt ham inn, kun for at du selv skal få det bedre. Ren egoisme.

• Liker 3
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Så fordi eksen til din kjæreste, prøvde seg på din kjæreste, valgte du å gi tips om hennes nye kjæreste til utlendingsmyndighetene? Altså, jeg tror kanskje du må utvikle din logiske sans oppe i dette her, jeg skjønner i alle fall ikke logikken i det :klo:

Når det er sagt, tipset du ga var jo helt greit, mannen var jo her ulovlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det egentlig du vil ha svar på? Du vet selv hva du gjorde og når det blir påpekt at det var dårlig gjort, så unnskylder du deg. Hva lurer du på?

Vet ikke helt, føler jeg angrer litt, samtidig så burde han ikke vært her.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke slik at jeg har visst dette lenge, og ikke følt anger, jeg fikk vite det helt nylig, etter at jeg selv hadde blitt dumpa. Jeg hadde glemt hele saken, og siden han enda var i Norge, trodde jeg at tipset mitt tok feil, og at han hadde papirer.

Logikken min var som følger:

Hun prøvde å ta fra meg min kjæreste, jeg prøvde å ta fra henne hennes kjæreste, da. ... Jeg sa jeg var i raseri og kamphete, ting er ikke logiske da.

Skrevet (endret)

Så... Karma?

I ditt tilfelle, ville hennes suksess utelukkende stå og falle på hvor trofast kjæresten din var. Hun hadde ikke kunnet ta ham fra deg, om han ikke ville latt seg bli "tatt".

I hennes tilfelle, hadde ingen av dem noe valg som helst.

Så selv om det å melde ham i og for seg var riktig, fortjener du på sett og vis å kjenne på dårlig samvittighet på grunn av årsaken til at du meldte ham.

Håper du vil melde fra om ei venninne får seg en kjæreste, som skulle vært sendt ut. Ellers håper jeg virkelig du spises opp av dårlig samvittighet.

Endret av Raven Emerald
  • Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...