Gå til innhold

Jeg skal koble meg på internett...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...via en stasjonær harddisk som har internett tilgang. Det jeg tenkte var å kjøpe meg en ledning og koble til en bærbar. Alternativet er å legge et fast inntak, men da blir jeg avhening av å sitte i et bestemt rom når jeg skal logge meg på internett.

Mitt spørsmål er: er det noen som har en slik løsning med denne løse kabelen? Er den god nok? Hva heter evt. en slik kabel? Er den dyr? Bør jeg heller installere en fast koblingsboks? :blunke:

Er takknemlig for svar, spesielt her :lol:

Videoannonse
Annonse
Gjest bare lille meg...
Skrevet

det du sikter til heter nettverkskabel...og koster ikke så mye. kan være et veldig bra alternativ men krever da at du har to nettverksinnganger på den stasjonære.

har du bredbånd/kabel ville jeg gått til innkjøp av en router.

det med nettverkskabel krever at du må sette opp et nettverk på begge maskinene. Router derimot er bare tut og kjør! Begge maskinene kan være på nett uavhengig av hverandre..

Vet ikke om dette var helt det du sporte om men jeg prøver... :D

Skrevet
det du sikter til heter nettverkskabel...og koster ikke så mye. kan være et veldig bra alternativ men krever da at du har to nettverksinnganger på den stasjonære.

har du bredbånd/kabel ville jeg gått til innkjøp av en router.

det med nettverkskabel krever at du må sette opp et nettverk på begge maskinene. Router derimot er bare tut og kjør! Begge maskinene kan være på nett uavhengig av hverandre..

Vet ikke om dette var helt det du sporte om men jeg prøver... :D

Takk for tips. Ja vi har kabel, kanskje det da er beste med Router? Hvem vet, ikke jeg, er relativt grønn på slike områder. :oops: Men takk for tips...higer etter å ha eget nettverk. :lol::lol:

Skrevet

Router kan du bestille via www.komplett.no :)

Hvis du har to nettverkskort i den stasjonære PC-en din, kan du bruke den løsningen du snakket om. :) Hvis ikke blir det nok litt vanskelig.

Skrevet
Router kan du bestille via www.komplett.no :)

Hvis du har to nettverkskort i den stasjonære PC-en din, kan du bruke den løsningen du snakket om. :) Hvis ikke blir det nok litt vanskelig.

:o må jeg ha to nettverkskort :o ? Vel, tror vi bare har et. Skal man sette inn ett til da? :klø:

Skrevet

Hvis du vil koble til internett via stasjonærpcen så.

Plugg i veggen-> stasjonærPC(inn på ett nettverkskort)->Laptop(ut det andre nettverkskortet på stasjonærPCen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...