AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 Er det noen som har kjennskap til denne hunderasen? Kan de være alene hjemme en arbeidsdag? Bjeffer de mye? Ser på finn så ligger prisen på 8000 for noen 12000 for noen og 14000 for noen. Jeg skjønner ikke forskjellen.. Går prisen ned hvis de ikke får solgt de når de er leveringsklare? Ser bilder der det er forskjell i pelsen der noen er brusete? hvorfor det?
Vulpes Skrevet 22. april 2012 #2 Skrevet 22. april 2012 Ikke se på pris når du kjøper valp, kontakt heller raseklubben og forskjellige oppdrettere og snakk med folk på raseforumet, slik at du er sikker på at du får valp fra en god oppdretter. Bichon frisée er en ålreit rase det. Har inntrykk av at de kan være litt sære, f.eks. særere enn pudler som de ofte sammenliknes med. Men samtidig lærevillige dyr, tror rasen blant annet ofte brukes i sirkus. Klart den kan være alene en vanlig arbeidsdag, men ikke før den er gammel nok til det. Angående bjeffing er jeg usikker. Tror ikke det er en typisk bjefferase, men må nok regne med noe bjeffing. Mer enn f.eks. en labrador. Alle skal ha lik pels, forskjellene som du ser på bilder er vel bare om de er nystelt eller ikke.
snoker Skrevet 23. april 2012 #3 Skrevet 23. april 2012 Vi har en bichon frisè tispe, og min erfaring er som hun over meg sier at de er sære på sin måte, men utrolig morsomme.. Dette er en hund som fint kan være hjemme en arbeidsdag fra de er opplært til det og gamle nok. Det er også en hund som kan klare seg med korte turer (snakker da 30 minutter per tur) men kan også være med på tøffe fjell turer eller ski turer.. Masse energi på tispa vår og hun elsker lange turer. Lett lært hvis du starter tidlig, litt verre når de blir eldre syns jeg..Mye pels stell, vi klipper vår hos hunde frisør hver 3. mnd og dette betaler vi 900 kr per gang for. Må/bør børstes hver dag og bades en gang i uken minst. Ta også med at dette er en rase som øynene er kjent for å renne, dette ser ikke mye fint ut hvis du ikke holder det ved like, altså vasker, tørker og klipper bort håret under øynene, hvis ikke blir det brunsort farge og stiv pels.. Ellers er dette en rase jeg virkelig er blitt forelsket i, ta kontakt med seriøse oppdrettere og finn valpen som passer til deg. Lykke til
Melia Skrevet 23. april 2012 #4 Skrevet 23. april 2012 Jeg har ikke Bichon Frisee, men jeg har en annen rase i bichon-familien; Malteser :-) Hele rekka med raser i bichon-familien er ålreite hunder, lærevillige og ivrige. Bichon Frisee'n veit jeg at har utrolig stor personlighet, og er en snill og god familiehund. Den regnes også som allergivenlig, men det som menes med det er at den ikke røyter på samme måte som andre hunder. Pelsen faller ikke av, den legger seg heller nederst ved huden og danner store tugger om hunden ikke blir regelmessig børsta og klipt. Trur denne hunden helt fint kan være aleine hjemme, men det er selfølgelig noe du må venne den til fra den er valp :-) Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå