Gå til innhold

Hvilken er Penest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med tanke på at jeg er rund i formen og lita av vekst, hvilken tror dere ville vært penest?

Alternativ 1:

Delta

Alternativ 2:

Lynnis

Alternativ 3:

Lynette

Alternativ 4:

Paige

Alternativ 5:

Claudine m/drapering

Claudine a-line

Alternativ 6:

Barbara

Alternativ 7:

Vogue

Dette er bare Maggie Sottero kjoler, men en annen favoritt designer er Alex Hanson... Orker ikke legge inn bilder fra han oxo. :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt nummer tre eller den første på alt fem.

Skrevet
.. eller den første på alt fem.

Enig med Tex - Alt. 5 (nr.1) var fin.

Skrevet

Jeg har selv prøvd Lynnis og synes den er nydelig, men jeg valgte tilslutt en annen av ms. En venninne av meg skal gifte seg noen uker etter meg og hun har også prøvd Lynnis og ender nok opp med den. Hun er 168 høy og har nettopp fått barn så hun har noen ekstra kilo på seg, men etter å ha prøvd kjolen så sa hun at hun aldri har følt seg så tynn noen gang. korsettlivet og draperingen gjør nok utslaget der.

Skrevet

Kan kanskje gi deg noen tips. Er selv liten (ca 1,53m), og x-antall kilo for mye.

fordelen er at jeg har pæreformet kropp. Har smal midje, men :oops: breie hofter.

Var hos ei dame som tipsa meg på kjole.

Form:Prinsesse eller a-linjen

Gjerne en med åpen hals, kanskje en svak kløft ved brystene, for å lage en illusjon.

Kort slep, helst litt spist.

Mønsteret: enten helt opp ved kanten av kjolen eller mønster som går forbi brystene og nedover midja.

Stoppa mønsteret rett under brystene ble jeg med engang enda kortere og bredere. Pass opp for horisontale linjer i kjolen, bør enten gå lodrett eller diagonalt.

Håper dette kan hjelpe deg i valg. Synes du hadde valgt veldig pene kjoler. Klarte ikke helt bestemme hva som er finest..

Skrevet

Jeg syns alt. 3 eller 4..

Pene kjoler alle sammen, selv om jeg ikke er så veldig fan av en stropp over skulderen bare :)

Skrevet

Hei!

Jeg må si at jeg nok syntes Delta, Lynnette eller Barbra passer på en liten brud......................

Skrevet

Uten at jeg er noen ekspert på hvem som kler hva.. jeg likte lynette (alt. 3) godt, jeg.

Er det ikke noe med at hvis man har stroppeløse og/eller dypt utringede kjoler så virker bysten enda større?

Skrevet
Uten at jeg er noen ekspert på hvem som kler hva.. jeg likte lynette (alt. 3) godt, jeg.

Er det ikke noe med at hvis man har stroppeløse og/eller dypt utringede kjoler så virker bysten enda større?

Tror det kommer veldig an på kjolen, min kjole er stroppeløs og jeg syns nesten at bysten blir mindre - noe som var meningen i utgangspunktet..

Skrevet

Delta og Barbara tror jeg vil kle deg best!

Stropper over skuldrene vil også virke forlengende.

Hva du ENN gjør; unngå slik grusom drapering på skjørtet som på Claudine! Det vil trekke deg utover i bredden.

I tillegg bør du nok belage deg på høyhælte sko.

Sjekk ut Sky-high-seksjonen på www.bridalshoes.com (jeg kjøpte mine Goddess-sko derfra).

Gjest Seleena
Skrevet

Alternativ 5 med a-line heeeilt klart ;) Den nr. 4 var og enormt fin, men den er kanskje mest fin på dei smalaste.

Lykketil!

Skrevet
Delta og Barbara tror jeg vil kle deg best!

Stropper over skuldrene vil også virke forlengende.

Hva du ENN gjør; unngå slik grusom drapering på skjørtet som på Claudine! Det vil trekke deg utover i bredden.

I tillegg bør du nok belage deg på høyhælte sko.

Sjekk ut Sky-high-seksjonen på www.bridalshoes.com (jeg kjøpte mine Goddess-sko derfra).

Helt enig med Pusekatt på alle punkter. Men jeg tror jeg i tillegg ville styrt unna Barbara også fordi detaljene rundt livet trekker til seg oppmerksomhet. Delta vil nok helt klart passe best.

Kjoler med "snøring" bak er som oftest ikke mye pent på tette kortvokste kropper.

Skrevet

Jeg er selv liten (1.55) og har alltid syntes at stroppeløs er finest. Når jeg endelig fikk en på meg, så var den ikke kledelig til fasongen min i det hele tatt (følte meg enda midre). Hvis du går for stroppeløs, så tror jeg at de todelte modellene er bedre. Synes at kjole 4 Paige var kjempeflott, og også den siste; Vogue var veldig fin.

Lykke til med kjolevalget :D

Skrevet
...men etter å ha prøvd kjolen så sa hun at hun aldri har følt seg så tynn noen gang. korsettlivet og draperingen gjør nok utslaget der.

Så sant, så sant... Har ikke prøvd akkurat denne, men har kjøpt Olympia fra Maggie Sottero - disse kjolene virker utrolig slankende :D Har aldri sett så slank ut før jeg (selv er jeg 1,65 og mine kg har en tendens til å legge seg rundt magen). Jeg ville gått for nr 2 eller nr 3, nydelige kjoler begge to!

Skrevet

Tusen takk for mange gode råd.. Har allerede høøøye sko.. Sandaler med mellom 5 og 10cm hel... Slike stroppe sandaler da. :D Så man kan si med dem så blir jeg 165-170 og 70-75kg... :D

De er ikke ulik disse: Athena:

Bare at Mine er av merket Elegance. :D

Skrevet

Hmm...

Vanskelig å si. Syntes alle var pene, men den som var v-formet i utrigningen likte jeg spesielt godt (kanskje fordi jeg skal ha v-formet utrigning selv).

Du sier du er lita og har noen kilo for mye, det har jeg også...

Nå vet jeg ikke hvordan kroppsfasongen din er, men jeg kan jo prøve å forklare det mine hjelpere i salongen sa til meg, pluss det jeg fant ut på egenhånd.

Jeg hadde sett på såååå mange flotte stroppeløse kjoler, og ville gjerne ha det... Da jeg fikk de på, så det ikke pent ut i det hele tatt.. Jeg har en ganske lang overkropp, som gjør at puppene sitter litt langt nede pluss at jeg har små pupper, så jeg fikk veldig mye bar hud oppe.. Langt fra pent!

Det er ikke alle som er små og med kilo ekstra som passer stroppeløse... til og med spaghettistropper kan hjelpe!!

MEN.. du må nesten prøve fasonger og kjoler i salong før du bestiller.

Jo, en annen ting jeg fant ut:

De sier at todelte kjoler ikke passer for oss som er små, for da kan vi se enda mindre ut! I mitt tilfelle stemmer dette ikke overhode. Jeg ser faktisk lengre og slankere ut i min Pronovias kjole...

Hmm...

Jo, mitt beste råd er at du må prøve deg frem til hva som kler deg best :)

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...