AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 For eksempel en rosa tunika, med blonder på hele, og et tynt stoff under. Med en svart tights, skinnjakke og høye heler? Eller MÅ man ha strømpebukse i konfirmasjon?
cha Skrevet 22. april 2012 #2 Skrevet 22. april 2012 Hei! Jeg skal i en konfirmasjon i år, og jeg tenkte jeg skulle bestille denne: http://www.bubbleroom.no/nn/dame/bubbleroom-h/kjoler/kjole-dusrosa og ha sammen med tights og svart cardigan kanskje.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #3 Skrevet 22. april 2012 Ikke tights og tunika i konfirmasjon. Vær så snill. 22
Vulpes Skrevet 22. april 2012 #4 Skrevet 22. april 2012 Det kan vel fungere, kommer veldig an på tunikaen. 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #5 Skrevet 22. april 2012 Ikke tights og tunika i konfirmasjon. Vær så snill. Helt enig. I konfirmasjon pynter man seg. Folk stiller jo i bunader - har man ikke bunad så får man da virkelig ta på seg noe mer festpreget enn tights og tunika. 19
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #6 Skrevet 22. april 2012 Synes folk skal få kle seg som de vil. 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #7 Skrevet 22. april 2012 Det kommer helt an på tunikaen, og helheten. Ser det pyntet og pent ut så synes jeg det er greit. 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #9 Skrevet 22. april 2012 Man kan aldri bruke tunika og tights sammen 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #10 Skrevet 22. april 2012 For meg er dette hverdagsantrekk? Tunikaen er alt for kort(den som er linket til) - og med tights blir det jo ekstremt casual. En pen/kul dressbukse hvor man også pynter opp med fine pumps/øredobber etc, fint, men - dette er for meg veldig casual. Og jeg går vanligvis kun i jeans - så jeg har ikke høye pyntekrav. 4
HedvigR Skrevet 22. april 2012 #11 Skrevet 22. april 2012 I min familie er det helt okei at folk møter opp i sånne antrekk, konfirmasjonen blir ikke sett på som så utrolig høytidelig. Siden det gjerne er på våren kler folk seg lett og vårlig og, så her hadde i hvertfall ingen reagert. Men ser jo det er delte meninger om dette.
Eske Skrevet 22. april 2012 #13 Skrevet 22. april 2012 Jeg ville forsøkt å unngått det, men det kommer som sagt mye an på helheten. Og så håper jeg at den er litt lengre enn den i linken i innlegget til cha....?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #14 Skrevet 22. april 2012 Man pynter seg skikkelig i konfirmasjon ja. Jeg har vært i en konfirmasjon der jeg ikke var skikkelig pyntet. Det var tre uker før termin med eldste, og jeg følte meg virkelig ikke fin nok. Men slik situasjonen var, så fant jeg ikke så mye å ha på meg, spesielt siden jeg ikke ville bruke mange tusen på noe som tre uker etter var ubrukelig. 3
Sunshine Skrevet 22. april 2012 #15 Skrevet 22. april 2012 Når mange stiller i bunad burde man virkelig finne på noe penere å ha på seg enn tunika og tights.... 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #16 Skrevet 22. april 2012 I min familie er det helt okei at folk møter opp i sånne antrekk, konfirmasjonen blir ikke sett på som så utrolig høytidelig. Siden det gjerne er på våren kler folk seg lett og vårlig og, så her hadde i hvertfall ingen reagert. Men ser jo det er delte meninger om dette. Sånn er det i vår familie, er som regel kun konfirmanten som stiller i bunad, mens gjestene stiller i noe litt mindre formelt, men allikevel pyntet. I den forrige konfirmasjonen jeg var i, stilte konfirmantens mor i en veldig pen tunika, tights, blazer og finsko. Absolutt pent og passende, men som hos dere er konfirmasjoner der jeg kommer fra ikke sett på som så høytidelig.
Gjest Annaires Skrevet 22. april 2012 #17 Skrevet 22. april 2012 Nei. Det er hverdagsantrekk. Man pynter seg i konfirmasjon. 4
Gjest imli Skrevet 22. april 2012 #18 Skrevet 22. april 2012 Hei! Jeg skal i en konfirmasjon i år, og jeg tenkte jeg skulle bestille denne: http://www.bubbleroom.no/nn/dame/bubbleroom-h/kjoler/kjole-dusrosa og ha sammen med tights og svart cardigan kanskje. Det der ville eg aldri ha brukt i konfirmasjon, i alle fall. Ser ut som ein nattkjole for gravide... Det kjem sjølvsagt an på kva dei andre gjestene kjem til å ha på seg, men eg ser i alle fall på tights og tunika som kvardagsantrekk (og ikkje særleg pent til kvardags heller), så eg hadde aldri gått med det i konfirmasjon. Bunad, kjole eller skjørt/drakt er vel det eg ser på som normalt dameantrekk i konfirmasjon. 6
pandabear Skrevet 23. april 2012 #19 Skrevet 23. april 2012 Helt enig. I konfirmasjon pynter man seg. Folk stiller jo i bunader - har man ikke bunad så får man da virkelig ta på seg noe mer festpreget enn tights og tunika. Signerer denne! Tunika og Tights? Virkelig? Konfirmasjon er en stor fest, og jeg syns man skal slå på stortromma da! 1
FoxyFish Skrevet 23. april 2012 #20 Skrevet 23. april 2012 Man kan ha på seg tunika og tights i samme grad som man kan ha på seg jeans og singlet - altså absolutt ikke. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå