Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann.

Jeg vet ikke om dette er rette plassen å poste dette, men jeg prøver alikevel...

Jeg hadde siste mens 5.mars og eggløsning 21.mars (skulle hatt ny mens 4.april) og testet positiv 1 uke etter IKM (5+0) Pga medisinske problemer blir jeg kalt inn tidlig til UL på sykehuset for å sjekke at alt er normalt. Jeg var der nå på fredag, da var jeg 6+4.

Legen som tok UL på meg kunne da fortelle meg at jeg var så kort på vei at hun bare så antydninger til at det var dannet et embryo i livmoren. Hun ville ikke si hvor langt jeg var, men jeg tipper at det ikke var mer enn ca 4 uker....

Så til alle spørsmålene mine...

Går det at sæden og det befruktede egget overlever så lenge i sjeden at jeg kunne ha blitt gravid først når jeg skulle ha mensen?

Kan jeg ha hatt en MA siden hun ikke kunne se noe "livstegn" siden embryoet var så lite enda?

Hvis man har en MA, har man da noe smerter når fosteret dør eller er det slik at man ikke merker noe til det?

Håper noen kan ta seg tid til å svare meg :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei du:)

I begynnelsen av en graviditet så er det ofte forskjell på str og slikt, så jeg tror du kan ta det helt med ro. Hvis du er urolig så kan du bestille deg time til privat UL om 1-2 uker? Eller du kan dra på legekontoret og få målt HCG, og tilbake etter noen dager å måle igjen. Mest sannsynlig er alt i orden :)

Ofte sier gyn at de ikke kan se hjerteslag før i uke 7....stor forskjell på hvor godt utstyr de forskjellige har.

Ønsker deg lykke til videre! Håper alt går bra:)

AnonymBruker
Skrevet

Takk skal du ha for svar :)

Hun som tok UL på meg sa at det ikke skulle være noe problem å se hjerteaktivitet når jeg var der.. Hjertet starter å slå i uke 5...

Men nå har jeg begynt å blø så jeg tipper det ikke går så bra :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...