Gjest lagos Skrevet 23. januar 2004 #1 Skrevet 23. januar 2004 Jeg har bestilt to pakker fra Danmark, forhåndsbetalt. Det tok et par uker før jeg hørte noe, men til slutt fikk jeg brev om at den ene pakken var stoppet i tollen. Den andre pakken derimot er ikke mottat hos tollvesenet og ingen har noen forklaring på hvor den er blitt av. Noen som har forslag til hvem jeg kan kontakte ? Og dersom den ikke dukker opp noen steder, er det da jeg som kunde som må bekoste tapet, eller kan jeg kreve pengene refundert ?
jordbær Skrevet 23. januar 2004 #2 Skrevet 23. januar 2004 Hvis du har et sende-nummer, kan du kontakte posten og få dem til å spore den opp.
Englepusen Skrevet 23. januar 2004 #3 Skrevet 23. januar 2004 Jeg bestilte en dvd fra Danmark ifjor og opplevde at det tok fryktelig lang tid. Så jeg kontaktet de jeg hadde bestilt den fra og fikk tilsendt et etterlysningsskjema som jeg skulle fylle ut og returnere og så ville de undersøke litt. Men pakken lå i postkassen før jeg fikk sendt skjemaet så jeg vet ikke hva som ville ha skjedd videre. Så du kan sikkert ta kontakt med de du har bestilt hos og forklare situasjonen.
Orthia Skrevet 23. januar 2004 #4 Skrevet 23. januar 2004 I Norge er reglene slik, at ting som er sendt som pakke, er postens ansvar (inntil en viss sum). Ting som sendes som brev, tar ikke posten ansvar for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå