Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest drømmer
Skrevet

Denne drømmen hadde jeg for flere år siden, men hver gang jeg tenker på den kjenner jeg at det går kaldt nedover ryggen på meg. Kanskje fordi jeg egentlig ikke tror det var noen drøm. Men hvorfor skremmer det meg så utrolig?

Jeg bodde fremdeles hjemme hos foreldrene mine, og hadde et rom med to dører, en som førte ut i gangen og en som gikk inn på badet. Jeg drømte at jeg lå og sov i sengen min. Så våknet jeg av at noen åpnet døren innenfra badet, og min avdøde mormor stakk smilende hodet ut. Hun døde da jeg var 5 år, og det var først da jeg så henne der at jeg virkelig husket hvordan hun så ut. Så sa hun noe om at "nei, du må ikke bli skremt, jeg vil bare se til at alt står bra til med dere. Jeg holder øye med dere."

Og det var det hele. Jeg våknet av mitt eget hyl, og torde ikke sove på rommet mitt på flere dager. Da jeg omsider begynte å gjøre det igjen (mamma var alvorlig bekymret for meg, store jenta), var det med stort ubehag. Den dag i dag liker jeg ikke å sove der. I tillegg må jeg passe på at døra til badet alltid er igjen før jeg legger meg. Hvorfor det? Det gjør jo tross alt miljøet mer likt drømmen siden mormoren min åpnet døren. Men hvis den står åpen er det som rommet innenfor skriker til meg.

Jeg er ellers ikke et menneske som sliter med angst og fobier. Når jeg leser det jeg skriver, virker det jo ikke særlig skremmende, egentlig ganske tåpelig. Jeg husker mormoren min som et snilt og godt menneske. Hun var dypt religiøs, og ifølge mamma kunne hun til tider være dominerende med svært bastante meninger. Hun bodde forøvrig i samme hus som oss (og som der jeg hadde drømmen) da jeg var liten.

Noen som har noen kommentarer/tolkninger? Hvordan kan det være så skremmende at en avdød mormor passer på en ?

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei drømmer :)

Den historien er veldig lik min.

I motsetning til deg , så ble ikke jeg redd. Jeg har følt det veldigt trykt og godt at min mormor er tilstede.

Hilsen Fiola.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...