skruf Skrevet 21. april 2012 #1 Skrevet 21. april 2012 Lurer på hvilken instrumenter folk her inne spiller! Jeg spiller piano (begynte da jeg var 4 og spiller enda), lærte meg altsax da jeg var 10, og nå har jeg prosjekt om å lære å spille fiolin (barna mine mener jeg er ond og slem som plager de med øvinger...........mulig naboene ikke er så glad i meg heller.. )
Gjest Bobler Skrevet 21. april 2012 #2 Skrevet 21. april 2012 Jeg er dritflink til å spille piano, men spiller det aldri. Fikk beskjed av Pianolæreren min relativt fort at hun aldri hadde møtt et barn som var så utrolig dyktig til å spille. 2
Gjest Søgni Skrevet 21. april 2012 #3 Skrevet 21. april 2012 Jeg spiller piano! Men i motsetning til Bobler er jeg ikke dritflink 2
skruf Skrevet 21. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 21. april 2012 Jeg er dritflink til å spille piano, men spiller det aldri. Fikk beskjed av Pianolæreren min relativt fort at hun aldri hadde møtt et barn som var så utrolig dyktig til å spille. Hvorfor spiller du ikke da? Piano er så fint! Jeg var innlagt på St Olavs hospital for ei stund siden, der har de et piano som står i gangen, jeg satte meg ned og spilte (trenger ikke alltid noter), og mange samlet seg rundt. Musikk er så vakkert! 1
skruf Skrevet 21. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 21. april 2012 Jeg spiller piano! Men i motsetning til Bobler er jeg ikke dritflink Jeg er heller ikke dritflink! Men liker å spille:-)
Chord Skrevet 21. april 2012 #7 Skrevet 21. april 2012 Spiller piano og gitar, mest sistnevnte. Men har bare spilt i litt over 1 år, så jeg er nok ikke klar til å ta over for Mark Knopfler enda, for å si det sånn.. Men det er nok mikrofonen som er mitt hovedinstrument Ts, har du noen gang hørt en gjeng 6-åringer spille fiolin sammen, som nybegynnere?
skruf Skrevet 21. april 2012 Forfatter #8 Skrevet 21. april 2012 Spiller piano og gitar, mest sistnevnte. Men har bare spilt i litt over 1 år, så jeg er nok ikke klar til å ta over for Mark Knopfler enda, for å si det sånn.. Men det er nok mikrofonen som er mitt hovedinstrument Ts, har du noen gang hørt en gjeng 6-åringer spille fiolin sammen, som nybegynnere? En gjeng 6-åringer på fiolin.....grøss......
Gjest Vazquez Skrevet 21. april 2012 #9 Skrevet 21. april 2012 Nettopp lært meg The Scientist - Coldplay på piano (og sang med, så klart). Ellers har jeg spilt gitar i seks år.
skruf Skrevet 21. april 2012 Forfatter #10 Skrevet 21. april 2012 Jeg har akkurat lært inn Gabriellas sång, skal spille den i et bryllup til ei venninne.. Men alle de "vanlige" klassiske har jeg i hodet (og fingrene).... Da mannen min og meg giftet oss så spilte jeg, og sang, Songbird av Eva Cassidy i kirka....trodde jeg skulle dø på meg av nervøsitet! 2
Gjest Søgni Skrevet 21. april 2012 #11 Skrevet 21. april 2012 Jeg er heller ikke dritflink! Men liker å spille:-) Samme her Jeg har så langt også (med mindre hell) prøvd meg på et par andre instrumenter. Helt fra jeg var gammel nok gikk jeg på musikkskolen, og det er en del av barndommen min jeg aldri ville vært foruten, til tross for at jeg aldri ble så veldig flink.
Gjest Bud Skrevet 21. april 2012 #12 Skrevet 21. april 2012 Spiller lite nå for tiden, bare hvis noen har et instrument fremme... Spiller nesten hva som helst - piano, gitar, munnspill og trekkspill er "favorittene" 1
Meridian Skrevet 21. april 2012 #13 Skrevet 21. april 2012 Jeg spiller piano, fiolin, hardingfele og gitar. Har et ønske om å lære å spille cello og sekkepipe. Sekkepipe fikk jeg aldri lov til, og cello fikk jeg et ønske om i voksen alder, men det får kanskje være grenser til hvor mange instrumenter man skal lære seg? TS, om du øver mye fiolin i 1-2 år vil du lære å spille helt rent. Så ikke gi opp! Lærer du fiolin av deg selv?
skruf Skrevet 21. april 2012 Forfatter #15 Skrevet 21. april 2012 (endret) Samme her Jeg har så langt også (med mindre hell) prøvd meg på et par andre instrumenter. Helt fra jeg var gammel nok gikk jeg på musikkskolen, og det er en del av barndommen min jeg aldri ville vært foruten, til tross for at jeg aldri ble så veldig flink. Jeg vokste opp "på bygda", så det var den gamle organisten i kirka som lærte meg å spille........så i en alder fra 4-8 var jeg en jævel på salmer! Etterhvert utvidet jeg reportiaret..... Flyttet fra bygda og ble med på en musikkskole.. Begynte i korps og lærte meg altsaxofon.... (jeg prøver å fortrenge tiden med blokkfløyte på skolen......) Må redigere.. Jeg var så sykt dårlig på saxofon, da jeg begynte å øve så hoppet katten ut av vinduet.....i andre etasje....... Endret 21. april 2012 av maya76 1
skruf Skrevet 21. april 2012 Forfatter #16 Skrevet 21. april 2012 (endret) Jeg spiller piano, fiolin, hardingfele og gitar. Har et ønske om å lære å spille cello og sekkepipe. Sekkepipe fikk jeg aldri lov til, og cello fikk jeg et ønske om i voksen alder, men det får kanskje være grenser til hvor mange instrumenter man skal lære seg? TS, om du øver mye fiolin i 1-2 år vil du lære å spille helt rent. Så ikke gi opp! Lærer du fiolin av deg selv? Nei, jeg, gamle dama på 35, tar timer på musikkskolen........ Men jeg begynner å få det til da! Naboene har begynt å hilse på meg igjen...... (begynte å spille fiolin for 1.5 år siden) Endret 21. april 2012 av maya76
kriksaa Skrevet 21. april 2012 #17 Skrevet 21. april 2012 Har spilt i korps i flere år med mamma som dirigent, og fikk derfor å hoppe litt frem og tilbake. Kornet, althorn, tuba, eufonium, trommer, trombone, jeg lærte meg selv å spille klarinett og tenorsax. Alt ble ikke spilt over lengre perioder, men jeg lærte meg de ordentlig før jeg byttet instrument igjen. Nå har jeg en pause fra spillingen, men har en egen juff som jeg kan dra frem hvis jeg til
Gjest EryMax Skrevet 21. april 2012 #18 Skrevet 21. april 2012 Althorn,kornett,gitar,litt piano og blokkfløyte. 1
Vulpes Skrevet 22. april 2012 #19 Skrevet 22. april 2012 Saksofon. Har en alt-sax (Selmer) liggende. Spiller ikke så ofte som jeg burde, men skal prøve å skjerpe meg på det. Er veldig amatør dessverre. Var dritflink som liten da jeg gikk i korps, men sluttet pga. sykdom da jeg var 13-14 og har nesten ikke spilt siden det.
Gjest Bobler Skrevet 22. april 2012 #20 Skrevet 22. april 2012 Hvorfor spiller du ikke da? Piano er så fint! Jeg var innlagt på St Olavs hospital for ei stund siden, der har de et piano som står i gangen, jeg satte meg ned og spilte (trenger ikke alltid noter), og mange samlet seg rundt. Musikk er så vakkert! Fordi jeg ikke syntes det er så gøy. Jeg eier heller ikke et piano. Setter meg gjerne ned å spiller hvis jeg f.eks er hos mamma som har piano, men jeg har ikke interesse for å spille sånn ellers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå