Gå til innhold

Trumpet Voluntary

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som skal ha denne....skal dere ha med kun orgel, eller også trompet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med orgel og trompet. Mellomspillet er da med kun orgel. Nyyydelig!

Skrevet

Hvis du går inn her og klikker på demo-cd kan du finne han som vi har leid til å spille trompet, spille Trumpet Voluntary.

Skrevet
Hvis du går inn her og klikker på demo-cd kan du finne han som vi har leid til å spille trompet, spille Trumpet Voluntary.

Takk, hvor mye tar han for å spille da? Skal dere ha han til å spille noe annet også?

Skrevet

Summertime var jo helt fantastisk...men det går kanskje ikke an å ha som soloinnslag i et bryllup? Er nemlig veldig glad i jazz

Skrevet

Vi betaler 2000 for at han møter opp i kirken med trompeten sin. I løpet av vielsen spiller han så mye eller lite vi ønsker til den prisen.

For oss kommer han til å slite for pengene, vi skal nemlig ha prosesjonsmarsj, inngangsmarsj, to salmer, ett solostykke samt utgangsmarsj, og han skal spille til alt sammen.

Skrevet

Mangler dere solist?

Kontakt et godt korps og hør om de ikke har en solokornettist (i Brass) eller 1. Trompetist (i janitsjar) som ville hatt et spilleoppdrag.

Da betaler man gjerne rundt 500,- (til korps eller solist).

For å finne et korps som er bra, så kan dere f.eks. kontakte de som spiller i elitedivisjonen og 1. divisjonen på NM. (ikke vær redd. Disse er imponerende gode utøvere, og mange er proffe til daglig).

Her er linker med lister over korps (så kan dere søke på internett etter telefonnummer eller email-adresse):

http://www.musikkorps.no/db/2/5/document4601.ehtml

http://musikkorps.no/db/2/5/document3331.ehtml

Skrevet

Ja, enig med tipset om korps. Har 3 venner som spiller i korps, og som også tar oppdrag med å spille i bryllup. Utrolig dyktige, og mye billigere enn andre profesjonelle.

Skrevet

Man får som regel det man betaler for når det gjelder trompetist.

Selv om en person er flink til å spille i korps, så vil man få en temmelig annerledes opplevelse ved å bruke en proff trompetist i et bryllup.

Jeg har vært i mange brylluper, og det har vært stor forskjell.

Man bruker så mye penger på et bryllup, at det er bedre å betale en trompetist etpar tusenlapper, og så vite at musikken blir knallbra, synes nå jeg.Den letteste måten å få tak i en bra solist, er oftest å spørre organisten. De jobber sammen med mange og hører hvem som er bra.

Skrevet

Takk for alle tips...etter å ha hørt litt syns jeg det kanskje blir litt voldsomt med trompet. Spesielt i den kirken vi skal gifte oss i...mye glass.

Har noen hørt denne uten trompet, eller bør jeg velge en annen om jeg ikke vil ha trompet?

Skrevet

Hvis du ikke vil ha trompet syns ihvertfall jeg at du bør velge noe annet enn en marsj som er en hyllest til en trompet....

Den blir temmelig tam uten trompet....

Skrevet
Hvis du ikke vil ha trompet syns ihvertfall jeg at du bør velge noe annet enn en marsj som er en hyllest til en trompet....

Den blir temmelig tam uten trompet....

Er nok lurest det ja, men jeg syns mellomspillet uten trompet var så fint..

Skrevet

Du kan godt bruke trumpet Voluntary uten trompet dersom organisten som skal spille den er flink.

Stykket er ikke skrevet til trompet slik som Tex hevder- det er nemlig skrevet i utgangspunktet som orgel solo.

Altså- viss du helst ønsker denne som orgel solo, så bare go for it !!!

Lykke til. :briller:

Skrevet
Takk for alle tips...etter å ha hørt litt syns jeg det kanskje blir litt voldsomt med trompet. Spesielt i den kirken vi skal gifte oss i...mye glass.

Glemte å skrive...................... Det er heller ikke alle trompetister som spiller så voldsomt. Jeg har navn på andre som du evnt kan spørre.

Skrevet
Du kan godt bruke trumpet Voluntary uten trompet dersom organisten som skal spille den er flink.

Stykket er ikke skrevet til trompet slik som Tex hevder- det er nemlig skrevet i utgangspunktet som orgel solo.

Altså- viss du helst ønsker denne som orgel solo, så bare go for it !!!

Lykke til. :briller:

Så fint da...da kan jeg kanskje ha den da...Kanskje det Voluntary betyr da? At det er frivillig å ha trompet....

Jeg sender deg en PM jeg om jeg bestemmer meg for at jeg vil ha trompet...

Takk for hjelpen!! :D

Skrevet

[Jeg sender deg en PM jeg om jeg bestemmer meg for at jeg vil ha trompet...

Takk for hjelpen!! :D

Skrevet

Det stemmer ikke at du alltid får det du betaler for mht. trompetist. Jeg kjenner personer i Tromsø som er like dyktige som proffe, men som allikevel har det som hobby (ergo: spiller i korps). De koster derfor ikke mer enn ca. 500,-

Skrevet

Sorry da, jeg gjenfortalte bare det vår trompetist sa.....

Jeg syns uansett den ikke er noe fin uten trompet.

Men hver sin lyst....

Skrevet
Det stemmer ikke at du alltid får det du betaler for mht. trompetist. Jeg kjenner personer i Tromsø som er like dyktige som proffe' date=' men som allikevel har det som hobby (ergo: spiller i korps). De koster derfor ikke mer enn ca. 500,-[/quote']

Ja det er klart at man KAN være heldig selvsagt. Jeg bare mente at en halvdårlig trompetist kan ødelegge utrolig mye i en vielse. Trompet er et såpass tydelig instrument, at går det dårlig så kan du være sikker på at alle i kirka hører det........ :oops:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...