Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier .. Vi står mellom 1 uke til Kroatia eller 1 uke til Portugal i sommer - hva ville dere valgt, og hvorfor? :)

Vi har tidligere kun vært i Tyrkia sammen, men har nå lyst å se litt "mer" av verden, og synes disse to landene virker utrolig herlige.

Håper noen kan dele litt erfaringer og tips så det blir enklere å velge ;)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mye fint begge steder. Dubrovnik er en nydelig og interessant by. Mye fint å se langs kystlinjen i Kroatia. I Portugal likte jeg best det eventyrslottet som ligger på en høyde like utenfor Lisboa. Utrolig flott arkitektur og utsikt.

Skrevet

Hvor i Portugal da?

Skrevet

Har aldri vært i Kroatia, og regner med det er Algarve kysten du kanskje tenker på i Portugal ("syden ferie" ) Algarve kysten er vakker, med masse flotte klipper og bortgjemte strender. I alle fall var det det den gangen for mange år siden jeg var der. Et lite stykke fra Lisboa er det også fine strender, så en kan også kombinere strand- og storbyferie. Lisboa er en flott by.

Skrevet

Portugal er helt fantastisk, men Albufeira og andre sydensteder på Algarve kunne jo vært hvorsomhelst i syden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker meg veldig godt i Portugal. Portugiserne er hyggelige folk, de er høflige, snakker stort sett godt engelsk og det er en god, litt laid.back stemning der som jeg liker veldig god. I Kroatia er det også veldig fint, men jeg irriterte meg over dårlig service og sure folk på alle utesteder, butikker osv. Det virket som om servicenivået hang igjen fra kommunisttida.Vi opplevde å gå fra kafeer flere ganger rett og slett fordi kelnerne ignorerte oss. Et sted var vi de eneste gjestene og de var sikkert tre kelnere der og de så bare rett gjennom oss. Dette med sure folk irriterte oss såpass at det la en lien demper på turen. Maten var ikke noe spesielt god heller. Men bevares, det er vakkert der og vi hadde det fint, men jeg foretrekker helt klart Portugal framfor Kroatia.

Skrevet

Hvor i Portugal da?

Har kikket på Azorene, fant et hotell som ikke var så ille i pris, og hadde både sentrum og strand i nærheten :)

Skrevet

Azorene er hvertfall noe annet enn fastlandet. Har ikke vært der selv, men kjenner flere som har vært der. Frodig fin øy. Denne frodigheten gjør at det er annet kilma der enn typiske "syden steder". Gjennomsnitt på ca 24 grader og kan fort regne litt hver dag. Tror Azorene er en flott opplevelse og litt annerledes enn andre steder i Eurropa. Dog synes jeg turene dit virker noe dyre og at man kan få mer for pengene ved å reise andre steder utenfor Europa, til nesten samme pris.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på Azorene, på Sao Miguel. Vi bodde i Ponta Delgada og leide bil og kjørte rundt hele øya. Azorne kan ikke sammenlignes med andre syden-destinasjoner, for turismen er veldig lite utbygd. Ponta Delgada er en liten, rolig by og det er ikke så mye å finne på der. De fleste snakker ikke engelsk. Det er ikke sandstrender der, så vidt jeg husker. Vi hadde en fin uke der, men det var fordi vi kjørte rundt og så hele øya. Klimaet er ustabilt og vi hadde mange regnskurer i løpet av uka. Et flott reisemål hvis man ikke tror at man skal på "sydentur" med strender og solsenger og barer og underholdning.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på Azorene, på Sao Miguel. Vi bodde i Ponta Delgada og leide bil og kjørte rundt hele øya. Azorne kan ikke sammenlignes med andre syden-destinasjoner, for turismen er veldig lite utbygd. Ponta Delgada er en liten, rolig by og det er ikke så mye å finne på der. De fleste snakker ikke engelsk. Det er ikke sandstrender der, så vidt jeg husker. Vi hadde en fin uke der, men det var fordi vi kjørte rundt og så hele øya. Klimaet er ustabilt og vi hadde mange regnskurer i løpet av uka. Et flott reisemål hvis man ikke tror at man skal på "sydentur" med strender og solsenger og barer og underholdning.

Dette stemmer forøvrig helt med min opplevelse av Azorene.

Skrevet

Takk for innspill, da er kanskje ikke dette helt aktuelt for oss da vi ønsker mye sol og bading (da det er lite av dette i Trondheim, hehe)

Kanskje vi heller skal satse på Kroatia, eller bare safe i år og ta en kjempebillig tur til Alanya.. Hm, inn i tenkeboksen igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...