Gå til innhold

Gutt flyr gatelangs alene

Anbefalte innlegg

Gjest Betenkt
Skrevet

På gatekjøkkenet der jeg jobber er det til stadighet en liten gutt som kommer innom. Han kommer alltid alene, og alltid på kveldstid. Jeg har snakket med gutten mange ganger, og han er veldig klengete på oss som jobber der. Gutten går bare i fjerde, og er ikke mer enn 9 år ca. Det er vel ikke helt normalt at han er alene hele kvelden i flere timer, i dag var han der helt fram til klokken 10. Jeg spør ofte om han vil dra hjem, og når han må hjem osv. Men det har han aldri noe svar på.. Unntatt en gang da han sa det var så bråkete og masete hjemme.

Jeg blir ganske bekymret for denne stakkars gutten, det kan umulig være normalt at små gutter på hans alder får fly ute sent i helgene. Det må nevnes at område er svært trafikkert, det er i tillegg nærme et asylmottak der det er utrykninger så og si daglig :( men hva kan man gjøre? Vet ikke guttens navn eller hvor han bor.. Men hele greia får meg til å tenke på Christoffer-saken.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meld din bekymring til barnevernet.

• Liker 9
Gjest Solsmil
Skrevet

Meld din bekymring til barnevernet.

Blir det ikke vanskelig når hun ikke engang vet hva han heter? Utenom det så støtter jeg forslaget.

Skrevet

Kanskje prøve å spørre han hva han heter og hvor han går på skole for så sende en bekymringsmelding til barnevernet?

• Liker 4
Gjest EryMax
Skrevet

Kan ikke barnevernsvakta tilkalles når dette har pågått såpass lenge?

• Liker 1
Gjest EryMax
Skrevet

Å han nevner noe om bråk, kan det være vold i hjemmet eller foreldre med rusproblem inne i bildet?

Skrevet

Hvis han er der i timesvis så sent på kveldene så kan du ringe barnevernsvakta.Nr iOslo er nr 22 70 55 80

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror også jeg ville tatt en telefon til barnevernet i dette tilfellet, spesielt når han sagt at det er så mye bråk hjemme. Bedre å ta en telefon nå enn å angre i etterkant. La oss ta lærdom av Christoffer-saken...

Gjest Betenkt
Skrevet

Jeg vil jo gjerne gjøre noe, men jeg jobber der ca to helger hver mnd, og føler det er dumt å vente til neste gang det skjer. :-(

Skrevet

Hva med å ta en prat med de andre som jobber på dette gatekjøkkenet? Veldig sannsynlig at disse også har snakket med og lagt merke til den lille gutten. Kanskje dere sammen kan komme fram til på løsning?

Skrevet

GÖR NÅGOT ÅT DET!! GÖR ALLT DU KAN, IFALL DET ÄR SÅ ILLA SOM MAGKÄNSLAN SÄGER SÅ KANSKE DU ÄR SKILLNADEN FÖR ATT DENNA POJKEN SKA FÅ ETT LYCKLIGT LIV ELLER FÖR ALLTID VARA FÖRSTÖRD. SNÄLLA, SNÄLLA GÖR DET DU KAN! DET HÄR ÄR >DIN< CHANS, TA DEN :) SORRY FÖR STORA BOKSTÄVER, HOPPAS DU LÄSER DETTA

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville snakket med de som jobber ofte der, gjerne daglig leder eller lign. Hør om de har snakket med ham, hvor ofte han er der. Fått gutten inn på gatekjøkkenet og snakket litt mer med han, fått tak i navnet bl.a.

Det er noe som ikke stemmer når gutten ikke vil hjem, ikke har venner rundt seg, og står og henger der. Da har han det ikke så greit hjemme.

AnonymBruker
Skrevet

Om gutten ikke gir deg noe info om hvem han er så ring politiet neste gang han kommer sent på kvelden, de kan koble inn barneversvakten.

AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt IKKE normalt for en ung gutt å reke gatelangs i helgene helt til kl.10...

Du kan ringe barnevernet og de kan komme til gatekjøkkenet og se etter gutten. Prat med de på gatekjøkkenet, kanskje de også har sett denne gtten?

Jeg ville nok vært takknemlig om noen voksne hjalp meg om jeg var 9 år og alene og forlatt. Verden er skummel da også... :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ai... Ring barnevernet. Høres ut som meg da jeg var lita, og jeg hadde det mildt sagt ikke godt:\

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Mvh Sulosi.

Gjest Annaires
Skrevet

Snakk med dine kollegaer. Om han også er der når de er der, er det jo best at noen av dere enten ringer barnevernsvakten.

Det er ikke vanlig for smågutter å reke gatelangs så seint.

Skrevet

På gatekjøkkenet der jeg jobber er det til stadighet en liten gutt som kommer innom. Han kommer alltid alene, og alltid på kveldstid. Jeg har snakket med gutten mange ganger, og han er veldig klengete på oss som jobber der. Gutten går bare i fjerde, og er ikke mer enn 9 år ca. Det er vel ikke helt normalt at han er alene hele kvelden i flere timer, i dag var han der helt fram til klokken 10. Jeg spør ofte om han vil dra hjem, og når han må hjem osv. Men det har han aldri noe svar på.. Unntatt en gang da han sa det var så bråkete og masete hjemme.

Jeg blir ganske bekymret for denne stakkars gutten, det kan umulig være normalt at små gutter på hans alder får fly ute sent i helgene. Det må nevnes at område er svært trafikkert, det er i tillegg nærme et asylmottak der det er utrykninger så og si daglig :( men hva kan man gjøre? Vet ikke guttens navn eller hvor han bor.. Men hele greia får meg til å tenke på Christoffer-saken.

Har du gjort något åt saken?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...