karaffel2 Skrevet 21. april 2012 #1 Skrevet 21. april 2012 (endret) Jeg lurer på om det er en annen mulighet å få studiekompetanse som privatist på, bortsett fra 23/5 regelen? Jeg har sett på siden til sonans at de tilbyr videregående gjen Endret 30. juni 2012 av karaffel2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #2 Skrevet 21. april 2012 Du kan selvsagt ta alle fagene fra VG2 og VG3 som privatist, og få studiekompetanse på den måten.
FrøkenDetektiv Skrevet 21. april 2012 #3 Skrevet 21. april 2012 Da må du nesten være sikker på at du skal begynne før du er 23, ellers kan man jo bare vente til da, og kun ta de 6 minstekravsfagene.:-) Ellers kan du jo lese selv og ta alle fagene som privatist, eller melde deg på sonans/andre privatskoler. Det er en del som har tatt hele vgs der på 2 år. På privatskolene gjennomgår man alt av pensum i timene, det er akkurat som vanlig vgs, bortsett fra at man ikke får standpunktkarakter, men må ta eksamen i fagene. Totalt er det 16 fag, og det blir noe over tyve eksamener, kommer litt an på hvilke programfag du velger. Tar du fagene du mangler på vanlig vgs, vil jo dette også ta to år, siden du allerede er ferdig med 1.året. Men som jeg forstod ville du helst unngå det, og det er forståelig ift alder, osv.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #4 Skrevet 22. april 2012 Har du sjekket opp at du har mistet rett på videregående utdanning? Det kan jo være du forsatt har rett. Du er relativt ung og har kun ett fullført år. Det finnes privatskoler som fungerer på samme måten som den offentlige videregående skole. Man kan gå der uten rett på vgo, få standpunktkarakterer og bli trukket ut til eksamen på vanlig måte. Finnes det noe sånt der du bor? Her i Bergen er/har danielsen intensivgymnas et slikt tilbud. Og ja, du selfølgelig ta alle fagene som privatist og få studiekompetanse :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå