Gå til innhold

Terrengsykling. Hva slags klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg nylig en flott terrengsykkel og har syklet en del i marka. Men det jeg ikke "visste" med terrengsykling er hvor utrolig møkkete man blir! Gjørmen spruter og jeg blir møkkete både foran og bak. Det går også gjennom klærne noen ganger, gjerne helt inn til undertøyet mitt :P

Bruker sykkelsko, treningstights og sykkeljakke som er relativt lang bak.

Hva bruker dere andre som sykler i marka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har avslørt en av ulempene med å sykle i marka. Det er deilig, ut i naturen, variert og alt sammen, men man blir møkkete.

Hvor ambisiøs er du på utstyrsfronten?

Jeg bruker sykkelsko, sykkelbukse og sykkeltrøye med eventuelle undertrøyer. Siden dette blir møkkete uansett trengs to sett med bukse og trøye. Og altså en vaskemaskin. Sykkelbukse fordi de sitter tett og ikke hekter og har litt padding mot setet. Mye bedre.

Det finnes baggy sykkelbukser også. De er ikke egentlig baggy i det hele tatt men ganske tettsittende shorts. De finnes sikkert i damemodeller.

Det kan være kjølig noen ganger. Da er "løse bein" en genial oppfinnelse. Det er en tettsittende stoffhylse som går fra ankel til høyt på låret. Koster ikke all verden og forvandler en kort sykkelbukse til en lang sykkeltights. Dette står ikke høyest på prioriteringslisten.

En god del av spruten i ansiktet blir borte av en slik skjerm RRP. Denne kan man lett lage selv av en bit av en kassert sykkeslange og noen strips. Genial.

Men altså dessverre, du blir en skitten pike av å sykle i marka. Ikke noe å gjøre med. Gjørme er et adelsmerke. Putt mobilen i en liten lukkbar plastpose før du stapper den i lomma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...